IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Японският кросоувър следва основните правила в сегмента

Когато нещо работи, по-добре него закачай. Това е правило, което обикновено производителите спазват напълно. С новото поколение на CX-5 Mazda не прави изключение. И съвсем разбираемо, защото този модел се продаде в над 1,5 млн. бройки от дебюта си преди 5 тодини и донесе 1/4 от всички продажби на марката.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

ПРИ ВТОРАТА ГЕНЕРАЦИЯ ИМА ДОСТА ПРОМЕНИ, но разбира се, нито една от тях не е радикална. Дизайнерският език, който е един от главните козове на Mazda напоследък, е запазен и дори е станал малко по-агресивен. Колкото до техниката - колата до голяма степен повтаря своя предшественик, като е изградена на същата платформа и ползва почти същите двигатели. Въпреки това японците са категорични, че в случая става въпрос за напълно нов автомобил, а не за фейслифт.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Като цяло всичко е подчинено на прословутата дизайнерска философия KODO, което означава "дух на движението". Решетката на радиатора е пораснала, а капакът на двигателя сякаш е надвиснал над предните светлини.

СЪЩИЯТ ПРЕДПАЗЛИВ ПОДХОД Е ПРИЛОЖЕН И В САЛОНА, където материалите са по-скъпи и качествени. Седалките са удобни - както тези отпред, така и отзад, а вътрешното пространство е достатъчно. Новата мултимедийна система подсилва чувството за лукс, а в оборудването вече влиза и head-up дисплей, който ви показва важната информация на стъклото и така не се налага да отклонявате очи от пътя.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Багажникът побира 506 литра, което не е сред водещите показатели в този клас, но все пак е напълно достатъчно за семейни нужди.

В ТОЗИ СЕГМЕНТ ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ ТЪРСИ НАЙ-ВЕЧЕ ДИЗЕЛЪТ, но ние тестваме версията с 2,0-литров бензинов двигател, развиващ 160 к.с. В случая той е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, но се предлага и вариант с механични предавки. Честно казано, бихме препоръчали точно нея, защото с този автоматик усещането, особено при изкачване, не е от най-приятните.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Хубавото е, че от есента в България вече ще се предлага и по-мощен бензинов мотор – 2,5-литров със 194 к.с, като той ще бъде стабден със система I-ELOOP. За нея от Mazda твърдят, че е „перфектният енергиен кръговрат”. С по-нормални думи - това и микрохибрид, който използва възстановената при спиране енергия.

НЯМАМЕ ОБАЧЕ НИКАКВИ ЗАБЕЛЕЖКИ КЪМ СИСТЕМАТА за задвижване на четирите колела. Тя има активен диференциал, който разпределя автоматично тягата към предните и задните колела, в зависимост от нуждите. На нормален път това разпределение е 97% към предната ос, като целта е постигане на оптимален разход на гориво. При по-тежки условия съотношението може да бъде 50:50, като 20-сантиметровият просвет ознамава, че спокойно ще се справите с черните пътища.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

НОВАТА МАЗДА CX-5 Е ОБОРУДВАНА И С НЕЩО, наречено G Vectoring Control. Системата използва 12 сензора, които правят по 12 изчисления в секунда. В завоите те намаляват въртящия момент към вътрешните колела и го увеличават към външните, което дава повече сцепление и предотвратява накланянето.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Сериозно е наблегнато и на безопасността на водача и пътниците, като автомобилът разполага с всички последни писъци на технологията като адаптивен круиз-контрол, система за аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, следване на лентата за движение и т.н.

С ДВЕ ДУМИ: НОВАТА CX-5 Е ТОЧНО КАТО СТАРАТА - удобен и практичен начин да смените семейния хечбек с нещо по-внушително и интересно. Но също така и по-скъпо - базовата версия стартира от цели 46 000 лв., но тя е само с предно предаване. За добре оборудвано 4х4 ще ви трябват поне 60 хилядярки, а най-скъпият дизел наближава 75 000 лв.

Което само допълва старото правило - ако нещо работи добре, но променяй нищо, освен цената му.

Снимки и видео: Automedia.bg
 

Тагове: Mazda CX-5
0 от 500
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Карал" бил. Като започнеш да даваш по 70 000 лв за кола, т.е. да ПРИТЕЖАВАШ и да имаш някакви очаквания срещу парите си, тогава някой ще те слуша.Дотогава си просто форумен мечтател, който губи на хората времето.
  • #7
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Таратанци си си купил ти! 2.0 и 160 к.с. му били слаби за този сравнително малък СУВ. Майко мила, вземи се прегледай и стига лъга! Дизела им както споменах не съм го карал, но подобен разход е бсурден за който споменаваш. Ако имаше 2.5 и беше карал 2.0 щеше да разбереш, че двата мотора имат много малка разлика в динамични характеристики. Просто няма никакъв смисъл за тази кола от 2.5 л. Малкия мотор е точно на мястото си. Виж, ако си състезател и слизаш от Ламбо е разбираемо да ти е малък. :)))
  • #6
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Напротив, на Мазда дизелът е известен, че харчи почти колкото 2,5 бензин. Причината е, че има много ниска комперсия. Така влизат лесно в нормите за азотни окиси, но им се вдига разходът и CO2. Аз затова си купих големия бензин. 2.0-литровият е слаб за тази кола.Между другото, колата е пълен ***. Само човек, който досега е карал 20 гидишна малолитража може да я хареса. Аз се прецаках, но ако мога да пердпаза дори и един човек да направи същата грешка, ще съм доволен.
  • #5
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Освен дизайна, нищо не е пипнато в "новата" Мазда. Платформата е същата, двигателите са _абсолютно_ същите, инфотейнмънтът е същия (бавен и с мнооого проблеми). Опит да държат модела адекватен, защото всички конглокенти изкараха много по-добри автомобили. Но пак не е достатчно. С толкова неадекватна лъжлива политика към клиентите, няма как да им се получи. Затова в Еропа продават единични бройки. Само американците и австралийците им се вързват.
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    до първияНе е възможно. Карал съм със същата скорост същия бензин т теста и при тази скорост разхода е 7-7,5/100. Просто няма начин дизела да харчи повече, ако всичко му е било наред. Ако действително колата има подобен разход според мен е а сервиз. Други дизели съм карал и това е огромен разход. Около 7 и под 7 трябва да е при тази скорост. То зависи и каква магистрала. Ако по Витиня си карал посока Варна то там и над 10 може да ти даде. На връщане обаче ще ти е под 5/100.
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тойота - Бяла - модел 2005 - 3.0 бензин - евро 6 (според мен) - средна скорост 230км/ч - разход 0.23893л/100км.С пуснат климатик и 4 души, възрастни.И в града втора не включвам, щот няма къде да я включа. Тя на първа си прави 130км/ч.И аз съм професор и съм технологичен много.
  • #2
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Много е добър!Карах стария СХ5 точно със същия двигател 2.0 л бензин. Страхотна кола. Останах много доволен и впечатлен. Удобен и икономичен за бензинова кола. На дълго слиза под 5/100, а иначе средно 8,5 го докарах. Софийско градско при задръствния 10-11. При нормален трафик 9-10. Ако някой ми беше казал за такъв разход щях да кажа, че е на дизел, а не на 2.0л бензин. Горе-долу, дизелите с такъв обем на такъв автомобил дават подобен разход. Определено обаче бензина е по-приятен за каране.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Az ( преди 7 години )
    Mercedes GLC 250d 4 matic automat - с тази скорост гори 5-6 литра/100.