IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda също се отказва от двигателите с вътрешно горене

През 2019 г. компанията започва електрификация и хибридизация на цялата си гама

Mazda също се отказва от двигателите с вътрешно горене

Компанията Mazda ще продължи да развива активно „зелената” си концепция SkyActiv, но ще стартира процес по електрификация на своите модели. Така след няколко години в гамата на марката няма да остане нито един автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене, съобщава AutoEXpress.

Mazda също се отказва от двигателите с вътрешно горене

Предвижда се през 2025 г. всички модели на Mazda да бъде електрифицирани по един или друг начи. Процесът ще стартира през 2019 г., когато японците ще бъдат готови да предложат първия хибрид, изцяло собствена разработка. Две годии след това на пазара ще се появи и първият електромобил на марката, като той ще бъде показан като концеция още през 2018 г.

В компанията ще работят по всики направления на електрификацията, като ще предложат електромобили, стандартни хибриди, както и такива, които ще могат да се зареждат от електропреносната мрежа. За целта Mazda разработва напълно нов бензинов двигател - SkyActiv-X, който е с променлива степен на сгъстяване.

Засега няма детайли за мотора, но е известно, че той ще осигурява увеличаване на мощността с около 30% в сравнение със сегашния си аналог в гамата на марката. В същото време разходът на гориво ще е с около 20% по-нисък. Освен него, през 2020 г. Mazda ще представи и ново семейство дизелови агрегати SkyActiv-D.

Снимка: Mazda

Тагове: skyactiv mazda
0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хибридите няма да са напълно самостоятелно направени, защото в това направление имат сътрудничество с Тойота. Според мен много правилно решение да обединяват усилия две фирми с иновативни идеи и решения. Мисля, че един хибрид с променлива степен на сгъстяване и батерия с висока плътност и перфектната тойотска хибридна конфигурация ще бъде хибрид от съвсем друго измерение. Просто без алтернатива. С Ванкела не зная какво става. Дано и там са елиминирали проблемите, за да се получи нещо перфектно.
  • #2
    3 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Сбогом Мазда.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Nev ( преди 1 година )
    SkyAktive X до колкото съм чувал не е ДВГ с променлива степен на сгъстяване а бензинов двигател работещ по цикъла на дизеловите.