IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите щели да увеличат замърсяването във Великобритания

Отказът от дизела и бензина ще наложи построяването на по-мръсни електростанции

Електромобилите щели да увеличат замърсяването във Великобритания

Решението на Великобритания да забрани дизеловите и бензиновите двигатели в крайна сметка ще доведе до повече вредни емисии в атмосферата, предупреждава норвежката компания Statkraft, която оперира водни и вятърни електроцентрали на Острова.

Електромобилите щели да увеличат замърсяването във Великобритания

Масовото преминаване към електромобили, което британското правителство се надява да наложи, ще постави под голям натиск местната енергетика, обяснява пред Bloomberg Карстен Попинга, старши вицепрезидент на Statkraft. Великобритания няма свръхпроизводство на енергия като Германия например и ще й се наложи да строи нови мощности, за да покрие нарастващите нужди. По данни на Bloomberg New Energy до 2040 година ще са нужни 52 тераватчаса допълнителни мощности, или с 16% над наличните в момента.

Според Попинга най-вероятното решение ще е да се изграят газови електростанции с т. нар. "отворен цикъл" на производство. Те са по-гъвкави и могат да неутрализират риска от срив на електропреносната мрежа от зареждането на електромобили в пиковите часове. Проблемът е, че при тях отпадната топлина не се рециклира, поради което емисиите им на парникови газове са чувствително по-високи от тези на конвенционалните ТЕЦ с комбиниран цикъл.

Станциите с отворен цикъл превръщат около 33% от използвания като гориво газ в електричество, докато при комбинираните мощности този показател е 60%. Заради това британското законодателство позволява те да работят максимум по около три месеца в годината.

"Навлизането на електромобилите ще е предизвикателство за стабилността на електрическата мрежа", смята и Йоханес Ветцел, анализатор в Wood Mackenzie. "За да продължи да работи тя, ще са необходими големи инвестиции в гъвкаво енергопроизводство, съхранение на електричество и в оптимизация на самата мрежа", казва Ветцел, цитиран от AN Europe.
 

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако разчиташ на персонален ВЕИ и си примерно в Лондон колата ти ще стои почти постоянно в гаража - справка: времето на острова
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    none brain ( преди 6 години )
    ..Аланколу..досега мрънкахте че няма суперчарджъри,че не можеш да пътуваш дълго с електрошока..сега пък шял да си ползва таванката да зарежда..и после я оставяш в полето ли талигата?*** вие сте толкова объркани колкото и мераците ви..кръгла нула.*** ше се наиграете де..
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Не знам защо много хора по света си мислят, че закупувайки си електромобил, потребителят ще го зарежда от обществената ел. мрежа вместо от собственият си соларен покрив ... С бум-а на електромобилите, бум ще преживеят и персоналните ВЕИ централи, така че норвежците да могат да спят спокойно (или пък не щото цялата им индустрия се крепи на полезни изкопаеми включително петрол).
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    snaky ( преди 6 години )
    Пълни глупости. Кво пречи новите необходими мощности да са ВЕИ?! Ааа, чакай малко, тоз юнак е точно шеф на фирма развиваща ВЕИ. Случайност?! Много плоско
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Мишо TDI - To ( преди 6 години )
    Aaa...добър ден