IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

На пръв поглед елементарни действия могат да спестят големи неприятности

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Голяма част от собствениците на автомобили прибягват до услугите на сервиз, едва когато нещо се повреди. Как може да бъдат избегнати по-сериозните щети по колите? Много просто – проверявайте системите редовно, а не само когато усетите, че има нещо нередно. И не става дума само за проверка на състоянието на маслото в двигателя, но и за други действия, които могат да спестят редица главоболия и най-вече бъдещи разходи.

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Да сте виждали някой шофьор да подгрява своя автомобил при топло време?. Това се случва толкова рядко, колкото и да падне сняг през лятото. А именно подгряването преди тръгване позволява на мотора да достигне работна температура. Освен това при работа на празен ход маслото в двигателя лесно достига и до най-трудно достъпните места и така се предотвратяване триенето. С други думи – загрелият двигател по-лесно приема всички натоварвания, на които е подложен.

Същото важи и за автоматичната скоростна кутия. Тя обикновено е хидротрансформатор и трябва да заагрее. Това става, след като лостът се мести на позиция „D”, а кракът се държи на спирачката. Подобно действие само помага на автоматичната трансмисия да функционира без проблеми по-дълго време.

Като стана дума за трансмисия, не бива да се забравя и смяната на маслото в нея, независимо дали тя е автоматична или механична. Докато скоростната кутия работи нормално, почти никой шофьор не и обръща внимание. А експертите съветват маслото в нея (при автоматика най-вече) да се сменя поне веднъж на 4 години. Пренебрегването на това завършва с ремонт, който никак не е евтин.

Аналогично е и положението със смяна на антифриза. С времето то остарява и в системата за охлаждане на мотора започва активна корозия. Това обаче започва да вълнува собственика на колата, едва когато протече радиаторът. Далеч по-добре е охлаждащата течност да се сменява навреме.

Горе-долу същото внимание се обръща и на климатика. Желателно е поне веднъж годишно да се проверя дали в него има фреон. В противен случай рискувате да останете без климатик в най-големети жеги. Обикновено се поврежда компресорът, който е доста скъп.

Няма как да бъде пропуснат и гумите, които трябва винаги да бъдат в оптимално състояние, тоест налягането в тях да е посоченото от производителя. Повечето автомобилисти се сещат за това два пъти в годината – при сезонната смяна на гумите. И този контрол най-често се изчерпва с проверка на налягането.

Малцина проверяват и дали правилно са монтирани гумите им и после се чудят защо те се износват неравномерно. За евентуален проблем се сещат, едва когато колата им започне да върви настрани, но в няои случаи тогава вече е късно.

А за контрол на състоянието на амортисьорите повечето шофьори със сигурност не са и чували и дори не подозират, че има такова нещо. Само че увреденият амортисьор увеличава риска да излетите от пътя, дори в безобидна ситуция, а също така повишава натоварването върху всички елементи на окачване и съответно ги износва повече.

0 от 500
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Баш анонимник. ( преди 6 години )
    До по-умния анонимник с дребните сметки:Ще постъпиш по-умно, ако купуваш 20 годишни коли, съвсем са обезценени. Белият Мерцедес на Нелина е вече 1000лв с газова уредба.
  • #27
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До другия умен ( преди 6 години )
    Нови коли си взимат тези, които си ценят времето и не им се разправя с прошляците по сервизите. Щом предпочиташ да инвестираш в друго и тези 15% са ти проблем, не си за нова кола, кинтите не стигат
  • #26
    11 rate up comment 15 rate down comment
    до умния анонимник ( преди 6 години )
    по мое мнение,основно фирми,комплексари и хора които не са си извадили парите с труд купуват нови коли.Ти като гледам си комбинация от последните две!Да си вземеш нещо което с излизането от автосалона се обезценява с 15% - благодаря! Предпочитам да си инвестирам парите в нещо по-полезно и да купувам коли на 15-20 000км обезценени с 40%,върнати от лизинг от такива като тебе,които в един момент са се надцениели!!!
  • #25
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    хахаха, ясно що ми праскате минуси. Купувате някоя кола на 5г, и като собственика не е пипал нищо и не е пазил, както и аз правя и почвате с яките ремонти, и псувате по първия собственик. По лесно е да инвестираш в образование после да взимаш повече пари и да си вземеш нова кола на която да не слугуваш, подгряване-модгряване.
  • #24
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Блейка ( преди 6 години )
    Сменям масло, накладки, гуми, като следя за състоянието им. Останалото сменям заедно с колата.
  • #23
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В почти всички държави по Европа, работата на празен ход извън придвижване е забранена. Следват солидни глоби!
  • #22
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Dido ( преди 6 години )
    Айде идете в Германия да си подгрявате двигателя на място да ви видят ченгетата и така ще ви подгреят джоба с глоби :-) :-) Особенно дизел при ниски температури ще го чакаш да влезе в работна температура на празен ход до Коледа. А за автоматика, поне това което ми казват в сервиза където я обслужват - в студено време,преди тръгване се изреждат всички позиция за по няколко секунди и тогава се потегля ...
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    гого ( преди 6 години )
    чак пък фатални... особено ако не загрееш колата е ФАТАЛНА грешка :D
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ае ( преди 6 години )
    ... след това загряването може да става в движение
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    ае ( преди 6 години )
    Първите години (гаранционни) - има сервизни интервали и какво се сменя кога. След това годишно е добре да се прави преглед. Това да гледаме маслото всеки ден и да сменяме антифриз годишно и подобни е малко в повече - наистина колата все пак трябва да има КПД - т.е. повече да ни върши работа отколкото ние за нея.Паленето на студен старт - наистина 20-30сек. са необходими за течностите (масло, антифриз и т.н.) да се разнесат по различните части на системите. След това "загряването"