Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Германците засега спасиха дизела

Daimler, BMW, Volkswagen Group и Opel ще ремонтират 5.3 милиона автомобила

Германците засега спасиха дизела

Германските автомобилни производители приеха да намалят вредните емисии на 5,3 млн. дизелови автомобили, които в момента се движат по пътищата на страната. Нивата на азотен диоксид (NOx) ще бъдат снижени с промяна на софтуера, като по този начин ще бъде избегната бъдеща забрана за тяхното използване в големите градове, събощива Automotive News.

Автомобилните концерни в Германия засега спасиха дизела

Компаниите ще инсталират ново програмно оборудване, с което системите за филтриране на вредните емисии ще станат по-ефективни. Споразумението бе постигнато на среща в Берлин, в която участваха представители на Daimler, BMW, Volkswagen Group и Opel, на асоциацията на автомобилните производители (VDA), както и на германското правителство.

По-голяма част от автомобилите, които предстои да бъдат ремонтирани, са оборудвани с двигатели със стандарт Евро-5, но има и такива с Евро-6. Промяната на софтуера при тях ще отнеме около 30 минути и ще доведе до снижаване на емисии с 25-30%. Това трябва да намали замърсяването до такива нива, че автомобилите да избегнат забрана за придвижване в големите градове.

Според министъра на транспорта на Германия – Александър Добриндт, производители на автомобили трябва да отделят средства за насърчаване на потребителите, които да заменят своите дизелови автомобили, навършили 10 години, с по-нови модели с ниски емисии.

"Нашата цел е да подобрим дизела, а не да го забраним - заяви след срещата  изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетше. – Докато електромобилите все още имат малък пазарен дял, оптимизирането на дизела е най-ефективният лост за постигане на намаляване на вредните емисии”.

На свой ред от BMW обявиха, че ще предложат на собствениците на стари дизелови леки коли – стандарт Евро-4, бонус от 2000 евро при смяната му с нов автомобил. Той ще важи само при закупуване на електрическо BMW i3, на plug-in хибрид или на модел, отговарящ на стандарт Евро-6.

Снимка: Autonews
 

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Швабите - много честни били. Затвориха нашето заводче за дизели - Намо Варна" Хаха, сериозно! И кво правехте в това световно неизвестно заводче? Мотори за Балкан? Баси смеха...
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 1 година )
    Швабите - много честни били. Затвориха нашето заводче за дизели - Намо Варна. 400 човека на улицата щото перкинса бил неекологичен. А те му намерили цаката със измамното софтуерче. А сега братя бългачета ще изкупите всички вехти дизеляци на Ес. Щото сме трета категория хора. Ще си се отвозим до към 60 г. и после с катафалка мерцедес дизел ще ни закарат в Орландовци.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до Анонимния учител ( преди 1 година )
    Учителю, новите бензини с директно впръскване отделят също фини частици! Това изненада ли е за теб? Уредбите при такъв мотор работят 3 такта впръскване на пропан, един на бензин. Оттам идва и разликата от 10% спрямо същия автомобил без уредба, поради и леко увеличения разход. Къде набута дизела, за да ти излезе сметката ли? В крайна сметка далавера от пропана няма, или поне е малка. Ако колата ти е на 20г си ОК, тогава може и газава за 400 кинта да си сложиш, пък ще гръмва отвреме навреме
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 1 година )
    Вурстовете ги подковаха както си трябва! Въпросът е оня тарикат-перач на френски държавни пари от рено - мосьо Гомн кога ще стане клиент на проКуРатурата?
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В света има десетки милиони дизелови автомобили на тези фирми. Но на швабските производители какво им пука? Уж проблемът беше световен, но сега се оказа че ще оправят пет милиона печки в Германия и готово - проблемът изчезва. По същия начин и ЕС си решава проблемите - платиха на Турция да си държи мигрантите и сега се преструват че тези хора изобщо те съществуват. Тактиката на главата в пясъка. Но проблемът си е там. И се увеличава.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "уретби" Предполагам защото няма такива с уреТби, а с уреДби. Защо трябва да го поощряват, доказано е че намаляването на емисиите е с до 10%.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Добре дошли евтини нафтови печки евро 4 без пари без катализатор и без филтър за твъри частици но пък чипосани по нашита пътища" Споко, никой не вкарва от швабско коли. По скъпи са, защото са по гледани. Всички вкарват боклуците от Италия и от три коли правят една. "А мощността на двигателя и разхода на гориво ще се запазят ли или,пак след ъпгрейда двигателите ще станат по-мудни и ще харчат повече " Ако софта е направен като хората,едва ли. Справка,ремапа, колата върви повече и харчи по малко
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    недоумяващ ( преди 1 година )
    Някой знае ли защо в *** не се поощряват колите с газови уретби
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Емисар ( преди 1 година )
    ще намалят емисиите на азотни окиси, но ще увеличат емисиите на СО2.
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    olo ( преди 1 година )
    Предлагам всички дизелови ерво 4 и надоле от догодина да са забранени за движение и отнети табели на неизпълняващите и тва ша спаси здравето ни. Ше им се заплати замразена цена от началото на таз година и забравят, че са имали тая кола. Забранява се продажбата на нафта за такива коли. И че мирше на рози и пчелите ша жужат и ядем чисти и свежи зеленчуци и плодове, и суджуци.