IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво ще се случи с моторното масло в ерата на електромобилите?

Експертите предвиждат преминаване към друг тип продукти

Какво ще се случи с моторното масло в ерата на електромобилите?

Властите в много държави активно поддържат развитието на електромобилите и забраната на двигателите с вътрешно горене. А когато те изчезнат, същото ще се случи и с моторното масло – просто няма да има къде да се сипва. Това обаче съвсем не оначава, че нефтодобивната индустрия ще остане без работа.

Какво ще се случи с моторното масло в ерата на електромобилите?

Експерти от компанията Total предвиждат, че увеличаването на броя на електромобили ще повиши търсенето на пластичните смазки, които сега широко се използват за работата на много и различни машини, както и при производството на меки материали и пластмаси.

Що се касае до ситуацията на пазара на масла за автомобили, то там ще се премине от продукти с по-голям вискозитет (плътност) към по-леки. Снижението на този показател на свой ред ще намали и общото потребление на енергия в автомобилната промищленост – с около 14%. Вредните емисии ще спадат с около 24%, смятат експертите.

Очаква се пълното преминаване към моторни масла 0W-8, 0W-16, 5W-30 и 5W-40 да стане факт, едва когато старата автомобилна промишленост бъде напълно заменена с нови модели. Тогава изисканията на производителите ще бъдат удовлетворени единствено от масла с нисък вискозитет.

Снимка: Cars

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Точно така колега. Даже и горива ще се произвеждат. Защото бензинът например се използва за промиване на идеално полирани повърхности. Например вътрешната повърхнина на силов цилиндър, на помпа, компресор и др.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Имаме ли движещи се части, ще трябва и смазване.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Те индустриите няма да фалират. Просто ще се преориентират към други смазочно-охлаждащи консумативи. Редукторни и трансмисионни масла, хидравлични масла, масла за пневмо-решения, часовникарски масла за измервателни инструменти и прецизна техника и т.н. Малко ли има поле за изява ?
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До: „Това масло на 40С външна температура е станало на вода! Дори и 0W30 трудно става за нашите ширини.“ Вземи се гръмни! На вода е мозъкът ти! Вземи малко попрочети за маслата и тогава се изказвай неподготвен. Маслото еMobil 1 0W20 и вискозитета по спецификация при 100 ° С, cSt (ASTM D445) е 8.7. Това не ти е минералното масло 15W40 с което предполагам караш старата к0чина нов внос. Вземи малко прочети за маслата, че се излагаш вече!
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Да ае гледа най-долния коментар, че нещо не ми се получи копирането.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    ФАКТИ Технологии 3 Октомври, 2017 12:373 98110 Бъдещето на моторните масла в ерата на електромобилите Георги Касабов Дните на двигателя с вътрешно горене изглеждат преброени, а това не предвещава нищо добро за огромен отрасъл от нефтопреработващата промишленост. Под въпрос е поставено не само бъдещето на горивата, а и нуждата от смазочни материали. Нефтената индустрия се чувства застрашена от задаващата се революция, но според водещите производители на масла все още е рано за паника. Френският гигант Total смята, че с ръста на продажбите на електромобилите рязко ще се увеличи нуждата от консистентни смазочни материали и греси. Пазарът на моторни масла също няма да изчезне, а ще се преориентира от смазки с висок вискозитет към по-леки материали. Намаляването на гъстотата ще позволи намаляване на общия обем на енергопотребление с 14%, а на вредните емисии - с 24%. Преходът към моторни масла 0W-8, 0W-16, 5W-30 и 5W-40 най-вероятно ще приключи след пълното преминаване на автомобилната промишленост към задвижване на ток и производителите повече няма да имат нужда от масла с висок вискозитет. Коментари Коментарите са сортирани от нови към стари 00 Колев (гост) ОТГОВОР10 17:11 03.10.17 Освен това: все повече се работи в сферата на трансмисиите за електрозадвижване, тъй като трансмисия с две и повече предавки позволява намаляване на тока през намотките на електромотора при ниски обороти, тъй като увеличава въртящия момент с ниската предавка и не се нуждае от голям ток. А във високите обороти намалява скоростта с която е нужно да се върти вала, за да не се упражнява голяма центробежна сила върху сачмите на лагерите, и да не се износва бързо външната лагерна гривна. И за капак - маслата не започват и не свършват с автомобилите и ДВГ - цялата хидро-пневматична индустрия разчита на тях, всяко хидравлично задвижване, всяка помпа или компресор се нуждае от мазане. Така че спокойно, и след 200 години ДВГ може евентуално да е в музеите, но масла ще са нужни навсякъде. Не забравяйте, че ВСЯКА машина, включително и аналогов часовник, има нужда от масло!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    1. Всички лагери се нуждаят от мазилни консумативи. 2. Всички предавателни механизми - трансмисии, редуктори, мултипликатори, диференциални и планетни предавки се нуждаят от масло. 3. В един електромобил задвижването е в следния ред: Електродвигател -> (предпазен съединител - може и да липсва) -> редуктор -> диференциал. Всичко това се нуждае от много масло, плюс лагерите на всеки вал/ос, заедно със каретата (вътрешни и външни, като даже те се сменят няколко пъти за живота на автомобила).
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "От 7 години карам колата си с 0W20 по спецификация. На 15 000 км го сменям и колкото съм налял толкова и източвам. Колата е на 180 000 км." Да бре, верваме ти! Това масло на 40С външна температура е станало на вода! Дори и 0W30 трудно става за нашите ширини.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    още един ( преди 1 година )
    ..снежната топка се търкаля..еко *** потриват ръце че засега успяват да разбазикат световната икономика.Като закрием заводите,сервизите,маслопреработвателните,горивопреработвателните фабрики..само в европа дори ще стане такава патаклама че екото ще е най малкия проблем.После следва дупката в бщджета от данъци и акцизи..те просто ще се преместят към такси за ел коли,друг вид данъци и безбожно скъп ток.Тогава да видим еко-уйно кво ще плямпат.
  • #2
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Един ( преди 1 година )
    Само Royal Dutch Shell има почти 100 000 работници електричките еко революция, е няма да докарат е ясно на всички (освен най-залумпените фенове на Свети Мъск)но току виж докарала социална революция. Говорим за милиони работни места в самата добивна и преработвателна индустрия и вероятно десетки милиони за съпътстващите...