Големите автомобилни изложения продължават да привличат все по-малко производители и салонът във Франкфурт, който ще се проведе от 12 до 24 септември, не прави изключения. Повече от 10 големи марки няма да покажат автомобилите, като за някои от тях отказът от участие е доста изненадващ.
За Volvo вече е известно, че още преди година смени стратегията си и предпочита да рекламира продукцията си по друг начин, така че отсъствието на шведите не е изненада. От списъка обаче отсъства Rolls-Royce, например, а това означава, че посетителите на салона няма да видят новия Phantom, който бе обявен за най-луксозния автомобил на планетата.
Британският производител е част от групата BMW, която ще бъде представена с едноименната марка, както и с бранда MINI. За баварците изложението е важно, тъй като вероятно ще представят новия си флагмански кросоувър X7. А за новия Phantom явно е замислена ефектна поява пред публика, която ще се състои другаде.
Концернът PSA няма да доведе в Германия две от марките си - Peugeot и DS. Очевидно французите ще заложат на представянето на новата си придобивка Opel. Техните колеги от Renault-Nissan на свой ред ще "минат" без японските си брандове Nissan, Infiniti и Mitsubish, които няма да участват в мероприятието.
Автосалонът пропуска и концернът FCA, като там причините са икономически. Новите модели на марките Alfa Romeo, Fiat и Jeep вече бяха представени на европейската публика, а да се харчат пари за обновени версии не е в стила на прагматичния Серджио Маркионе.
По финансови причини няма да видим и продуктите на Tesla. Американският производител на електромобили е съсредоточен върху разширяването на производството на новия Model 3, което ще струва около 1,8 млрд. щатски долара.
Експертите са на мнение, че икономисването на средства съвсем не е основната причина, порад която производителите бойкотират салона във Франкфурт. Първо, това изложение е направено най-вече за местните компании, на които се дават най-хубавите и най-удобни за посетители павилиони, докато чуждите марки остават на заден план. И второ - подобни събития с наредени статични автомобили губят популярност във века на живите и впечатляващи онлайн-презентации на нови модели.
Снимка: Autoreview