IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Много малки и много бързи!

Представяме ви 7 „напомпани” машини с размер XS

Много малки и много бързи!

За да превърнеш Smart ForTwo в „горещ” компактен автомобил се нуждаеш от две неща – пари и помощ от компанията Brabus. На същия приницп са създадени и останалите най-малки „напомпани” автомобили на света, за които ще стане дума.

Ford SportKa/Fiesta XR2 - 3650 мм


Много малки и много бързи!

Интересното е, че първия хот-хеч на компанията Ford – Fiesta XR2 и появилият се през 90-те години мъник SportKa, имат абсолютно еднаква дължина – 3650 мм. Моделът XR2 излиза през 80-те години, като използва успеха на Golf GTi. Хечът тежи 846 кг, като предлага мощност от 96 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди.

Много малки и много бързи!

Мощността на по-съвременния StreetKa е по-малка отколкото на XR2 – 93 к.с., но това не му пречи да постигне успех сред феновете. Увеличеното разстояние между колелата и спортното окачване превръщат този автомобил в градски карт.

Volkswagen up! GTi - 3600 мм

Много малки и много бързи!

Мнозина наричат новия up! GTi реинкарнация на първото поколение на Golf GTi. Самата машина е със 125 мм по-къса от Golf, като има приблизително същото тегло – под 1 тон. Най-главното му оръжие е комбинацията от механична скоростна кутия и 1,0-литров турбомотор.

Много малки и много бързи!

Мощността на агрегата е 115 к.с. и 200 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,8 секунди и достигане на скорост от 197 км/ч. Освен това up! GTi прави впечатление с аеродинамиката си, както и с по-твърдото окачване с намален с 15 мм клирънс.

Renault 5 Gordini/Alpine - 3505 мм

Много малки и много бързи!

През втората половина на 70-те години на миналия век се наблюдава бум на малките машини. Една от тях е спортното Renault 5 Alpine, което на британския пазар се продава под името Renault 5 Gordini. Смяната е свързана с факта, че названието Alpne във Великобритания по това време използва друг производител - Talbot.

Много малки и много бързи!

Малката кола с дължина 3,5 метра бързо става любимец на автомобилните пилоти, тъй като всеки иска стилна и бърза машина. Със скоростта тя няма проблеми, тъй като малко автомобили през 1976 г. ускоряват от 0 до 100 км/ч за 9,7 секунди при мощност 93 к.с. Максималната скорост е 170 км/ч.

Fiat Cinquecento Sporting - 3226 мм

Много малки и много бързи!

Fiat Cinquecento е трябвало да стане продължител на идеите, наложени от моделите 500 и 126, като се справя отлично с тази си задача. За съжаление, мъникът не достига популярността на роднините си, но пък версията му Sporting бързо става любимец на рали-пилотите.

Много малки и много бързи!

Като цяло Sporting представлява специална версия на Cinquecento с 1,1-литров мотор с мощност 53 к.с. от модела Punto. Хечбекът има подобрена аеродинамика, допълнителен стабилизатор на предното окачване, специална трансмисия, както и кожен салон. По-късно излиза и версия  Abarth, но тя се отличава само по козметичните си подобрения.

Austin Mini Cooper S - 3054 мм

Много малки и много бързи!

За времето си Austin Mini е най-компактният четириместен автомобил в света, като това се дъжи до голяма степен на предното предаване. Версията Cooper S е предназначена за състезания – както на писта, така и за ралита. Тя е и най-компактният „напомпан” модел – 65 к.с., 153 км/ч максимална скорост и 13,3 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Това звучи добре и в наши дни, а какво да кажем за 1964 г.

Много малки и много бързи!

Продължител на идеята на Austin Mini Cooper S е Mini Cooper S или поточно неговата „зла” версия John Cooper Works. Дължината на съвремения хечбек е близо метър по-вече от тази на оригинала – 3874 мм. Ускорението от 0 до 100 км/ч в същото време е 2 пъти по-малка.

Fiat 595 Abarth - 2970 мм


Много малки и много бързи!

