Новите модели на автомобили задължително ще бъдат тествани за нива на вредни емисии в реални условия, преди да постъпят в продажба. Правилото влиза в сила от 1 септември, обявиха от Европейската комисия.
„От петък нивата на въглероден окис и други замърсяващи въздуха вещества ще се тестват в реални условия, като това се отнася за всички нови автомобили. Без тази проверка превозните средства няма да може да бъдат продавани”, коментира прес-секретарят на ЕК Лусия Коде пред журналисти.
В момента в ЕС действа системата за лабораторна оценка на вредните емисии в атмосферата. Стандартът е такъв, че нивата на азотен диоксид при дизеловите коли, измерени на пътя, могат значително да превъзхождат тези при лабораторните тестове. Това нагледно бе доказано от скандала с моторите на Volkswagen, станал изестен като „дизелгейт”.
Още преди избухването на скандала ЕК предложи да бъде въведена система за тестване в реални пътни условия. Първият етап от новите тестове още през 2016 г., но той служеше за мониторинг на положение, като не оказваше влияние върху производството на нови автомобили. Сега обаче без него, колите няма да може да бъдат продавани.
Самите автомобили ще бъдат изследвани от специални портативни системи, които ще бъдат прикрепвани към тях. Те вече са готови и ще започнат да се използват от петък.
Снимка: Motor