IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Десетте най-велики италиански автомобила

Родината на Ferrari е дала на света и други впечатляващи коли

Десетте най-велики италиански автомобила

Когато става дума за най-значимите автомобили в Италия, първото нещо, което ни идва наум е Ferrari. Компанията от Маранело действително е дала на света редица велики коли, но на Апенините са направени и други впечатляващи машини.

Alfa Romeo Spider


Ако японците считат за култов роудстър Mazda MX-5, то при италианците с такъв статут е Alfa Romeo Spider. Първият, оригинален Spider се произвежда през периода 1966-1993 г., като това е последната масова Alfa със задно предаване. До появата на новата Giulia, естествено.

Десетте най-велики италиански автомобила

Първото поколение на Spider се състои от 4 серии, разликите между които са в оформлението на салона и екстериора, както и при двигателите. В края на производството си автомобилът е оборудван с 1,6- и 2,0-литрови мотори, чиято мощност е съответно 109 и 126 к.с. От модела са сглобени 124 104 бройки.

Pagani Zonda


Историята на компанията на Хорацио Пагани прилича на приказка с щастлив край, тъй като не всяка млада фирма успява да се превърне в пример за подражение на много по-големи производители. В момента Pagani Automobili се счита за една от най-добрите компании в света – поръчките са планирани за месеци напред, а качеството е на високо ниво.

Десетте най-велики италиански автомобила

Всичко започва през 1999 г. с модела Zonda, който мнозина се опитват да сравняват с колите на Lamborghini и Ferrari от това време. Автомобилът на Pagani не само, че не им отстъпва, но дори ги превъзхожда. Хорацио Пагани залага на двигатели Mercedes-AMG, като за това е посъветван лично от своя добър приятел Хуан Мануел Фанджо, легенда във Формула 1.

В момента моделът Zonda официално не се поризвежда, но при желание от страна на клиент, който има достътчно пари, синьор Хорацио и екипът му са готови веднага да направят още един автомобил.

Ferrari F40

Ferrai има традиция, която спазва – на всеки 10 години да предлага култова суперкола. Това започва именно с F40 – последният такъв автомобил на компанията, одобрен лично от самия Енцо Ферари. Първото F40 е произведено през 1987 г. и до момента мнозина го определят като „най-добрата суперкола, която някой някога е правил”. 

Десетте най-велики италиански автомобила

Технически F40 много прилича на 288 GTO, но е с подобрена аеродинамика и базкомпромисен характер, които я правят и по-желана. За времето си това е най-бързият сериен автомобил на планетата, като развива над 320 км/ч.

Alfa Romeo 8C


Дълго преди Енцо Ферари да направи своя първи автомобил от едноименната марка, тоест още преди Втората световна война, славата на Италия по света разнася Alfa Romeo 8C. И досега Льо Ман помни 4 поредни победи на тази кола в легендарното състезание – от 1931 до 1934 г. включително.

Десетте най-велики италиански автомобила

Моделът 8C е оборудван с 8-цилиндрови двигатели с обем 2,3 и 2,9 литра, за чиято разработка отговаря един от най-добрите инженери на това време Виторио Яно. Шасито също е отлична разработка, като позволява създаването на голям брой модификации. Известната състезателна версия Bimotore (през 1935 г. тази кола развива 364 км/ч) също е направена на базата на 8C.

Lancia Stratos


Животът на Lancia Stratos започва като бунтарски проект на величията Марчело Гандини и Сандро Мунари. Те създават автомобил за рали-състезание, който по-късно става и сериен модел. Заслугата за това е на шефа на Lancia – Убо Гобато, който дава зелена светлина на проекта.

Десетте най-велики италиански автомобила

Гражданската версия на Stratos (по-точно Stratos HF) е показана през 1972 г. Тя се задвижва от V6 двигател Ferrari Dino, който без компресор предлага 190 к.с. при обем от 2,4 литра. През 1974, 1975 и 1976 году Stratos е звезда на световните ралита, като нейната доминация е прекратена от Fiat 131 Abarth.

Lancia Delta Integrale

Гръмкото завръщане на Lancia на световната сцена става след създаването на група Б в световния рали-шампионат. Първоначално се появява версията 037 със задно предаване, а след нея и Delta S4, чийто двигател е оборудван с турбокомпресор. Именно Delta S4 става и най-бързият, но и най-опасен автомобил на това време, като тотално доминира в световите ралита.

