IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

На пръв поглед елементарни действия могат да спестят големи неприятности

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Голяма част от собствениците на автомобили прибягват до услугите на сервиз, едва когато нещо се повреди. Как може да бъдат избегнати по-сериозните щети по колите? Много просто – проверявайте системите редовно, а не само когато усетите, че има нещо нередно. И не става дума само за проверка на състоянието на маслото в двигателя, но и за други действия, които могат да спестят редица главоболия и най-вече бъдещи разходи.

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Да сте виждали някой шофьор да подгрява своя автомобил при топло време?. Това се случва толкова рядко, колкото и да падне сняг през лятото. А именно подгряването преди тръгване позволява на мотора да достигне работна температура. Освен това при работа на празен ход маслото в двигателя лесно достига и до най-трудно достъпните места и така се предотвратяване триенето. С други думи – загрелият двигател по-лесно приема всички натоварвания, на които е подложен.

Същото важи и за автоматичната скоростна кутия. Тя обикновено е хидротрансформатор и трябва да заагрее. Това става, след като лостът се мести на позиция „D”, а кракът се държи на спирачката. Подобно действие само помага на автоматичната трансмисия да функционира без проблеми по-дълго време.

Като стана дума за трансмисия, не бива да се забравя и смяната на маслото в нея, независимо дали тя е автоматична или механична. Докато скоростната кутия работи нормално, почти никой шофьор не и обръща внимание. А експертите съветват маслото в нея (при автоматика най-вече) да се сменя поне веднъж на 4 години. Пренебрегването на това завършва с ремонт, който никак не е евтин.

Аналогично е и положението със смяна на антифриза. С времето то остарява и в системата за охлаждане на мотора започва активна корозия. Това обаче започва да вълнува собственика на колата, едва когато протече радиаторът. Далеч по-добре е охлаждащата течност да се сменява навреме.

Горе-долу същото внимание се обръща и на климатика. Желателно е поне веднъж годишно да се проверя дали в него има фреон. В противен случай рискувате да останете без климатик в най-големети жеги. Обикновено се поврежда компресорът, който е доста скъп.

Няма как да бъде пропуснат и гумите, които трябва винаги да бъдат в оптимално състояние, тоест налягането в тях да е посоченото от производителя. Повечето автомобилисти се сещат за това два пъти в годината – при сезонната смяна на гумите. И този контрол най-често се изчерпва с проверка на налягането.

Малцина проверяват и дали правилно са монтирани гумите им и после се чудят защо те се износват неравномерно. За евентуален проблем се сещат, едва когато колата им започне да върви настрани, но в няои случаи тогава вече е късно.

А за контрол на състоянието на амортисьорите повечето шофьори със сигурност не са и чували и дори не подозират, че има такова нещо. Само че увреденият амортисьор увеличава риска да излетите от пътя, дори в безобидна ситуция, а също така повишава натоварването върху всички елементи на окачване и съответно ги износва повече.

0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до: Въпрос ( преди 6 години )
    Ако дизела ти при тези температури работи неравномерно значи има някакъв проблем. Трябва да работи равномерно на по високи обороти докато загрее. И при бензините е така. Равномерно на по високи обороти и нищо повече. Може малко повдигачите да тракат докато маслената помпа качи маслото до разпределителните валове и това е. Върви на профилактика да ти видят мотора. Предполагам имаш заминала дюза/и или горивен филтър е за смяна.Затлачен е и при студ не подава равномерно гориво.
  • #17
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ясно, напраскахте ми минусите, слугинажи на кутии метал. Вещоманска работа, Чакайте да загреят па после да охладат па после сменете всичко, ако за 15г се бях занимавал с такива глупости щя да си загубя 1г от живота и хиляди левове. Ама щом ви влече....нова кола 5г яко разпорване и после пак нова. даже сега вече са и с по големи гаранции. На вещи не слугувам....
  • #16
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Anon ( преди 6 години )
    Де се изчака циркулация на течностите и след това да се потели без излишно натоварване спестява износване на триещите се части и сегменти. Има и друго - при палвно постигане на работна температура на двг се свежда до минимум възможността за деформации или спукване, които след себе си може да доведат до много и ненужно усложнени ремонти. Има отношение и поддръжка, водещи до максимален сервизен пробег, има и такива, водещи до смяна на нови автомобили през 2 години. Изборът е Ваш.
  • #15
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В България понятието "профилактична поддръжка" е абсолютно непознато. Гуми се сменят само ако направят балони или останат без грайфер. Предница се прави чак когато почнат да се появяват луфтове във волана и колата почва да върви настрани. Акумулатор и свещи се сменят когато спре да пали. Въобще, от хора за които смяната на неща като масло на сервото, диференциала и спирачната течност са глупости, не искам никакви съвети как да си поддържам колата.
  • #14
    48 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Изчакването за 30 секунди или минута преди потегляне не е чакане да "загрее", а е чакане всички течности да почнат да циркулират през двигателя и да се изгладят някакви начални колебания. Много добър навик си е всъщност.
  • #13
    15 rate up comment 4 rate down comment
    до анонимния ( преди 6 години )
    Ти щом нова кола си я докарал да губи масло за 2-3 години или там колкото време ги караш не се обаждай.
  • #12
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До анонимен с климатика: аз имам още по-глокиозен случай. Отивам с парите в център за гуми и питам какви нови гуми могат да ми предложат, а онези ми гледат 5-годишните гуми с доста останал "грайфер" и ми викат "че кво им има на тия гуми"?
  • #11
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Че започнах да му обяснявам, че ще пътувам надялеч и въпреки, че колата е гаранционна искам допълнително да бъде огледана и проверена дали всичко е наред и си плащам за услугата, а механика, т.е. началника на механиците ми разправя, че нямало нужда щом колата е гаранционна и нищо не се е счупило по нея. И това е главен механик. Нямам думи какви ги има. Огледа го направих в НЕфирмен сервиз и дори бях до колата и механика, а не както в официалния сервиз да чакам навън,а онея да не правят нещо по к
  • #10
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Въпрос ( преди 6 години )
    Е да де, ама зимата като стане -18, -20 и като запалиш дизела и го слушаш как трака неравномерно как да тръгнеш докато не минат 1, 2минути докато се нормализира работата на двигателя?
  • #9
    8 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колата е да върши работа, а не да и слугуваш. Сменям вече няколко нови коли и нищо освен консумативи не им пипам. Даже маслото им сменям само в гаранционния период, а те увеличиха много пробега. След гаранция не го и сменям, само доливам. Пала и газ. Не го разбирам да си взел 10г кош и да му слагаш скъпо масло например, то или е издухал мотора или не е, и в двата случая все тая какво масло ще сипваш. Но хората за себе си не се грижат ама за колата еха...