IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела

Система за изключване на цилиндрите прави бензиновите мотори с почти 20% по-икономични

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела

Производителят на автомобилни компоненти Delphi твърди, че разполага с технологично решение, което да направи бензиновите двигатели по-икономични от дизеловите и да обезсмисли окончателно втората технология, която напоследък се свързва с влошеното качество на въздуха в много европейски градове.

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела
Снимка: Delphi Automotive

Британската компания предлага комбинация от 48-волтов "мек" хибрид и нова технология за изключване на цилиндри, която тя нарича Dynamic Skip Fire. Според инженерите това ще подобри ефикасността на съвременните бензинови двигатели с 19%. Това би позволило на автомобилните производители да покриват новите стандарти за парникови емисии, без да прибягват до дизел в гамата си.

И двете технологии са напълно готови за серийно приложение и вероятно ще се появят на пазара още през 2020 година, уточнява Хари Хюстед, директор по разработка на двигатели в компанията. Те могат да се прилагат и поотделно, но взаимно увеличават ефекта си, когато се комбинират.

"Това звучи точно като метадона, от който Европа се нуждае, за да се отърве от пристрастяването към дизела", коментира Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific, пред Automotive News Europe. Съливан има информация, че GM ще използва двете технологии в следващото поколение на Chevrolet Silverado и GMC Sierra.

GM и Delphi съвместно инвестираха в Tula Technology, компанията от Силициевата долина, която създаде софтуера за Dynamic Skip Fire. Delphi произвежда останалите компоненти за системата. По пресмятания на компанията инсталирането на тази технология ще струва на производителите по около 350 долара на автомобил, което все още е по-изгодно, отколкото да се монтират по-сложните и скъпи дизелови двигатели. Ще се наложи обаче цилиндровите глави на бензиновите двигатели да се преработят, за да включат по един соленоид за всеки цилиндър.
 

Тагове: gm delphi dynamic skip fire
0 от 500
  • #8
    19 rate up comment 16 rate down comment
    до: този под мен ( преди 6 години )
    Кой те излъга, че ...бензиновите двигатели с еднаква мощност с дизеловите, харчат около 50% повече.?Това в кръчмата ли го чу или на форумите на Фолк с Ваген си ги говорите такива или го чу от майстора, докато чакаше за поредния ремонт?Или може би ще ни покажеш официален източник освен гореизброените от мен?А последната дума в поста ти се отнася 100% за теб. Точно такива сте нафтаджиите със сажди в кратуните вместо мозък.
  • #7
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Само една забележка. При сегашното ниво на технологията, бензиновите двигатели с еднаква мощност с дизеловите, харчат около 50% повече. Туше! P.S: И аз не харесвам дизела, но имам глава на раменете, за разлика от вас, ***!
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Фолксваген първи го приложиха, но не се оказа никак икономичен. Проблемите се оказаха повече от ползата.
  • #5
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Особено като му се изреже всичко по изпускателната система на дизела и с лепанката ремус става +200 коня.Хахаххахаххахаах но само българина си мисли че така върви повече
  • #4
    33 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мда, все гонят дизела и няма стигане. Изключване и прескачане на цилиндри, Аткинсон и останалите тъпотии и до никъде. А дизела върви за разлика от умрелия Приус
  • #3
    10 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всички си го мерят с Приус, но се оказва, че на другите не само са им по-малки, а и меки...Иначе на приказки и на теории много големи ги вадят и все потентни, а се оказват импотентни. Особено германчетата с техните хибриди са ми много забавни. Всяка година изкарват по някой убиец на Приус, хахахах, а той вместо да умре си качва продажбите.
  • #2
    20 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От Приус няма да е по-икономична и не виждам изобщо с тези 19% икономия, как ще достигнат толкова нисък разход на гориво, като на японския хибрид. На книга много се опитват, но на практика Приус всяка година го избират за най-икономичен автомобил с ДВГ. Всяко ново поколение Приус е с около 10% по-икономично от предходното. В момента Приус 4 поколение от 2015 г. има среден разход 3/100. 2020 г. ще излезе 5-та генерация още по-икономична, а тези ми говорят за меки хибриди и изкл. на цилиндри. Смях
  • #1
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това пропускане на цилиндър го имаше и досега. Да не се окаже че 2020г тази система няма да е по иконмична от сегашния Приус