Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

BMW иска да изнесе производството на MINI в Китай

Германците обмислят да намалят производствените си разходи с помощта на Great Wall

BMW иска да изнесе производството на MINI в Китай

BMW иска да произвежда моделите на своята дъщерна компания MINI в Китай. В момента баварската компания преговаря с най-големия китайски производител на SUV модели Great Wall Motor, които трябва да осигурят производствените мощности. Засега нищо не е обявено официално, но партньорството между двете компании би означавало, че моделите на емблематичната британска марка MINI ще се доставят до всички пазари, в това число Англия, директно от заводите на Great Wall в Китай.

BMW иска да изнесе производството на MINI в Китай

Най-култовият модел MINI Hatch никога не се е произвеждал извън Стария континент, като понастоящем колите от серията се сглобяват в Англия и Холандия. Въпреки това, компактният кросоувър Countryman се произвежда и в някои от чуждестранните фабрики на BMW по света, включително тези в Тайланд и Индия.

За първите 8 месеца на годината са били пласирани 230 000 автомобила с емблемата на MINI, което е и най-успешният период от годината в историята на марката, след попадането й под контрола на BMW през 2001. През последните години германците се опитаха да увеличат гамата на MINI, представяйки купе, роудстър и кросоувър с три врати, но трите модела така и не успяха да се наложат и бяха спрени от производство. Последните планове включват премиерата на изцяло електрически модел през 2019, както и на купе с четири врати, което ще играе ролята на флагман в гамата на MINI.

Според строгите правила, приети от китайското правителство, чуждите компании трябва да си партнират с местни производители, за да продават продуктите си в страната с изкушаващите в търговско отношение 1.5 милиарда души, без да им бъде наложена наказателна ставка върху крайните цени. Това означава, че ако MINI наистина подпише договор за сътрудничество с Great Wall, това ще позволи на европейската компания да продава компактните си модели в страната на по-конкурентни цени.

Припомняме, че Great Wall е основана през 1984 и оттогава е един от средните играчи на китайския пазар. През миналата година в световен мащаб компанията успя да продаде малко над 1 милион автомобила, а в момента се намира на седмо място по продажби в родината си. В най-голяма степен успехите на Great Wall се дължат на нейните SUV модели, които успяват да привлекат много клиенти с по-ниската си цена спрямо чуждите модели, продавани в страната. Това е и един от най-големите китайски производители, който все още не е подписал договор за сътрудничество с чужда компания.

Снимки: MINI
 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Все пак китайците си падат по кучета. В националната им кухня кучето е специалитет. Така, че е нормално да го хапнат този пекинез от снимката...
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Демек, искат да утепат пекинезо изглеждащите коли :)
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Keнефите не са четири, а са точно 2. Eдин keнеф се означава с 2 нули, т.е. на предната решетка са 4 нули, което значи 2 keнеф. Предполагам мъжка и женска или както е модерно сега един са травepcи и един за 0братни от двата пола. Напълно в синхрон с новите либepacтки-евр0атлантически приоритети.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ей тва е немското качество. Браво на тях! Развалиха поредната легендарна марка и я захвърлят на китайците. Тея немските лоени мозъци акъл нямат. Какво ще каже сега онова смах-натото фенче за това че трябвало да купуваме европейски коли за да останели парите тук, да сме на печалби и разни други лакардии, само и само да внуши, че не трябва да се купува японско. Абе смахната раотъ!
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами, че по-добре ще е така. За какво им трябва да карат частите от Китай в Европа, за да ги сглобяват тези брички. Направо там да си ги произвеждат, после да слагат табела Made in Germany и всичко ще е си е наред с немско-китайската конфекция!
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не пише ,но вероятно е така! Не знаеш каква марка кола карам! Ако,под "4 вплетени кенефа" имаш предвид Ауди, не е уместно за тях това сравнение! Не искам да дразня нито теб, нито някой друг! Просто споделям наблюденията си от мястото, където се произвежда БМВ и хората са със възможности за купуване на чисто нови коли! А , БМВ са си скъпи! Виждам все по-често кандилници (не само БМВ-та, разбира се), които как ли вземат ТЮФ не ми е ясно! Явно и в Германия контрола не е същият вече.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Никъде в статията не пише, че мотива е вдигане на качеството, какви са тия глупости дето пишеш? И за какво даваш примери с БМВ-та? Мислиш, че като са под една шапка и трябва всичко да им е еднакво? Знаем каква марка кола имаш-да нямаш 4 вплетени кенефа един в друг на решетката?
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не, не е за това! Просто искат да си вдигнат качеството, което в последните години не е ок! Бях се навил на ново БМВ, но се отказах. Навремето много им се кефех, но все повече гледам някакви изпушляци и то на доста нови коли, тук в Германия.Един в гаража сложил вестници под двигателя за да не попиват капките масло в цимента на пода! И това на 2-3 годишни екземпляри - само за ценители! Сега съм с друга немска кола, но няма да казвам марка, за да не тръгнат "разбирачите" да ми се обясняват!
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Понеже са много евтини тия Минита та искат и да си намалят разходите за производство! Англичанин да си кипи Мини произведено в Китай-е това ще е гавра ако стане.
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бъдещето принадлежи на Китай, запада сам се продаде за пари. Само че не си направиха сметката, че сега ще вземат парите но след 10, 20, 30 години вече няма да ги има и всичко ще е в Китай. Но така тук се мисли само 5-10 години напред, китайците мислят със 100 години напред.