IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Камионът на Tesla ще е готов до месец

Производството му трябва да стартира до 2 години

Камионът на Tesla ще е готов до месец

Tesla ще покаже за първи път електрическият си влекач на 26 октомври. Това съобщи в профила си в Twitter шефът на компанията Илон Мъск, който уточни, че премиерата и първите публични тестове на камиона ще се състоят в Хоторн – градът, където е базирано дизайнерското студио на Tesla.

Влекачът на Tesla тръгва през октомври

Доскоро се смяташе, че премиерата му ще е през септември, по-точно на 28-и, като дори Мъск беше обявил това, но все още не е ясно какво е наложило закъснението от почти един месец. Очаква се, че пробегът на влекача на Tesla ще е между 320 и 480 километра с едно зареждане, а през лятото Мъск заяви, че очаква серийното му производство да стартира след 18 до 24 месеца.

Естествено, в идеалния според Мъск вариант, електрическите камиони и влекачи ще са напълно автономни, но това ще трябва да се отложи за по-далечното бъдеще. През май Мъск потвърди, че при създаването на влекача са използвани много компоненти от новия Model 3, като даде пример с електромоторите и обясни, че това няма как да се случи с модел на някой от традиционните производители на камиони с големи дизелови мотори.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Хубаво смятате, ама може ли и да сметнете колко стуват соларните панели с размери 6 метра на 50 километра, както предлагат някои по-долу?...
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Приятелю сметките ти са пълна глупост За да стане това което казваш трябва... 1 да е слънчево и зависи за кой период на годината интезитета на слънцето е различен 2 през деня с колата съм на работа което значи че ще я зареждам вечер ... значи ми трябват и батерии да съхранят неоползотворената енергия през деня 3 ти можеш ли да ми кажеш какви батерии и за какъв обем става въпрос да акомулират енергия достатъчна да се заредят 50 камиона
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Смятам щом искаш ( преди 1 година )
    Ако приемем примера с магистралата, На всеки километър ще се произвеждат 2000 kW , следователно На всеки километър могат да се направят 15 бързи зарядни станции на Тесла, зареждащи 400 километра за 40 минути. Дали караш денем или нощем Няма значение. Все ще намериш 40 минути за 400 километра. Ако караш по-малко от 400 километра, Значи не прекарваш цял ден в колата. Може да заредиш през деня от фотоволтаици или на нощна енергия, която така или иначе е излишна и затова е с ниска цена.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Смятам щом искаш ( преди 1 година )
    Ако си покриеш паркомястото на паркинг с фотоволтаици, Това са 24 квадрата, осигуряващи мощност от 6kWp. За географските ширини на България, средногодишния добив ще е 7200kWh. Това са 72 пълни зареждания на 100kWh батерия на Тесла, осигуряващи годишен пробег от 35 000 километра. Е вярно е, че след 25 години служба, тези същите фотоволтаици ще осигуряват само 30 000км/годишно заради деградацията. С други думи могат да осигурят над един милион километра, дори на НЕикономичен електромобил.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Лелееее тоя с продълженията е гола вода ХА ХА ХА Ти за една Тесла сметни колко фотоволтаици ти трябват а за камион умножи *5 ... и хората обикновено пътуват през деня ...а не да зареждат батерии денем а да пътуват вечер
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    Мощността на панелите се дава в Wp, което изразява каква РЕАЛНА мощност ще отдаде панела, ако е насочен перпендикулярно към светлинен източник с интензитет 1000W/кв.м, колкото е реалното слънчево излъчване в ясен слънчев ден. Ако един фотоволтаик има КПД 20%, Това означава че ще са необходими пет квадратни метра за да се постигне мощност от 1000Wp. Както виждаш аз съм предвидил 6 квадратни метра, за да се компенсира ъгъла спрямо слънцето и загубите от стареене, които са 20% за 25 години.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    Мощността на панелите се дава в Wp, което изразява каква РЕАЛНА мощност ще отдаде панела, ако е насочен перпендикулярно към светлинен източник с интензитет 1000W/m
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До бозата ( преди 1 година )
    Нищо не съм измислил господин боза, Това са напълно реални инсталации работещи от години. Никой не е казал че трябва да са вертикални. Въпреки това, дори вертикално си работят перфектно. Може да потърсиш в Google фасадни фотоволтаични инсталации. Има хиляди примери. Мощността на панелите се дава в Wp, което изразява каква РЕАЛНА мощност ще отдаде панела, ако е насочен перпендикулярно към светлинен източник с интензитет 1000W/m
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Простотия и боза ( преди 1 година )
    Ти измисли техниката пич.Явно си първия който би сложил соларни панели вертикално..и като ще тръгне една енергия,майко мила. Отделно от това с тия 2 киловата на метъър...нямаа стане работата..Просвещавайте се бе с тия панели загубени 21 % е реалното кпд останалото се води киловат пик !
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Тираджията ( преди 1 година )
    Пак много Мозъци са се развихрили във форума! А като трябва да превозите един контейнер от точка А до точка Б цял влак ли ще наемете? А ако няма релси до точка Б? Корифеи!