IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела

Система за изключване на цилиндрите прави бензиновите мотори с почти 20% по-икономични

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела

Производителят на автомобилни компоненти Delphi твърди, че разполага с технологично решение, което да направи бензиновите двигатели по-икономични от дизеловите и да обезсмисли окончателно втората технология, която напоследък се свързва с влошеното качество на въздуха в много европейски градове.

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела
Снимка: Delphi Automotive

Британската компания предлага комбинация от 48-волтов "мек" хибрид и нова технология за изключване на цилиндри, която тя нарича Dynamic Skip Fire. Според инженерите това ще подобри ефикасността на съвременните бензинови двигатели с 19%. Това би позволило на автомобилните производители да покриват новите стандарти за парникови емисии, без да прибягват до дизел в гамата си.

И двете технологии са напълно готови за серийно приложение и вероятно ще се появят на пазара още през 2020 година, уточнява Хари Хюстед, директор по разработка на двигатели в компанията. Те могат да се прилагат и поотделно, но взаимно увеличават ефекта си, когато се комбинират.

"Това звучи точно като метадона, от който Европа се нуждае, за да се отърве от пристрастяването към дизела", коментира Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific, пред Automotive News Europe. Съливан има информация, че GM ще използва двете технологии в следващото поколение на Chevrolet Silverado и GMC Sierra.

GM и Delphi съвместно инвестираха в Tula Technology, компанията от Силициевата долина, която създаде софтуера за Dynamic Skip Fire. Delphi произвежда останалите компоненти за системата. По пресмятания на компанията инсталирането на тази технология ще струва на производителите по около 350 долара на автомобил, което все още е по-изгодно, отколкото да се монтират по-сложните и скъпи дизелови двигатели. Ще се наложи обаче цилиндровите глави на бензиновите двигатели да се преработят, за да включат по един соленоид за всеки цилиндър.
 

Тагове: gm delphi dynamic skip fire
0 от 500
  • #18
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Така е. На практика бензиновите турбо двигатели харчат с 50% от дизела, особено на магистрала. Там са трагични бензините. Бензинов VW Up харчи колкото дизелов Passat.
  • #17
    22 rate up comment 7 rate down comment
    L. ( преди 6 години )
    Даунсайзинг- минус 20% потребление на бензин, Аткинсън - пак минус 20%, екобууст - пак минус 20%... Бе тоя бензинов двигател вече трябваше да е генератор, бе! А истината е, че не върви и това си е.
  • #16
    14 rate up comment 6 rate down comment
    до: Факт ( преди 6 години )
    Не само в Париж и Лондон, а и в големите немски градове ще го забраняват.Смятай в родината на дизела да го забраняват колко е зле тази технология.В цяла Европа дизелите поетапно си отиват. Ние, като най-бедни и държава служеща за кe.еф още дълго време ще си ги караме. *** Балкански некой не може да го убеди кое е правилно и кое не. Кое е вредно и кое не. Кое го убива и разболява. Мисли се за безсмъртен, а здравето на др,гите изобщо не го вълнува, важното е тракалника да пуши и се движи.
  • #15
    8 rate up comment 7 rate down comment
    механика ( преди 6 години )
    Няма нищо по-хубаво от дизелите.Ако не са те много хора, като мен ще са без работа.В Ойропата може да ги забранят, но у нас не и това ме радва, защото ще имам достатъчно работа. Вярно е, че са вредни и цапат, но какво да правя, като хората си ги искат. Искам ги и аз!
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 6 години )
    Сега като го забранят в Париж и Лондон и дизела ще го видиме накъде върви само у перник лошото е че перник никой у Света го не бръсне за слива
  • #13
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Единствената далавера от дизела е ако караш с крадена нафта.И тогава може да не ти излезе сметката ако моторя вземе да се чупи и му падне компресията.Дизел без компресия го пише бегал.Бензина и без компресия ще върви ама дизела не.А сега модерните дизелчета като ги гледам зимата с нашата нафта как не щът да палят направо на мен ми се плаче а на собствениците не знам.
  • #12
    7 rate up comment 11 rate down comment
    До: BMW 330D ( преди 6 години )
    Оня НАФТАлин с баварката долу 330 нафтова печка да вземе да се хвърли от високо.!Кви 50% разлика ве ***?Я се гръмни нештасник!Никога не е имало такава разлика!!!!!!
  • #11
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Аморфис ( преди 6 години )
    Автомобилите след 2015-та година имат разлика от не повече от 10% бензин, спрямо дизел. Вече не е рентабилно да се купува дизел. Да не говорим, че след изтичане на гаранцията можеш да си сложиш газова система, която ако се направи както трябва и колата може да се окаже, че върви повече, отколкото стандартно на бензин. Има и комбинации на бензин + газ. Общо взето дизела започва да умира. Карам дизелов автомобил, но бъдещето не е там!
  • #10
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Икономичен бензин, ехаааа! От кога го чакам, но не врвам. Форд обявиха дизела за мъртъв през 2009 г., но се оказаха много далече от истината. И тези няма да открият топлата вода.
  • #9
    11 rate up comment 12 rate down comment
    BMW 330D ( преди 6 години )
    Остай че харчат повече , ами и вървят наполовина.Особено, ако българския *** му е сложил газ. Ама те хората го измислиха .... директно впръскване...ще ми слагаш газ ..да не казвам на кое.