IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda също се отказва от двигателите с вътрешно горене

През 2019 г. компанията започва електрификация и хибридизация на цялата си гама

Mazda също се отказва от двигателите с вътрешно горене

Компанията Mazda ще продължи да развива активно „зелената” си концепция SkyActiv, но ще стартира процес по електрификация на своите модели. Така след няколко години в гамата на марката няма да остане нито един автомобил с традиционен двигател с вътрешно горене, съобщава AutoEXpress.

Mazda също се отказва от двигателите с вътрешно горене

Предвижда се през 2025 г. всички модели на Mazda да бъде електрифицирани по един или друг начи. Процесът ще стартира през 2019 г., когато японците ще бъдат готови да предложат първия хибрид, изцяло собствена разработка. Две годии след това на пазара ще се появи и първият електромобил на марката, като той ще бъде показан като концеция още през 2018 г.

В компанията ще работят по всики направления на електрификацията, като ще предложат електромобили, стандартни хибриди, както и такива, които ще могат да се зареждат от електропреносната мрежа. За целта Mazda разработва напълно нов бензинов двигател - SkyActiv-X, който е с променлива степен на сгъстяване.

Засега няма детайли за мотора, но е известно, че той ще осигурява увеличаване на мощността с около 30% в сравнение със сегашния си аналог в гамата на марката. В същото време разходът на гориво ще е с около 20% по-нисък. Освен него, през 2020 г. Mazda ще представи и ново семейство дизелови агрегати SkyActiv-D.

Снимка: Mazda

Тагове: skyactiv mazda
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    на фона на приуса е верно като супер кар
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    mazna 3 ( преди 6 години )
    тя па тая мазда 3 ще излезе няк'ав суперкар... след 170 не заспива, направо припада...
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    и бездарните модове ми изтриха линка с данни 0-40 , 0-60 и т.нблизо секунда е по-зле приуса от мойта мазда
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Roadrunner ( преди 6 години )
    Кутията е супер мудна за мойте разбирания.Готов съм да дойдеш с приус и аз да застана с мойта мазда на светофар да видим точно колко дърпа.Надеждността не ме брига, аз от скука ще умра в тоя приус. Дреме ми, че масло само ще сменям. А хибрида може да не е направен да се гонкаш, но аз искам хибрид, за да може в града да е малко по-евтино, а извън града , като подам газ да опъна електромотора да дръпне , докато двигателя се изреже до 4000+ оборота.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А да кажеш, че на Приус скоростната кутия е *** е върхът на невежеството.Това е една от най-добрите и надеждни скоростни кутии првени някога. Уникална е просто. Направена е не за състезания естествено, а за дълготрайност и икономия. За ниски и средни скорости е супер. За високи си нямам на идея защото колата е ограничена на 192 км/ч по километраж. А и хибрида не е направен да се гонкаш, а да го караш с крайцерска скорост 130-140.Едно масло сменяш на 100 000 км и това и е цялото обслужване.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На бас, че от 0 до 50 км/ч "смешния" Приус ще те направи теб смешен!Нищо не си карал ти! Поне погледни в тубата и ваиж как набира Приус до тази скорост след, като явно нямаш възможност да се качиш покараш. При това, че Приус е и един клас по-горе от Мазда 3. За да е коректно Мазда 6 трябва да е на чертата. Както и да е, наистина ти казвам качи се на Приус, покарай и ще видиш какво яко ускорение има до 50-60, а не да слушаш разни разбирачи, които само на снимка са виждали Приус.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до: Roadrunner ( преди 6 години )
    Прав си за този двигател, но той не е много оптимален. Разликата между 2.0 и 2,5 в динамични характеристики е доста малка. Карал съм ги и двата. В ниските и средни обороти са почти идентични. Няма голяма разлика. Разликата идва във високите обороти, но те рядко се ползват освен, ако не си състезател. Недостатъка на големия мотор е високата цена и разхода на гориво, които никак не си струват защото динамичните характеристики, както казах са почти едни и същи. Най-оптималният им мотор е SKYACTIV-G 165 i-ELOOP
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Че той и Приуса и всички хибриди на Тойота/Лексус за които се сетиш имат пауър режим в който работят двата електродвигателя и ДВГ паралелно, като доставят максимална мощност.Качи се на един Приус да речем и го настъпи до край в този режим и ще видиш за какво става на въпрос. Залепя те за седалката и до 60 км/ч малко коли могат да му се опрат. В града ги сцепва от светофар до светофар. При по-високи скорости малката мощност си казва думата, но до към 60 км/ч е трепач.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Елчо ( преди 6 години )
    Дизелови двигатели SkyActiv-D от 2020, а година по-рано започват електрификация и хибридизация... Ще правят дизелови хибриди?!?
  • #4
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Разгеле и тия да отпадат..не можаха да направят нищо над 2.0 Толкова си могат горките.И ето възможност да излезнат по модерному от предизвестения си край.Нещо като да станеш ляв ***.. ама да си от хайлайва..хем пеал ама по-така.