IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Достъпният седан на французите идва с автоматик и голям екран в салона

Какъв трябва да бъде идеалният автомобил за българските пътища? Основните изисквания са две - достъпна цена и обслужване, както и достатъчна здравина, за да се справи с особеностите на тукашния асфалт. Към тях можем да добавим достатъчно вътрешно пространство и голям багажник.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Общо-взето, това се опитаха да предложат от Peugeot преди 5 години, когато се появи моделът 301. Той е създаден именно за пазари като българския и трябваше да предложи алтернатива на моделите на Dacia, например. Сега дойде времето за неговото обновяване, което вече е факт.

Французите са се опитали да придадат малко по-голяма елитарност на седана, като променят донякъде външия му вид и добавят различни опции към оборудването. Да, един автомобил може да бъде и евтин, но пък клиентите вече свикнаха с някои допълнителни глезотии, без които излизането на даден модел на пазара вече изглежда немислимо.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Точно така са постъпили и в Peugeot – грубото на външен вид 301 вече изглежда далеч по-модерно. Автомобилът следва познатия от последните модели на марката дизайн, като това се отнася най-вече за предницата, която е в стила на далеч по-скъпото 508. Добавени са модерните напоследък LED-светлини, а задните стопове светят по различен начин.

В салона вече имаме сензорен дисплей, който трябва да ни накара да забравим, че все пак се намираме в бюджетен автомобил. Екранът е свързан с камера, улесняваща движението на заден ход, както и с навигацията. Спокойно можете да свържете и смартфона си със система, без значение дали той е с операционна система на Apple или Android.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Идеята на производителя е този автомобил да бъде по-устойчив както към лоши пътища, така и към тежки метеорологични условия. Затова в Peugeot са избрали по-устойчиви на износване материали. Уплътненията на прозорците са двойни, за да спрат проникването на влага и прах в салона. Предното стъкло вече е отопляемо, което е сериозно улеснение през зимния сезон.

Нашият автомобил в случая е с 1,6-литров бензинов двигател със 115 к.с., който е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя дебютира при модела, като в случая целта е ясна – привличане на допълнителен брой клиенти. Нейното добавяне окончателно обаче къса връзката с достъпността на модела, защото цената вече сериозно нараства.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Като цяло моторът и трансмисията се представят на доста прилично ниво, но разходът в градски условия може да стресне някой – над 8 л/100 км. Извън града спокойно се слиза под 7 л/100 км, като динамиката му е задоволителна. Прави впечатление, че окачването вече е по-меко в сравниние с предишната генерация, което може да създаде проблем при влизане в поредица от завои с по-висока скорост.

Автомобилът е оборудван и с най-важните системи за безопасност -  ABS, електронна програма за стабилност ESP, авариен спирачен асистент и система за следене налягането на гумите. Има и достатъчно на брой предни и странични въздушни възглавници. Тук обаче отново достигаме до цената, която при версията с 1,6-литров бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е близо 28 000 лв. А това не звучи никак бюджетно.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Иначе версията с 1,2-литров бензинов атчмосферен мотор (82 к.с.) и 5-степенна механична скоростна кутия се предлага за 21 053 лв. в най-ниското ниво на оборудване. Там получавате по-малко, но пък в крайна сметка точно това е и целта на 301.

Снимки: Automedia
 

Тагове: peugeot 301
0 от 500
  • #1
    38 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Искам да прочета мненията на форумните специалисти, които естествено ще оплюят този автомобил и ще заявят как за тези пари биха си купили 10 годишна S класа от Горубляне, която ще е на 120 хиляди километра...Нищо, че после няма да имат 1600 лева за нови гуми, а какво остава за останалите ремонти, които ще последват...