IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът на Tesla ще е готов до месец

Производството му трябва да стартира до 2 години

Камионът на Tesla ще е готов до месец

Tesla ще покаже за първи път електрическият си влекач на 26 октомври. Това съобщи в профила си в Twitter шефът на компанията Илон Мъск, който уточни, че премиерата и първите публични тестове на камиона ще се състоят в Хоторн – градът, където е базирано дизайнерското студио на Tesla.

Влекачът на Tesla тръгва през октомври

Доскоро се смяташе, че премиерата му ще е през септември, по-точно на 28-и, като дори Мъск беше обявил това, но все още не е ясно какво е наложило закъснението от почти един месец. Очаква се, че пробегът на влекача на Tesla ще е между 320 и 480 километра с едно зареждане, а през лятото Мъск заяви, че очаква серийното му производство да стартира след 18 до 24 месеца.

Естествено, в идеалния според Мъск вариант, електрическите камиони и влекачи ще са напълно автономни, но това ще трябва да се отложи за по-далечното бъдеще. През май Мъск потвърди, че при създаването на влекача са използвани много компоненти от новия Model 3, като даде пример с електромоторите и обясни, че това няма как да се случи с модел на някой от традиционните производители на камиони с големи дизелови мотори.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Представям си паркинг в Германия с около 50 камиона спрели да зареждат батериите си които ще са минимум 500 - 800 киловата .... дали електро преносната мрежа е готова за електричките дали изобщо мощностите за производство на ток са достатъчни ???
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За тези които мислят че ЖП транспорта ще намали камионите по пътищата са в голяма заблуда ...и точно в Германия ЖП транспорта е силно развит не като в БГ но камионите не намалят
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Мъск казал, че няма как да се ползват компоненти от коли при традиционните камиони, но то в традиционната индустрия проблемът съвсем не е само мощност. Докато заложеният пробег при автомобилите е 250к км, то при влекачите за дълги разстояния е 1600к км. Та изискванията са коренно различни и г-н Мъск отново си говори разни неща, колкото да се издига в очите на феновете си.За влекач един осъществим вариант за екология би бил хибрид в серия, така както са някои влакове и кораби.
  • #6
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    как ги махат софтуерно?в белите държави полицаите те спират и тдокато единия оглежда камиона и гледа документите другия ръга сондата в ауспуха и мери нивото на изгорели газове. ако има проблем, камеона се спира на момента от движение
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    рветеер ( преди 6 години )
    Да и тровят ли тровят, знам директно от тираджии, че почти няма български камион с работеща ад-блу система. Махат ги софтуерно за да им е по - евтино, а за отровата няма проблем....
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сещам се за магистралата между Инсбрук и Мюнхен - там през работните дни в дясната лента има практически само камиони, с десетки километри. Кому е нужно това?
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Радвам се, че мислиш така, но явно има ТИР-аджии, които раздават минуси.
  • #2
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да влаковете са най ефективния и удобен превоз. Със най малко количество енергия се превозват стотици и дори хиляди тонове товар.Пътническите влакове пък са супер комфортни и бързи. Съвременните влакове (като японските) поддържат 250км/ч без проблем. А може да достигнат и до над 500км/ч.
  • #1
    31 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Електрически камиони има оттдавна - наричат се влакове. Честно казано съм силно притеснен от задълбочаващата се тенденция да се използват камиони за дълги разстояния, защото задръстват пътищата за леките коли. Крайно време е ЕС да се намеси с по-строги регулации, за да стимулира железопътния транспорт. Иначе от електрически камиони има смисъл в града и за извозване от/до ЖП гарите.