IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електромобилите щели да увеличат замърсяването във Великобритания

Отказът от дизела и бензина ще наложи построяването на по-мръсни електростанции

Електромобилите щели да увеличат замърсяването във Великобритания

Решението на Великобритания да забрани дизеловите и бензиновите двигатели в крайна сметка ще доведе до повече вредни емисии в атмосферата, предупреждава норвежката компания Statkraft, която оперира водни и вятърни електроцентрали на Острова.

Електромобилите щели да увеличат замърсяването във Великобритания

Масовото преминаване към електромобили, което британското правителство се надява да наложи, ще постави под голям натиск местната енергетика, обяснява пред Bloomberg Карстен Попинга, старши вицепрезидент на Statkraft. Великобритания няма свръхпроизводство на енергия като Германия например и ще й се наложи да строи нови мощности, за да покрие нарастващите нужди. По данни на Bloomberg New Energy до 2040 година ще са нужни 52 тераватчаса допълнителни мощности, или с 16% над наличните в момента.

Според Попинга най-вероятното решение ще е да се изграят газови електростанции с т. нар. "отворен цикъл" на производство. Те са по-гъвкави и могат да неутрализират риска от срив на електропреносната мрежа от зареждането на електромобили в пиковите часове. Проблемът е, че при тях отпадната топлина не се рециклира, поради което емисиите им на парникови газове са чувствително по-високи от тези на конвенционалните ТЕЦ с комбиниран цикъл.

Станциите с отворен цикъл превръщат около 33% от използвания като гориво газ в електричество, докато при комбинираните мощности този показател е 60%. Заради това британското законодателство позволява те да работят максимум по около три месеца в годината.

"Навлизането на електромобилите ще е предизвикателство за стабилността на електрическата мрежа", смята и Йоханес Ветцел, анализатор в Wood Mackenzie. "За да продължи да работи тя, ще са необходими големи инвестиции в гъвкаво енергопроизводство, съхранение на електричество и в оптимизация на самата мрежа", казва Ветцел, цитиран от AN Europe.
 

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До пена ( преди 2 години )
    Сложили са ти минуси но не са написали защо не са съгласни с теб
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Няма нищо учудващо в държава където за 70% от хората най-важната цел е кражбата. Тия българи не откраднат ли нещо за деня се побъркват. Кви Веи-та, какво развитие от такава ***?
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 2 години )
    Средния дневен пробег на една кола е към 40км. За тия 40км един електромобил ще изразходва 8квч ток. Тия 8квч могат да се заредят дори и от обикновен контакт за 3-4 часа. Ако цяла България мине на електромобили (2.5 млн. автомобила) то нужния ток ще е към 20 гигаватчаса. Това е по-малко от дневнито производство само на един реактор в Козлодуй. Дори и в момента в държавата има повече свободен производствен капацитет извън пиковите часове.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    те не си е к,пуват а си е произвеждат електроенергията и е продават дори излишната. имат излишна смятай. задоволяват си нуждите сами от електроенергия. толкова ли е трудно да го възприеме това нещо закостенелият и ограничен балкански мозък? хората ползват минимално количество енергия защото домовете са им пасивни и имат почти нулева консумация на енергия. не сме дорасли обаче за това. трябва чепът да ни се смени иначе не става. много, много сме зле. форумът го доказва...
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Не виждам как всички паркирани коли около коопеарациите ще могат да се зареждат. Такива идеи може да дава човек, който не живее в гъстонаселен квартал. Става въпрос за десетки коли само от една сграда. По скоро трябва да се мисли за по-бързо зареждане на батериите на определени места а не това да става пред жилищата.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В Германия могат да се позволят да плащат в пъти повече за kWh, но в България едва ли има някой, на който ще му се хареса цена от около 0.75-0.8 лв за kWh от фотоволтаик - в момента ако не се лъжа това е цената, на електроенергията от фотоволтаик, която се калкулира към българският потребител за ползване в дома му.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В Германия и Холандия (мисля и в Белгия вече) има градове, които ползват 100% само електроенергия от ВЕИ и по-специално фотоволтаици. Щом в тези северни държави може защо и у нас да не може? Проблемът на нашите географски ширини е бай ганьовщината и тънкете сметки без кръчмар. Гледаме не в бъдещето, а ден за ден. Дай сега да ни е ефтино с дизелите пък каквото ще да става. Трябва да се мисли с переспектива. С липсата на образование обаче няма как да се случи,а и тиква ни управлява да не забравим.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В големите градове покривите са неизползвани все още. На всеки покрив на сграда и на всеки гараж, ако се сложат фотоволтаици нещата ще придобият съвсем друг характер. Другото нещо в полза на електричките е, че ще се зареждат предимно нощем, когато има излишък на електроенергия. Потреблението нощем е много ниско и поради тази причина няма никакъв проблем със зареждането. А ако стигнем до това да има голям недостиг на електроенергия, проблема се решава с един АЕЦ и готово.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Соларен панел на покрива хубаво ама ако живееш в къща. Но големите градове където колите са най-много и хората живеят в няколко етажни сгради няма как да стане.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Оня пък за норвежците, ами тия от обединените арабски емирства повече ли те кефят? Норвежците били двулични че копали горива, а стимулират електромобилите, ами арабите много повече инвестират във Веи-та,но май повече ги харесваш защото са прищипани.