Когато нещо работи, по-добре него закачай. Това е правило, което обикновено производителите спазват напълно. С новото поколение на CX-5 Mazda не прави изключение. И съвсем разбираемо, защото този модел се продаде в над 1,5 млн. бройки от дебюта си преди 5 тодини и донесе 1/4 от всички продажби на марката.
ПРИ ВТОРАТА ГЕНЕРАЦИЯ ИМА ДОСТА ПРОМЕНИ, но разбира се, нито една от тях не е радикална. Дизайнерският език, който е един от главните козове на Mazda напоследък, е запазен и дори е станал малко по-агресивен. Колкото до техниката - колата до голяма степен повтаря своя предшественик, като е изградена на същата платформа и ползва почти същите двигатели. Въпреки това японците са категорични, че в случая става въпрос за напълно нов автомобил, а не за фейслифт.
Като цяло всичко е подчинено на прословутата дизайнерска философия KODO, което означава "дух на движението". Решетката на радиатора е пораснала, а капакът на двигателя сякаш е надвиснал над предните светлини.
СЪЩИЯТ ПРЕДПАЗЛИВ ПОДХОД Е ПРИЛОЖЕН И В САЛОНА, където материалите са по-скъпи и качествени. Седалките са удобни - както тези отпред, така и отзад, а вътрешното пространство е достатъчно. Новата мултимедийна система подсилва чувството за лукс, а в оборудването вече влиза и head-up дисплей, който ви показва важната информация на стъклото и така не се налага да отклонявате очи от пътя.
Багажникът побира 506 литра, което не е сред водещите показатели в този клас, но все пак е напълно достатъчно за семейни нужди.
В ТОЗИ СЕГМЕНТ ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ ТЪРСИ НАЙ-ВЕЧЕ ДИЗЕЛЪТ, но ние тестваме версията с 2,0-литров бензинов двигател, развиващ 160 к.с. В случая той е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, но се предлага и вариант с механични предавки. Честно казано, бихме препоръчали точно нея, защото с този автоматик усещането, особено при изкачване, не е от най-приятните.
Хубавото е, че от есента в България вече ще се предлага и по-мощен бензинов мотор – 2,5-литров със 194 к.с, като той ще бъде стабден със система I-ELOOP. За нея от Mazda твърдят, че е „перфектният енергиен кръговрат”. С по-нормални думи - това и микрохибрид, който използва възстановената при спиране енергия.
НЯМАМЕ ОБАЧЕ НИКАКВИ ЗАБЕЛЕЖКИ КЪМ СИСТЕМАТА за задвижване на четирите колела. Тя има активен диференциал, който разпределя автоматично тягата към предните и задните колела, в зависимост от нуждите. На нормален път това разпределение е 97% към предната ос, като целта е постигане на оптимален разход на гориво. При по-тежки условия съотношението може да бъде 50:50, като 20-сантиметровият просвет ознамава, че спокойно ще се справите с черните пътища.
НОВАТА МАЗДА CX-5 Е ОБОРУДВАНА И С НЕЩО, наречено G Vectoring Control. Системата използва 12 сензора, които правят по 12 изчисления в секунда. В завоите те намаляват въртящия момент към вътрешните колела и го увеличават към външните, което дава повече сцепление и предотвратява накланянето.
Сериозно е наблегнато и на безопасността на водача и пътниците, като автомобилът разполага с всички последни писъци на технологията като адаптивен круиз-контрол, система за аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, следване на лентата за движение и т.н.
С ДВЕ ДУМИ: НОВАТА CX-5 Е ТОЧНО КАТО СТАРАТА - удобен и практичен начин да смените семейния хечбек с нещо по-внушително и интересно. Но също така и по-скъпо - базовата версия стартира от цели 46 000 лв., но тя е само с предно предаване. За добре оборудвано 4х4 ще ви трябват поне 60 хилядярки, а най-скъпият дизел наближава 75 000 лв.
Което само допълва старото правило - ако нещо работи добре, но променяй нищо, освен цената му.
Снимки и видео: Automedia.bg