Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Нищо общо с "Москвич": 8-те най-скъпи руски автомобила

От Чайка до Маруся - как изглежда суперлуксът в постсъветското пространство

Нищо общо с

"Лукс" и "висока цена" никога не са били сред характерните особености на автомобилите руско производство - макар много руснаци да смятат, че като съотношение цена-качество те са сред най-скъпите в света. Има обаче отделни руски машини, които не биха посрамили и гаража на петролен шейх. Ето осемте от тях с най-висока цена към момента.


Маруся F2
Цена: 3.5 милиона рубли (50 000 евро)

Нищо общо с

Компанията "Маруся Моторс" бе дело на Николай Фоменко - една от най-култовите личности в Русия през последните трийсетина години, вокалист на популярната поп-група "Секрет", комедиен актьор, автомобилен състезател и какво ли не още. Амбицията на Фоменко да направи руска суперкола получи доста щедра финансова подкрепа - до такава степен, че в един момент той успя да купи тима на Virigin от Formula 1 и да го прекръсти на Marussia F1. 
F2 бе последният прототип на компанията, представен през 2010. Той обещаваше на клиентите 3.6-литров мотор с 340 коня, 25 сантиметра просвет и всички съвременни технологии - макар и в странната комбинация с допотопен 4-степенен автомат и листови амортисьори. Колата предизвика интерес по изложенията, но после компанията банкрутира и така и не се стигна до серийно производство. Няколкото оцелели бройки са търсени от колекционерите.


ГАЗ 13 Чайка
Цена: 4.5 млн. рубли (64 000 евро)

Нищо общо с

Строго погледнато, това не е точно "руска" кола. ГАЗ 13, появил се за пръв път през 1958, бе известен като "съветското Bentley" - луксозен автомобил, предназначен само за отговорни партийни другари. Човек не можеше да си го купи - "Чайка" се полагаше само за хората на ръководни длъжности и понякога за особени заслуги към СССР. За тогавашните нива на съветското автомобилостроене ГАЗ 13 предлагаше нечувани екстри, като тонколонки и на задната седалка и дори задна чистачка с дюза. За 22 години производство бяха сглобени едва 3189 бройки, така че днес автомобилът е колекционерска рядкост.

Нищо общо с
 


Маруся В1
Цена: 5 млн. рубли (71 000 евро)

Нищо общо с

Първият опит на Николай Фоменко и Ефим Островски да създадат руска спортна кола. Това сравнително елегантно купе се предлагаше с два двигателя - 2.8- и 3.5-литров, с 6-степенен автомат и отлична аеродинамика. Самите му размери - 4.5 метра дълъг и 2 метра широк - го поставяха в една и съща графа с Bugatti Veyron. Първите бройки обаче показаха доста технически проблеми, особено с охлаждането, и в крайна сметка В1 така и не се превърна в сериен автомобил.


Медведь
Цена: 9 млн. рубли (128 000 евро)

Нищо общо с

Под чудовищната външност на тази амфибия се крие всъщност много добре познатата ни платформа на ГАЗ 66 - съветския армейски камион от 60-те години, популярен още като "Шишига". Към него са добавени външността на мечок и специален, направен по поръчка от Nissan дизелов двигател с работен обем 7 литра и 215 конски сили максимална мощност. Машината тежи 4.2 тона и може да тегли над 3 тона товар. Прави се само по поръчка, което обяснява и солената цена.


ГАЗ Тигр
Цена: 10 млн. рубли (142 000 евро)

Нищо общо с

В основата на този еднообемен високопроходим автомобил е военната бронирана машина със същото име, произвеждана от Арзамаския машиностроителен завод на Олег Дерипаска. Цивилната му версия е без броня, но иначе запазва всички други полезни функции като автоматичното поддържане на налягането в гумите според терена. Такива "тигри" притежават националистът Владимир Жириновски и режисьорът Никита Михалков.

Нищо общо с


Т98 Комбат
Цена: 10 млн. рубли (142 000 евро)

Нищо общо с

Още една високопроходима машина, подсилена обаче и с много сериозна броня. Според собствените му реклами "Комбат" е предназначен за превоз на ВИП-персони в опасни ситуации. Това обяснява както луксозния интериор с много дърво и естествена кожа, така и бронята на купето - 50-милиметрова легирана стомана, която може да спре изстрел на снайперист и остава невредима при страничен таран със скорост 65 км/ч. По-голямата част от задвижването идва от General Motors.

Нищо общо с


Волга V12 купе
Цена: 50 млн. рубли (710 000 евро)

Нищо общо с

Всъщност тук няма нищичко от "Волга" - дори купето само е създадено да напомня за това на класическата "Волга 21", а всъщност е доста по-широко и ниско от нея. Под него се крият шасито и задвижването на BMW Серия 8 (дори в талона на колата е записано, че тя е BMW 8 с "изменен външен вид").
Моторът е 5.5-литров V12 с 380 коня и ръчни скорости.
Класическата Волга 21 е произведена в над 600 000 екземпляра. Тази - в един-единствен, дело на едно московско тунинг ателие.

Нищо общо с


Руссо Балт Impression
Цена: 117 млн. рубли (1.6 млн. евро)

Нищо общо с

Компанията "Руссо Балт" се хвали с близо век и половина история - тя се представя за приемник на Русо-балтийския вагонен завод, който допреди революциията доставял специалните вагони за царското семейство.
Impression е опитът на възродената компания да предложи свръхлуксозен автомобил в стила на 40-те и 50-те години. Диплянките на фирмата го сравняват с Bugatti 57 Atlantic, макар да не сме сигурни, че ние откриваме такава прилика.
Иначе в технологично отношение колата е последен писък, с прозрачен покрив, който шофьорът може да затъмнява в каквато си поиска степен. Битурбо моторът дава 612 конски сили, а цялото купе е изработено от въглероден композит за намаляване на теглото.

Нищо общо с
 

0 от 500