По сегашните стандарти 32 к.с. е смешно малко за автомобил, но в средата а 60-те години на миналия век мощността на Fiat 500 едва стига 20 к.с. Затова и по-мощният мотор на Abarth при модела 595 е крачка към Висшата лига. Преди това се появята Abarth 500 с 21 к.с., който се предлага само като състезателна кола. Всички коли са построени на базата на Nuova 500 и са дълги само 2970 мм.

Много малки и много бързи!

Наследникът на 500 и 595 Abarth може да бъде купен и в наши дни. Да, той е доста по-дълъг – 3660 мм, но и спортният му потенциал е доста по-впечатляващ. Оборудван е с 1,4-литров двигател със 120 к.с.

Smart ForTwo Brabus - 2500 мм

Много малки и много бързи!

Трудно някой може да спори с оригиналния Smart като компактност – неговата дължина е едва 2,5 метра, а широчината – 1510 мм. Версията на Brabus на свой ред с много мъка може да бъде определа като спортна кола, тъй като нейният 700-кубиков мотор предлага 75 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12,3 секунди. Максималната скорост е 150 км/ч.

Много малки и много бързи!

Съвременият ForTwo Brabus е малко по-дълъг – 2695 мм, но неговите характеристики са далеч по-интересни. Конските сили вече са 109, а ускорението до 100 км/ч отнема 10 секунда. Съвсем нелоши показатели за един автомобил.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 6 години )
    Онзи ден едно такова като последната снимка ме подмина на магистралата до Нова Загора със 150 км/чАз си поддържах 140 и поне преди 30на километра ме бе наближило, но накрая на шофьоря нещо му омръзна и ме изпревари. :)
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    x ( преди 6 години )
    FIAT 500 има и с мощност - 160,180 и 190 к.с.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Напротив, минито е супер. В сравнение със стария модел е голямо, но в сравнение с модерните коли не е. За какво са ти най-малките градски въшки в които си избираш или задни седалки или багажник, които и без това не стават за нищо друго освен чанта ?
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Минито изобщо не е мини! Размерите му са вече в средния клас коли и няма място в класацията. За съжаление БМВ с мегаломанските си амбиции унищожиха идеята на мини за малка, надеждна, бърза градска кола.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Липсва Opel ADAM S, 1.4Т 150к.с :)Само купъра в тази класация е по-бърз!
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    самурай ( преди 6 години )
    Специално в малките класове японците имат най-големи традиции през годините. Малкото и тесни пространства в държавата ги е накарало да се специализират в това. Има и доста облекчения за хората с такива автомобили, което ги е подтикнало да ги развият много.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    самурай ( преди 6 години )
    Прав е първият! Интересно ми е защо няма японски коли тук? Доста интересни екземпляри има от тяхна страна. Например Toyota iQ е страхотна и винаги ми е допадала, като мини градска кола, която има и 1.33 л. версия със 100 к.с., която е оса.Да не говорим за Daihatsu Copen Robe, Honda S660, Honda CRX, Toyota Starlet. Има и Мицубишита, Нисани и Субарута, които са малки и доста бързи, но да не ги изброявам. Всеки, който има интерес може да ги потърси и да види за какво става на въпрос.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    смарт ( преди 6 години )
    смарт=смърт, кокпита е много здрав,но това е минус за возещите се.вътрешните травми са сериозни при силен удар.Черупката издържа и 100 ина км в бетон но като увисне домата на колана..такова де човека.Абе не си е работа.По-добре да си е истински автомобил голям и тежък.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Мъник ( преди 6 години )
    Знам за Смарта, че е уникано здрав и издръжлив на челен удар. Какво става обаче при удар отзад или от страни?Иначе всичко им е много хубаво на тези колици...
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    За успокоение на Дошо ще припомня,че в края на `80 години,Мицубиши пусна само за японския пазар модела Данган/не помня мощности и пр./,със СЕДЕМ! клапана на цилиндър.Външността му беше уникална.Предполагам,че някъде има снимки из мрежата.