IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota научи механична скоростна кутия сама да включва на неутрална предавка

Новата трансмисия с електронно управление ще намали разхода на гориво

Toyota научи механична скоростна кутия сама да включва на неутрална предавка

Компанията Toyota панентова нов тип трансмисия, която съчетава механична и автоматична скоростни кутии. За разлика от стандартните роботизирана трансмисии в новия агрегат има много по-малко функции, но въвеждането му ще доведе до сериозна икономия на гориво.

Toyota научи механична скоростна кутия да включва на неутрална предавка

Подробности за скоростната кутия бяха разкрити от американското панетно ведомство, където Toyota е изпратила всички необходими за регистриране на изобретението документи. Съгласно информацията, инженерите на Toyota са добавили към механична скоростна кутия допълнителен елемент - блок актутатори (задвижващи механизми) с електронно управление.

В случая актутаторите могат самостоятелно да задействат съединителя, когато електрониката прецени, че автомобилът се движи по инерция с относително постоянна скорост. Това ще позволи икономия на гориво, тъй като на практика моторът ще работи на празни обороти.

Освен това електронната система на скоростната кутия ще предпазва от включване на прекалено ниска предавка - при движение с висока скорост, или на прекалено висока - при движение в задръстване. Така трансмисията ще се предпазва от износване, а шофьорът, особено този с малък опит, няма да попадне в неловка ситуация при смяна на скоростите.

Засега не се споменават възможностите за евентуално пускане на новата кутия в серийно производство.

Снимка: US Patent & Trademark Office
 

Тагове: toyota
0 от 500
  • #9
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    явно караш ноф фнос коли и няма как да знаеш, че съвремените коли (за японските твърдя, а за немските дрънкалници не щом имаш такъв разход 0.4 л/ч) имат 0.0/100 разход, защото двигателя се изключва и няма какво да спира колата, както се случва, когато си на скорост, т.е. СК ти е спира. Ферщееен Германофилос Иди0тикос!П.С. Американското патентно ведомство е най-голямо в света и там не се патентоват неща без приложение или такива, които са близки до някое или има вече такова патентовано.Капиш!
  • #8
    18 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По инерция при отнета газ, текущ разход е 0.0 л/100км, а при празен ход е 0.4 л/ч на един съвременен автомобил, а тези за каква икномия по инерция говорят.
  • #7
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Голяма тъпотия, като цяло...малко от сорта на "Вижте ни какви открития правим"!
  • #6
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    хаха, тия убиха коча с лопатата. По нисък разход от ППХ едва ли ще докарат. Успех с новото им тъпо откритие...
  • #5
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    да Е патентоват Я ***, Я !Кой ви научи на тая простотия?
  • #4
    12 rate up comment 18 rate down comment
    цоньо ( преди 6 години )
    прекалено тъпо решение... нормалните автопроизводители са измислили нещото "fuel cut off" и то сработва дори при ръчни скорости!
  • #3
    24 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тойота си е Тойота.
  • #2
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако имаше такива кутии на пазара, Тойота нямаше да могат да е патентоват, а те точно това са направили. Дано скоро е видим в серийни автомобили!
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Има,обаче нито една не се слави с издържливост дори напротив.