IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Европейските производители предложиха сваляне на вредните емисии с още 20%

Компаниите са на мнение, че новата мярка да влезе в сила от 2030 г.

Европейските производители предложиха сваляне на вредните емисии с още 20%

Европейските автомобилни производители предложиха намаляване на вредните емисии (CO2) с още 20%. Мярката трябва да бъде гласувана от Европейската комисия (ЕК) догодина и да влезе в сила през 2030 г.

Европейските производители предложиха сваляне на вредните емисии с още 20%

Предложението бе обявено по време на автомобилното изложение във Франкфурт от Дитер Цетше, изпълнителен директор на Daimler и председател на Европейската асоциация на производителите (ACEA). Ако то бъде прието, нивата на CO2 от 95 гр/км, които влизат в сила през 2021 г., ще бъдат снижени до 76 гр/км през 2030 г.

Според производителите, скокът е доста сериозен, но това ще форсира навлизането на електрифицирани автомобили на пазара, което става по-бавно от очакваното. През първата половина на 2017 г. броят на този тип превозни средства е едва 1,2% от общо продадените в Европа.

Според Цетше, няма как са се направи точна прогноза какъв ще е дялът на електромобилите, преди да бъде въведена промяната в стойността на вредните емисии. А следващото изменение - след 2030 г., трябва да бъде съгласувано в зависимост от търсенето на електромобили от страна на потребителите.

Босът на Daimler е категоричен, че е неправилно правителствата в ЕС да принуждават силово производителите да се насочват към производството на електрически модели, защото така проблемът няма да може да бъде решен. И допълни, че дизеловото гориво си остава доста важно по пътя към намаляване на вредните емисии.

Снимка: Cars

Тагове: co2
0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Wane ( преди 1 година )
    "Но пък бъдещите поколения шофьори, които биха изграждали навици директно с ел. коли без да са свикнали на комфорта и удобствата на ДВГ сигурно биха могли да променят пазара." Комфорта и удобствата са относително понятие. Представи си, че има някъде в града зарядна станция за която може да си заредиш телефона за две минути, така че да изкара цяла седмица и тази услуга струва един лев. Ще се възползваш ли от този Комфорт и удобство или ще продължиш да си го зареждаш в къщи всяка вечер за 1-2часа? А спомняте ли си с първите мобилни телефони, колко беше досадно да си ги зареждаме всяка седмица. Тези които нямаха, ни се чудеха на акъла и казваха, че никога няма да си купят. Стационарните телефони били евтини и не искали никаква поддръжка, а разговорите с тях почти без пари. Познавате ли някой без мобилен телефон? А някой със стационарен? Спомняте ли си телефонните кабинки и уличните телефони?
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    до Wane, аз лично харесвам ДВГ като технология и удоволствие на шофирането, защото съм маняк, и предпочитам да ми е трудно, но да имам пълен контрол върху съединителя, предавките, ръчната спирачка предпочитам да е с лост, а не с бутон, за да модулирам спирачната сила както искам. Но бъдещите поколения обичат да им е лесно. Ако могат колите сами да се управляват. Затова и в бъдеще може да изгубим хобито и удоволствието на шофирането, ако автономните коли станат задължителни поради оправдания..
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Wane, електромобилите се управляват много по-лесно и комфортно от ДВГ - имаш само 1 до 2 предавки (бърза и бавна ако са 2), нямаш съединител. Не можеш да задавиш двигателя при рязко пускане на съединителя или да върнеш назад по наклон както при ръчните скорости. За капак, в момента в който върнеш газта, двигателя превключва в генераторен режим и действа като силна моторна спирачка. Като поддръжка, ремонт, обслужване и настройка няма смисъл да сравняваме ДВГ срещу ел.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    До 2030 производителите, които не желаята да преореантират производството си предимно към електромобили, вече ще са фалирали...
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Всички енергоизточници са със скачени цени за това колите няма да станат само ел. само дезилови, само газови или само бензинови. Ще има всякакви. От нефта не може да се произведе само бензин или само пропан-бутан - ще се прави и дизел. Просто се успокойте. Революцията се отлага.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Alex ( преди 1 година )
    Най-бързото, козметично и компромисно решение в полза на екологията е газифициране на старите и фабрични газови уредби на новите. Цената на колите остава практически непроменена, дистрибуторската мрежа е налице. Дори може да се говори за дълъг период на трансформация към електрическите коли. Не знам защо никъде това не се взима под сериозно внимание и не се обсъжда.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Не съм толкова сигурен. Не всичко е въпрос на пари. Но пък бъдещите поколения шофьори, които биха изграждали навици директно с ел. коли без да са свикнали на комфорта и удобствата на ДВГ сигурно биха могли да променят пазара. При всички положение движеща сила са онези, които правят законите в Брюксел.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    За всички който дишат саждите на дизела,ще представлява интерес информацията че палмовото масло се внася вече безмитно в Европа.Производителите масово го използват при направата на биодизел който се добавя в дизела.Така един карцерогенен за тялото продукт се приема и при вдишване.Няма да спрат да ни тровят скоро.
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Евлоги ( преди 1 година )
    Ало фена на електрокарите,я си представи как 30 милиона германци се прибират от работа и започват да си зареждат тролеите.Коя система ще издържи и колко ще струва тока
  • #4
    1 rate up comment 7 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Тръмп не вярва в глобалното затопляне така че за бензина няма какво да се притесняваме. Дизелаците да му мислят. :D