IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Зарядните станции за електромобили у нас са около 80

Броят им ще се утрои догодина, смятат от асоциацията за електрическа мобилност

Зарядните станции за електромобили у нас са около 80

В България има около 80 зарядни станции за електрически превозни средства, каза Боян Захариев, член на Борда на директорите на ИКЕМ АД, на пресконференция в БТА с участието на представители на националната браншова организация за електрическа мобилност - ИКЕМ.

Зарядните станции за електромобили у нас са около 80

За сравнение - в съседна Румъния има около 77-78 такива устройства. Амбициите в тази насока са големи, виждаме сериозно раздвижване и от двете страни, посочи Захариев, който прогнозира, че догодина този брой ще бъде поне утроен.

По думите му все повече потребители купуват електрически превозни средства. Боян Захариев коментира, че навлизането на тази индустрия е изключителен шанс и потенциал за българската икономика и за кадрите в страната, за чието обучение работят в браншовата организация.

Председателят на ИКЕМ Илия Левков каза, че по техни неофициални приблизителни данни електрическите превозни средства у нас са не по-малко от 2000-2500. В това число се включват скутери, велосипеди, автобуси, лекотоварни електромобили, електрокари, голф колички. Със сигурност това число ще се увеличава годишно с 30-50 процента, убеден е Левков.

Като пример за иновативните превозни средства беше представена удобна за града електрическа тротинетка, която може да превози човек с тегло до 125 кг на разстояние до около 40 км след едночасово зареждане в обикновен контакт. Нейното тегло е 10,5 кг, сгъва се в размер на обикновена пътническа чанта и може да се движи с до 30 км в час. Цената у нас е между 1310 и 1550 лв.

Снимка: Архив "Булфото"
 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Няма противоречие - технологията при ел колите е нова и се развива бързо затова сегашните коли ще остаряват морално много по-бързо от тези с ДВГ. Цените на батериите ще падат, а капацитета им ще се увеличава. Нещо като флашките – преди 128 MB струваха колкото сега тези от няколко GB. Затова собствениците на ел коли трябва да се стимулират много повече, защото когато дойде време да ги продадат обезценката ще е много по-голяма от тези с ДВГ. Освен това батерията освен морално ще е и физически оста
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 1 година )
    В момента електрички имат само хора, живеещи в къщи. Вие как ще си заредите теслата пред блока?! Скъпо и непрактично, поне за БГ. Ако имам къща с гараж, соларна станция и зарядно - за града е супер, дори е 0 като консуматив. Но до тогава- не.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Нещо си противоречиш "нищо чудно да стане така че 5-6 годишна ел кола да е морално остаряла" и "ел колите тепърва навлизат. Вероятно ще се зареждат мн по бързо и ще имат мн по голям пробег" Сега инвестициите в ел.колите са много по малко отколкото тези в ДВГ автомобили. Колкото повече производители направят електромобили толкова повече конглокенция и по-добре за купувачите. Явно ще се запази голямата разлика между електромобили някои с ниска цена,ограничен пробег, бавно зареждане и други по-по-по
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    На мен ми е интересно какво ще стане след време със сегашните ел коли. Технологиите се развиват бързо и нищо чудно да стане така че 5-6 годишна ел кола да е морално остаряла което ще е малко кофти за собствениците, които сега купуват такива коли. Сега няма голяма разлика в ДВГ на нова и 5-6 годишна кола освен вредните емисии и евентуално минимални разлики в разхода, но ДВГ технологиите са от доста време а ел колите тепърва навлизат. Вероятно ще се зареждат мн по бързо и ще имат мн по голям пробе
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Станциите са твърде малко,зарядният процес прекалено бавен и неудобен, електрическите коли са малко и много скъпи.Това е реалността момчета и момичета колкото и да се пънете да плювате срещу ДВГ.В интернет се спекулира за евентуална цена за тесла 3 около 100 000 лева за базов модел..И това е евтиното.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Zazo ( преди 1 година )
    И 80000 бензиностанции!
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Този ( преди 1 година )
    Засега само в София, Благоевград и до Пловдив им 50кW зарядни. В централна българия когато има повече мощни зарядни спокойно може да чакаме електромобилите да поевтинеят, защото е ясно че средната цена на която българите купуваме автомобили е далеч от 35000$ за електромобил с пробег над 300км. В България явно мрежата от зарядни ще върви пред насищането с електромобили обратно на другите държави.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    чакай малко бях в мазето точех от варела крадена нафта за гоуфа че утре сутринта тръгвам към морето че цените септември са 30 % по ниски и какво казваш за кабела от терасата на панелката мисля да си взема като бмв 435 една тесла ама пътя до морето ще мие с преспване по пътя и повече от 120-140 не върви така че покупката се отлага докато не не ги направят като тролейбусите
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абе къде изчезна оня ль0xMaн, който обясняваше за кабелите от 8-мия етаж да каже нещо за статията и за броя зарядни станции. Сега каква новаа опорна точка ще извади само и само да оправдае карането на нафтовата печка ТДИ нов внос на същия на който приятелите му карат само Ес класа, А8 и 7ма серия. Къдеси ве мухлясъл панелен пл@х?
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Добре идват нещата 80 зарядни за вееоятно 500 електромобила. Защото нали в 2000-2500 се включват скутери, велосипеди, автобуси, електрокари, голф колички. Проблема е че засега зарядните ни са с ниска мощност.