Германските автомобилни производители приеха да намалят вредните емисии на 5,3 млн. дизелови автомобили, които в момента се движат по пътищата на страната. Нивата на азотен диоксид (NOx) ще бъдат снижени с промяна на софтуера, като по този начин ще бъде избегната бъдеща забрана за тяхното използване в големите градове, събощива Automotive News.
Компаниите ще инсталират ново програмно оборудване, с което системите за филтриране на вредните емисии ще станат по-ефективни. Споразумението бе постигнато на среща в Берлин, в която участваха представители на Daimler, BMW, Volkswagen Group и Opel, на асоциацията на автомобилните производители (VDA), както и на германското правителство.
По-голяма част от автомобилите, които предстои да бъдат ремонтирани, са оборудвани с двигатели със стандарт Евро-5, но има и такива с Евро-6. Промяната на софтуера при тях ще отнеме около 30 минути и ще доведе до снижаване на емисии с 25-30%. Това трябва да намали замърсяването до такива нива, че автомобилите да избегнат забрана за придвижване в големите градове.
Според министъра на транспорта на Германия – Александър Добриндт, производители на автомобили трябва да отделят средства за насърчаване на потребителите, които да заменят своите дизелови автомобили, навършили 10 години, с по-нови модели с ниски емисии.
"Нашата цел е да подобрим дизела, а не да го забраним - заяви след срещата изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетше. – Докато електромобилите все още имат малък пазарен дял, оптимизирането на дизела е най-ефективният лост за постигане на намаляване на вредните емисии”.
На свой ред от BMW обявиха, че ще предложат на собствениците на стари дизелови леки коли – стандарт Евро-4, бонус от 2000 евро при смяната му с нов автомобил. Той ще важи само при закупуване на електрическо BMW i3, на plug-in хибрид или на модел, отговарящ на стандарт Евро-6.
Снимка: Autonews