Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Кога трябва да се продава колата ?

Автомобилът сам подсказва дали моментът за раздяла с него е настъпил

Кога трябва да се продава колата ?

Рано или късно идва времето, в което старият автомобил трябва да бъде продаден и съответно заменен с нов. Много е важно до този момент машината да не е изисквала повишени разхози по поддръжката и съответно да е съхранила прилична стойност. Кога обаче настъпва този момент и какво трябва да направим, за да не го изпуснем?

Кога трябва да се продава колата ?

Основните причини за раздяла с даден автомобил са две – когато разходите по него станат непосилни или когато той вече не изпълнява предназначението си. Затова някои собственици предпочитат да не гледат техническото състояние, а обявяват колата си за продажба щом наближи края на гаранцията, посочена от автопроизводителя. В подобен подход има логика, но от него печелят най-вече производителите. Тяхната цел е колкото се може повече хора да си купуват нови коли, без значение че старите все още са в отлично техническо състояние.

Ако превозното средство е купено като ново, оптималният момент за неговата продажба може да бъде съобразен с пробега му. Повечето съвременни автомобили имат гаранционен пробег от 100 000 км, като той се изминава средно за около 7 години. Това обаче не кореспондира с времето за гаранция – около 5 години. Сметката покозва, че за това време – 60 месеца, колата е изминала около 70 000 км. Именно тогава собственикът би трябвало да започне да обмисля продажбата, стига до този момент машината да не му е създавала проблеми.

Техническите неизправностти са друг факт, с който трябва да се съобразява човек при продажбата на колата си. Дори най-малките ремонти дразнят и вадят излишни пари от джоба на собственика, да не говорим за по-сериозните. Така че един от косвените признаци за предстояща раздяла с автомобила е именно предстоящ ремонт на основен и скъп агрегат или система. В подобен случай, особено ако човек е купил колата си на старо, има редица сигнали, които му подсказват, че е време за промяна. Един от тях е увеличението на разхода на гориво.

Възможни са, разбира се, и междинни вариати от рода на излизане от строя на един или друг датчик на системата за управление на двигателя. Не става дума за изгоряла лампичка на контролното табло. Изобщо, ако колата започне да изисква ремонти, значи е дошъл моментът тя да бъде обявена за продажба.

Друга „сигнална лампа” за собственика е появята на ръжда по каросерията, дори тя да е съвсем малко. Ръждата ще става все повече и повече и това е необратим процес, ако не бъде извършен ремонт. А той, както вече стана дума, струва пари.

Снимки: Wortex.com

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Няма правило кога и как! Ако колата е безпроблемна и ти върши работа защо да е продаваш. Имам 12 годишен пикап който се е изплатил многократно и е работна кола. Товарно магаре, което не е никак претенциозно. Гази кал, минава през драки, товари се с какво ли не и изобщо не ми п,кь че е някъде чукнато или одраскано. С новата не е така. Пазиш е и трепериш над нея. Лично аз продавам колите, които с нещо ме дразнят. Дрзненето може да се поьви скоро или след по-дълъг период. Според зависи.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ceko ( преди 1 година )
    Иначе моята истина е - 7-8 годишна кола - обезценена вече доста, но все още не в категорията "гробник", за която просто приемам, че има разни неща, които ще се правят и предварително и проучвам слабите места и цените на евентуалните ремонти, за да си направя сметката.
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ceko ( преди 1 година )
    Аз пък ще ви кажа, че всичко си зависи от конкретната бройка. Няма универсално лекарсвто. Както върнатата от лизинг може да е сцепена от каране за 2-3 години все в "лютеницата" (масово в БГ тези коли са бивши служебни такива, бивши служебни са и тези, които идват върнати от лизинг от чужбина), така и някоя 7-8 годишна "нов внос" може да се уцели читава. Единствено новите коли са на 0 километра и без история - всичко друго е риск. Но пък за новите си плащаш пре-доволно, за да нямаш риск.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Когато стане като тая на снимката!
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ако на пазара за втора (трета, ... пета) ръка коли в България имаше някаква регулация и аз бих си спестил покупката на нова кола. Бих си купил такава на 2-3 години с 30% надолу от първоначалната цена. Лошото е че на този пазар всеки се стреми да прецака другият и голям % от колите които се продават е по-добре да си ги купува човек. В тази ситуация е най-добре да се закупи нова кола, да се кара 8-9 години и да се подмени с друга нова кола и така нататък. Автоджамбазите да се надлъгват ... сами
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    az ( преди 1 година )
    Кола върната от лизинг може да е върната не защото човека е нямал пари за вноските, а защото е била ударена лошо например, което ще ти го спестят като информация, защото колата се прави във същия сервиз които я продава
  • #13
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    10 годишна висок клас според мен е също лоша идея ако искаш хубави части ще трябва да се бръкнеш колкото за 5 годишна среден клас. И идва момента че ти трябва много кадърен и доверен майстор. А такива са много дефицит без значение голям или квартален сервиз. Също така това което сме свикнали да гледаме като 150 хил км всъщност за 300+
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Точно кола на 5 години и 150 хиляди км тепърва ще има нужда от по-сериозни ремонти защото досега са сменяни само масла и ремъци. А частите за 5-годишна кола са като за нова защото все още няма много независими производители които да ги правят, а майсторите за първи път ще човъркат такава кола. По-добре 10-годишна и гледана от по-висок клас (познават се такива коли).
  • #11
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Alex ( преди 1 година )
    От статията излиза че след 70 000 км колата е за продан. Това е пълна глупост, според мен. Дори един бензинов Логан с нормална експлоатация и подръжка изкарва 300 000 км със смяна на съединител само. Иначе аз също търся 2 -3 годишна кола на до 50 000 км за 50% от първоначалната цена, но ТАКАВА НЯМА. Или е на 30% от цената или е на 150 000 км. Говоря върната от официлния вносител. Лизинговите компании масово връщат километражите
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    "Италианеца и турския немец от години ни го въртят този номер защо и ние сами да не си го правим" Хората, които винаги търсят "далаверата" и винаги искат да "минат тънко" са най-лесни за прецакване