IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога трябва да се продава колата ?

Автомобилът сам подсказва дали моментът за раздяла с него е настъпил

Кога трябва да се продава колата ?

Рано или късно идва времето, в което старият автомобил трябва да бъде продаден и съответно заменен с нов. Много е важно до този момент машината да не е изисквала повишени разхози по поддръжката и съответно да е съхранила прилична стойност. Кога обаче настъпва този момент и какво трябва да направим, за да не го изпуснем?

Кога трябва да се продава колата ?

Основните причини за раздяла с даден автомобил са две – когато разходите по него станат непосилни или когато той вече не изпълнява предназначението си. Затова някои собственици предпочитат да не гледат техническото състояние, а обявяват колата си за продажба щом наближи края на гаранцията, посочена от автопроизводителя. В подобен подход има логика, но от него печелят най-вече производителите. Тяхната цел е колкото се може повече хора да си купуват нови коли, без значение че старите все още са в отлично техническо състояние.

Ако превозното средство е купено като ново, оптималният момент за неговата продажба може да бъде съобразен с пробега му. Повечето съвременни автомобили имат гаранционен пробег от 100 000 км, като той се изминава средно за около 7 години. Това обаче не кореспондира с времето за гаранция – около 5 години. Сметката покозва, че за това време – 60 месеца, колата е изминала около 70 000 км. Именно тогава собственикът би трябвало да започне да обмисля продажбата, стига до този момент машината да не му е създавала проблеми.

Техническите неизправностти са друг факт, с който трябва да се съобразява човек при продажбата на колата си. Дори най-малките ремонти дразнят и вадят излишни пари от джоба на собственика, да не говорим за по-сериозните. Така че един от косвените признаци за предстояща раздяла с автомобила е именно предстоящ ремонт на основен и скъп агрегат или система. В подобен случай, особено ако човек е купил колата си на старо, има редица сигнали, които му подсказват, че е време за промяна. Един от тях е увеличението на разхода на гориво.

Възможни са, разбира се, и междинни вариати от рода на излизане от строя на един или друг датчик на системата за управление на двигателя. Не става дума за изгоряла лампичка на контролното табло. Изобщо, ако колата започне да изисква ремонти, значи е дошъл моментът тя да бъде обявена за продажба.

Друга „сигнална лампа” за собственика е появята на ръжда по каросерията, дори тя да е съвсем малко. Ръждата ще става все повече и повече и това е необратим процес, ако не бъде извършен ремонт. А той, както вече стана дума, струва пари.

Снимки: Wortex.com

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най - добре е нова турска Тойота.Хем екологична, хем технологична, хем ти вдига IQ-то.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На гледаните коли които не са нов внос след 5-тата година цената им пада точно толкова ако не и повече спрямо докато са нови. Защото като пуснеш за продажба 5 годишна кола с чиста и доказуема история не ти пука как върви новия внос. Но на 10-годишната вече трудно се доказва и на куповача му е по-изгодно да рискува с нов внос. На 10 години гледана негледана проблеми ше има а при новия внос поне началната вноска е ниска
  • #7
    24 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 години )
    когато чувствата ти към колата започнат да изстиват...
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Италианеца и турския немец от години ни го въртят този номер защо и ние сами да не си го правим
  • #5
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Статията поощрява принципа "прецакай другарче". Карай, не ремонтирай и при проблем продавай на следващия балък, който да съживява колата.
  • #4
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    зависи за какво ти е колата. Жена ми кара градско, и много рядко извън града. Купихме и ново Рено клио, вече 4г, нищо не е пипнато, страшно доволна е, 300 кинта на месец, и забравяш че имаш кола, още 1г и ще я сменим за новото клио и така докато можем. Но аз пътувам много, клиото изморява, не е за сериозно извънградско. Та купувам вече 3-та 5г. Е-класа, комфорт няма умора и т.н., естествено подръжката и е по скъпа, на няколко месеца се обажда по нещо, но и много километри и се въртят.
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Голямата разлика е първия път да извадиш парите. После е лесно да ъпгрейдваш на 5-6 години.Лизинговите условия също са добри в последно време, а ако уцелиш промоция може даже и без лихва да я вземеш.Другия добър вариант е ако попаднеш на демо/експонат или върнат от опреативен лизинг автомобил на около 3 години и прилични километри - изпускаш голямата обезценка и все пак имаш още гаранция ако изскоюи нещо
  • #2
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Между нова кола и 5-7 годишна кола не е толкова голяма разликата в цената за поддръжка. Да новата е по-скъпа определено. Но като сложим какъв *** се внася в напоследък и като гледам как повечето ми познати (включително и аз) скоро купили коли дават по 1000-1500 лв на година за ремонти все повече смятам че постъпих правилно като взех нова кола. По груби сметки моята (умишлено не казвам марка да не влезем в обичайния спор) не ми излиза повече от 1000лв на година по-скъпо но новото си е ново
  • #1
    37 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    интересен материал :)никъде не прочетох за обезценката на новата кола, за каското от по няколко хиляди годишно? или това не са разходи?никъде не видяхме разграничаване между превантивна поддръжка и навременен ремонт от една страна, и цялостно възстановяване на съсипан агрегат или система? едното ако струва 5 единици, второто е от порядъка на 50-100 единици.в крайна сметка, всеки решава за себе си, но е хубаво да се кажат всички страни на въпроса :)