IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Много малки и много бързи!

Представяме ви 7 „напомпани” машини с размер XS

Много малки и много бързи!

За да превърнеш Smart ForTwo в „горещ” компактен автомобил се нуждаеш от две неща – пари и помощ от компанията Brabus. На същия приницп са създадени и останалите най-малки „напомпани” автомобили на света, за които ще стане дума.

Ford SportKa/Fiesta XR2 - 3650 мм


Много малки и много бързи!

Интересното е, че първия хот-хеч на компанията Ford – Fiesta XR2 и появилият се през 90-те години мъник SportKa, имат абсолютно еднаква дължина – 3650 мм. Моделът XR2 излиза през 80-те години, като използва успеха на Golf GTi. Хечът тежи 846 кг, като предлага мощност от 96 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди.

Много малки и много бързи!

Мощността на по-съвременния StreetKa е по-малка отколкото на XR2 – 93 к.с., но това не му пречи да постигне успех сред феновете. Увеличеното разстояние между колелата и спортното окачване превръщат този автомобил в градски карт.

Volkswagen up! GTi - 3600 мм

Много малки и много бързи!

Мнозина наричат новия up! GTi реинкарнация на първото поколение на Golf GTi. Самата машина е със 125 мм по-къса от Golf, като има приблизително същото тегло – под 1 тон. Най-главното му оръжие е комбинацията от механична скоростна кутия и 1,0-литров турбомотор.

Много малки и много бързи!

Мощността на агрегата е 115 к.с. и 200 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,8 секунди и достигане на скорост от 197 км/ч. Освен това up! GTi прави впечатление с аеродинамиката си, както и с по-твърдото окачване с намален с 15 мм клирънс.

Renault 5 Gordini/Alpine - 3505 мм

Много малки и много бързи!

През втората половина на 70-те години на миналия век се наблюдава бум на малките машини. Една от тях е спортното Renault 5 Alpine, което на британския пазар се продава под името Renault 5 Gordini. Смяната е свързана с факта, че названието Alpne във Великобритания по това време използва друг производител - Talbot.

Много малки и много бързи!

Малката кола с дължина 3,5 метра бързо става любимец на автомобилните пилоти, тъй като всеки иска стилна и бърза машина. Със скоростта тя няма проблеми, тъй като малко автомобили през 1976 г. ускоряват от 0 до 100 км/ч за 9,7 секунди при мощност 93 к.с. Максималната скорост е 170 км/ч.

Fiat Cinquecento Sporting - 3226 мм

Много малки и много бързи!

Fiat Cinquecento е трябвало да стане продължител на идеите, наложени от моделите 500 и 126, като се справя отлично с тази си задача. За съжаление, мъникът не достига популярността на роднините си, но пък версията му Sporting бързо става любимец на рали-пилотите.

Много малки и много бързи!

Като цяло Sporting представлява специална версия на Cinquecento с 1,1-литров мотор с мощност 53 к.с. от модела Punto. Хечбекът има подобрена аеродинамика, допълнителен стабилизатор на предното окачване, специална трансмисия, както и кожен салон. По-късно излиза и версия  Abarth, но тя се отличава само по козметичните си подобрения.

Austin Mini Cooper S - 3054 мм

Много малки и много бързи!

За времето си Austin Mini е най-компактният четириместен автомобил в света, като това се дъжи до голяма степен на предното предаване. Версията Cooper S е предназначена за състезания – както на писта, така и за ралита. Тя е и най-компактният „напомпан” модел – 65 к.с., 153 км/ч максимална скорост и 13,3 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Това звучи добре и в наши дни, а какво да кажем за 1964 г.

Много малки и много бързи!

Продължител на идеята на Austin Mini Cooper S е Mini Cooper S или поточно неговата „зла” версия John Cooper Works. Дължината на съвремения хечбек е близо метър по-вече от тази на оригинала – 3874 мм. Ускорението от 0 до 100 км/ч в същото време е 2 пъти по-малка.

Fiat 595 Abarth - 2970 мм


Много малки и много бързи!

По сегашните стандарти 32 к.с. е смешно малко за автомобил, но в средата а 60-те години на миналия век мощността на Fiat 500 едва стига 20 к.с. Затова и по-мощният мотор на Abarth при модела 595 е крачка към Висшата лига. Преди това се появята Abarth 500 с 21 к.с., който се предлага само като състезателна кола. Всички коли са построени на базата на Nuova 500 и са дълги само 2970 мм.

Много малки и много бързи!

Наследникът на 500 и 595 Abarth може да бъде купен и в наши дни. Да, той е доста по-дълъг – 3660 мм, но и спортният му потенциал е доста по-впечатляващ. Оборудван е с 1,4-литров двигател със 120 к.с.

Smart ForTwo Brabus - 2500 мм

Много малки и много бързи!

Трудно някой може да спори с оригиналния Smart като компактност – неговата дължина е едва 2,5 метра, а широчината – 1510 мм. Версията на Brabus на свой ред с много мъка може да бъде определа като спортна кола, тъй като нейният 700-кубиков мотор предлага 75 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,3 секунди. Максималната скорост е 150 км/ч.

Много малки и много бързи!

Съвременият ForTwo Brabus е малко по-дълъг – 2695 мм, но неговите характеристики са далеч по-интересни. Конските сили вече са 109, а ускорението до 100 км/ч отнема 10 секунда. Съвсем нелоши показатели за един автомобил.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Дошкеее ( преди 6 години )
    ...хапчетата душо,пак ги забрави..
  • #1
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Случайно или умишлено са пропуснати японските мъници, които хапят асфалта?Изброените в статията коли са, като детски играчки пред японките. Погледнете им характеристиките и елате пак да си говорим!