Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Достъпният седан на французите идва с автоматик и голям екран в салона

Какъв трябва да бъде идеалният автомобил за българските пътища? Основните изисквания са две - достъпна цена и обслужване, както и достатъчна здравина, за да се справи с особеностите на тукашния асфалт. Към тях можем да добавим достатъчно вътрешно пространство и голям багажник.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Общо-взето, това се опитаха да предложат от Peugeot преди 5 години, когато се появи моделът 301. Той е създаден именно за пазари като българския и трябваше да предложи алтернатива на моделите на Dacia, например. Сега дойде времето за неговото обновяване, което вече е факт.

Французите са се опитали да придадат малко по-голяма елитарност на седана, като променят донякъде външия му вид и добавят различни опции към оборудването. Да, един автомобил може да бъде и евтин, но пък клиентите вече свикнаха с някои допълнителни глезотии, без които излизането на даден модел на пазара вече изглежда немислимо.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Точно така са постъпили и в Peugeot – грубото на външен вид 301 вече изглежда далеч по-модерно. Автомобилът следва познатия от последните модели на марката дизайн, като това се отнася най-вече за предницата, която е в стила на далеч по-скъпото 508. Добавени са модерните напоследък LED-светлини, а задните стопове светят по различен начин.

В салона вече имаме сензорен дисплей, който трябва да ни накара да забравим, че все пак се намираме в бюджетен автомобил. Екранът е свързан с камера, улесняваща движението на заден ход, както и с навигацията. Спокойно можете да свържете и смартфона си със система, без значение дали той е с операционна система на Apple или Android.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Идеята на производителя е този автомобил да бъде по-устойчив както към лоши пътища, така и към тежки метеорологични условия. Затова в Peugeot са избрали по-устойчиви на износване материали. Уплътненията на прозорците са двойни, за да спрат проникването на влага и прах в салона. Предното стъкло вече е отопляемо, което е сериозно улеснение през зимния сезон.

Нашият автомобил в случая е с 1,6-литров бензинов двигател със 115 к.с., който е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя дебютира при модела, като в случая целта е ясна – привличане на допълнителен брой клиенти. Нейното добавяне окончателно обаче къса връзката с достъпността на модела, защото цената вече сериозно нараства.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Като цяло моторът и трансмисията се представят на доста прилично ниво, но разходът в градски условия може да стресне някой – над 8 л/100 км. Извън града спокойно се слиза под 7 л/100 км, като динамиката му е задоволителна. Прави впечатление, че окачването вече е по-меко в сравниние с предишната генерация, което може да създаде проблем при влизане в поредица от завои с по-висока скорост.

Автомобилът е оборудван и с най-важните системи за безопасност -  ABS, електронна програма за стабилност ESP, авариен спирачен асистент и система за следене налягането на гумите. Има и достатъчно на брой предни и странични въздушни възглавници. Тук обаче отново достигаме до цената, която при версията с 1,6-литров бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е близо 28 000 лв. А това не звучи никак бюджетно.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Иначе версията с 1,2-литров бензинов атчмосферен мотор (82 к.с.) и 5-степенна механична скоростна кутия се предлага за 21 053 лв. в най-ниското ниво на оборудване. Там получавате по-малко, но пък в крайна сметка точно това е и целта на 301.

Снимки: Automedia
 

Тагове: peugeot 301
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Borislav Donchev ( преди 1 месец )
    Имам 301, 2018 г. с описаните по-горе двигател и кутия. Разходът му през зимата е 8-9 бензин, извънградско, по компютър сваля до 5.6л., а по разписка от бензиностанцията - 6л.. Колата е удобна, има достатъчно мощност, както на магистралата така и по планинските завои. Има огромен багажник и достатъчно място в купето. Има и недостатъци разбира се, не смятам, че изборът ми към този момент е доста добър.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ив ( преди 1 година )
    Седаните от този клас са някаква носталгия към Жигулата. Не случайно повечето се правят в Турция и пазарите са им на изток от Босфора. За много години в Германия не ги видях никъде/Рено симбол,Шкода фабиа седан и т.н./. Единствено се мяркат Короли седан с полски номера /пак турски сглобки/.Наистина едно такова Пежо комби би било по-добре прието в Европа.
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Никола ( преди 1 година )
    Чудно защо няма комби на 301 , нещо не ми харесват седаните , идват ми малко азиатска мечта !?
  • #17
    21 rate up comment 4 rate down comment
    селооо ( преди 1 година )
    Мечтата на всеки български селянин е да има БМВ или Ауди нов внос и да си мисли, че кара премиум...
  • #16
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това БМВ 3хх от 2007-2010 за което си писал може вече да му е взета душата, както на повечето на тези години и ти да си последен собственик и тези пари, които ти останат за консумативи да ги умножиш по 2 я за двигател, я за основен ремонт, глава, турбо и т.н. А цифроманията при тази марка, както и при останалите немски е голяма. А и като ги знам нашите майстори какви са и как ще ти вземат парите и ще си оставят ръцете се заформя един много хубав фил в който главен герой ще си ти и БМВ-то.
  • #15
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Който си мисли че немските са по-здрави, да влезе в офроуд форума и да почете малко.
  • #14
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Интересен факт: В момента французите правят много по-качествени и надеждни коли от германците.
  • #13
    8 rate up comment 20 rate down comment
    Хаха ( преди 1 година )
    Скукаааа..... това си е чисто пенсионерска кола. Кой млад мъж ще предпочете тая пластмасова коруба като за 20К може да си купи едно запазено БМВ 3хх от 2007-2010. а с останалите 8К ще го направи като ново. Ще му смени всички консумативи, гуми, филтри, масла..... и ще си го кара със кеф поне 5-6 години.
  • #12
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    По-скъпите Пежаци се трошат поголовно и са страшно проблемни коли, а какво остава за това евтиното! Честно казано не бих рискувал. Предпочитам нова Дачия пред това Пежо. Дачиите доста ги пооправиха и са си сравнително надеждни и не правят сериозни проблеми.
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Този двигател харчи в София градско над 10/100, а зимата над 12/100. Извънградско при нормално каране дава поне 8-9, но за сметка на това постоянно се чудиш къде са му конете за този раход. Отделно окачването на Пежо е най-слабо от всички европейски производители. Кормилни щанги на служебни коли започват да се сменят от 20К километра. Иначе по дискусията нова/нов внос няма две мнения. Новата е най-добра винаги. Това с 10 годишните Мерцедеси които след 96 г. се чупят още от нови ми е любимо ...