Десетте най-велики италиански автомобила

Това не се променя и след закриването на група Б. Тогва Delta Integrale с предно предаване прави Юха Канкунен световен щампион. Автомобилът печели общо 4 титли при пилотите и 6 при конструкторите, като се появява и в „гражданска” версия. Мощността на нейния мотор с 16 клапана е 210 к.с.

LaFerrari

Този модел няма гръмки победи, няма богата и романтича историята като F40. Именно той обаче показва най-високите постижения на италиански инженерен и дизайнерски гений, като се превръща в един от най-желаните от богаташи и колекционери автомобил на планетата.

Десетте най-велики италиански автомобила

Премиерата на LaFerrari бе през 2013 г. в Женева. Дизайнът на супеколата е дело на собственото студио на марката. Машината прави впечатление с активната си аеродинамика, хибридния силов агрегат, включващ атмосферен 6,2-литров V12 двигател и два електромотора. Мощността на колата е 963 к.с. при тегло от 1270 кг.

Lamborghini Miura


Трудно е да си представим как биха изглеждали съвременните суперколи, ако не беше този автомобил. Той е показан на автосалона в Женева през 1966 г., когато всички говорят за младата компания Lamborghini. Дизайнът е на ателието Bertone, а под капака се крие нещо невиждано до момента – 12-цилиндров двигател, поставен напречно при това зад гърба на пътниците.

Десетте най-велики италиански автомобила

Имено Miura се превръща в първата класическа суперкола, въпреки че много фенове считат за такава Mercedes 300SL. Да, в наши дни нейните показатели – 350 к.с., максимална скорост 276 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7 секунди, не са най-впечатляващите, но пък без съмнение, това е един от най-впечатляващите автомобили, правени някога в Италия.

Fiat 500


Историята на първи истински народен автомобил италианско производство започва още в годините преди Втората световна война. От 1936 до 1955 г. компанията Fiat успешно произвежда модела 500 Topolino, който логично получава своето продължение с нов компактен автомобил - Nuova 500.

Десетте най-велики италиански автомобила

Той се появява през 1957 г., като се разва на огромно търсене, дори по-голямо от това на предшественика си. До 1975 г. от модела са произведени над 3,8 млн. бройки, което е 8 пъти повече от Topolino. Нещо повече - Nuova 500 участва в състезания и се става източник на вдъхновение за направата на други модели. А в наши дни получи шанс за възраждането в лицето на съвременен хечбек в ретро-стил.

Ferrari 250 GTO


Величието на 250 GTO не се крие само в неговата стойност. Това е последният автомобил с предно разположение на двигателя, който доминира в състезанията за издържливост. Той е част от семейството модели Ferrari, които в наши дни неизменно печелят надпревари за класически коли.

Десетте най-велики италиански автомобила

Що се касае до 250 GTO, от този автомобил са направени само 39 бройки през периода 1962-1964 г. Под капака им е поставен V12 мотор с 300 к.с., осигуряващ максимална скорост от 288 км/ч. Заради своята рязкост, като и заради състезателната си биография, това е не само най-скъпото Ferrari, но и един от най-скъпите автомобили в света.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 2 години )
    Факт е наистина , че липсва Countach от тази класация, автомобил който промения визията за спортен автомобил изцяло в световен мащаб. Липсва и поне още един, да не кажа повече, модели на Alfa Romeo, например GTА, GTV, на базата на чийто дизайн до скоро един немски автомобилен гигант си въртеше и разработваше дизайна. Липсват поне още няколко ключови модела на Ferarri. Както и да е, пред Lamborghini Miura ми се свива стомаха, това ми е ултимейт кар.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Д ( преди 2 години )
    Не съм чул на Ламбо-тата да им се вдига цената с времето. Освен ако не са от старите италиански реликви, което вече не са :)
  • #4
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ама струва 7 мшлшона. Сле 10 години ще струва 70 милиона. Пък Фиа 500 5 Спайдъра ги има под път и над път за под 1000лв.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Д ( преди 2 години )
    Ламборгини Венено е ребрандиран Фолксваген. Няма място тук...
  • #2
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Fiat 500,Alfa Romeo Spider какво правят в тази класация?!? Като се запчне от Ламборджини- Контач, Диабло... и стигнем до Ламборджини Ванено можехте да напълните класацията само с топ модели на марката.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    thebrainless ( преди 2 години )
    В музея за съвременно изкуство.