IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota научи механична скоростна кутия сама да включва на неутрална предавка

Новата трансмисия с електронно управление ще намали разхода на гориво

Toyota научи механична скоростна кутия сама да включва на неутрална предавка

Компанията Toyota панентова нов тип трансмисия, която съчетава механична и автоматична скоростни кутии. За разлика от стандартните роботизирана трансмисии в новия агрегат има много по-малко функции, но въвеждането му ще доведе до сериозна икономия на гориво.

Toyota научи механична скоростна кутия да включва на неутрална предавка

Подробности за скоростната кутия бяха разкрити от американското панетно ведомство, където Toyota е изпратила всички необходими за регистриране на изобретението документи. Съгласно информацията, инженерите на Toyota са добавили към механична скоростна кутия допълнителен елемент - блок актутатори (задвижващи механизми) с електронно управление.

В случая актутаторите могат самостоятелно да задействат съединителя, когато електрониката прецени, че автомобилът се движи по инерция с относително постоянна скорост. Това ще позволи икономия на гориво, тъй като на практика моторът ще работи на празни обороти.

Освен това електронната система на скоростната кутия ще предпазва от включване на прекалено ниска предавка - при движение с висока скорост, или на прекалено висока - при движение в задръстване. Така трансмисията ще се предпазва от износване, а шофьорът, особено този с малък опит, няма да попадне в неловка ситуация при смяна на скоростите.

Засега не се споменават възможностите за евентуално пускане на новата кутия в серийно производство.

Снимка: US Patent & Trademark Office
 

Тагове: toyota
0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Муахахаха ( преди 6 години )
    Американското патентно ведомство е патентовало как само актуаторите връшат ръчката в неутрално, а не как намалява разхода.Разхода е 0.0 л/100км по интерция без газ, защото инжекторите не пръскат гориво и моторната спирачка си е налице. И после при подаване на газ или при падане на оборотите близки до тези на празен, пръскането на гориво се възобновява, елементарно Уотсън.
  • #18
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    интересно, аз като пълен *** нещата, дето ги преценява тази кутия инстинктивно ги правя, не знаех, че и за такива дреболии ми трябва компютър. Но какво се учудвам, те тия и в тоалетните си имат компютър да им хигиенизира аглокантно някои части след извършване на физиологични нужди
  • #17
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Гайкаджия ( преди 6 години )
    Драги колеги искам се изявя като един Диффф Селунин Тоз ти му разход от 0.0/100 Км Некой си от вази сите Видел ли го е другате освен на Борд Компютъра ? При скандалите във ВАГ групата не се доверявам на тези Данни ! Има бъгове и моментни несъответсвия между компютъра и моторора !Ако вярвам на моя Комп Сутрин докато ми загрее Колата (Зимата) Трябва да ми е опразнила резорвара защото работи на място и дава 39.9/100КММоля ви не говорете глупости за неща които не са ви ясни!Приятен Плаж!
  • #16
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хаха, ама тия са верно 30г назад. Едно време в Трабант, Баркас и други имаше freilauf . Тия сега го откриват Нещо супер безсмислено...съответно и недоразвито
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Шумахер ( преди 6 години )
    Егати превода ! Много ми е интересно що е то актутатор
  • #14
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хубаво откритие! Вероятно е свързано с IQ-то на каращите копторите им, незнаещи кога на каква предавка трябва да са
  • #13
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    аха, некой ол***офрен се е счупил да пляка минуси и плюсчета...*** в действие, не ставаш по умен от това.
  • #12
    0 rate up comment 14 rate down comment
    Sr ( преди 6 години )
    Ако се насочи целият инженерен потенциал посока разбиване на модела дизелови и бензинови автомобили и се прибегне до масово производство на ел Ен Джи или LPG модели вероятно тази експанзия на хибридни модели ще се забави в пъти.
  • #11
    20 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    Да, при отнета газ по инерция е 0/100км, а при празен ход е 0.4-0.5/100км, но е спорно дали все пак губим: когато няма моторна спирачка няма загуба на скорост, колата ускорява. Например съм тествал и двете опции на излизане от първия тунел на Хемус с 90км/ч: на 6-та по инерция колата достига макс 120км/ч, като между втория и третия тунел вече скоростта е ниска, а на празен ходи си стигам 130км/ч и долу на Лукойла също съм със 130
  • #10
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Sr ( преди 6 години )
    Истината е друга намираме се в ситуация която не е била налице до този момент. Има 1 голямо лоби което натиска за хибридни автомобили има и 1 огромно лоби на нефтените гиганти които няма лесно да се предадат. Интересното е че освен съвсем малко Фолксваген Group никой Или почти никой автомобилен производител не залага на развойна дейност в посока алтернативни горива. Сега ще говорим че с новия софтуер за проблемните автомобили ще свалят вредните емисии с 20% в крайна сметка това излиза е проблема