Компанията Toyota панентова нов тип трансмисия, която съчетава механична и автоматична скоростни кутии. За разлика от стандартните роботизирана трансмисии в новия агрегат има много по-малко функции, но въвеждането му ще доведе до сериозна икономия на гориво.
Подробности за скоростната кутия бяха разкрити от американското панетно ведомство, където Toyota е изпратила всички необходими за регистриране на изобретението документи. Съгласно информацията, инженерите на Toyota са добавили към механична скоростна кутия допълнителен елемент - блок актутатори (задвижващи механизми) с електронно управление.
В случая актутаторите могат самостоятелно да задействат съединителя, когато електрониката прецени, че автомобилът се движи по инерция с относително постоянна скорост. Това ще позволи икономия на гориво, тъй като на практика моторът ще работи на празни обороти.
Освен това електронната система на скоростната кутия ще предпазва от включване на прекалено ниска предавка - при движение с висока скорост, или на прекалено висока - при движение в задръстване. Така трансмисията ще се предпазва от износване, а шофьорът, особено този с малък опит, няма да попадне в неловка ситуация при смяна на скоростите.
Засега не се споменават възможностите за евентуално пускане на новата кутия в серийно производство.
Снимка: US Patent & Trademark Office