Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

Идеалната хиперкола трябва да изглежда другояче, смята експерт

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

Какъв е смисълът от Bugatti Chiron – инженерно чудо за 3 млн. долара, чиито възможности няма да може да бъдат изпробвани от нито един него собственик? Отговорът на този въпрос, поне според експерта на Jalopnik - Джейсън Торчински, е „Никакъв”. Той предлага и свое виждане за това какво трябва да представлява идеалната хиперкола.

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

„Според информациите, в момента Светия Граал на автомобилите (така мнозина определят Chiron) е автомобил, който може да развие около 480 км/ч. Нищо, че дори да го имате в гаража си, няма как това да стане. Не само заради липсата на трасе, където да стане това, но и заради отсъствието на навици за пилотиране при тази скорост. Такива не притежава 99,9999999% от населението на света.

Богаташите, които си купуват този автомобил с невероятно производителност, се заблуждават, като смятат, че ще могат да го обуздаят. Да не говорим,че Bugatti Chiron никога няма да развие скорост от 300 мили – най-малкото заради гумите, с които е обут. Така че, имате най-бързият автомобил на света, но не можете да го ползвате пълноценно.

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

Ако приемем, че 300 мили е върхът, към който се стремят клиентите на Chiron, то има предложение, което да удовлетвори тези изисквания. В неговата основа е автомобил, който без проблеми развива тази скорост, при това от всеки опит. Да, става дума за драгстер от категорията Top Fuel.

Ако Bugatti Chiron развива 420 к.с. благодарение на своя W16 двигател с 1500 к.с., то драгстерът предлага V8 с 8000-10 000 к.с. Така че, взимаме такава машина и заменяме нейния кокпит с нещо модерно, без което богатите хора не могат. Поставяме 2 луксозни седалки и сменяме предния фар с два, за да може да получи сертификация за ползане по пътищата.

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

Тук някой ще каже, при това с право – как се управлява драгстер? Лошо, даже много лошо. Но пък кой се вълнува от това? Нима Chiron може да участва в състезания на рали. Още повече, че разликата в цените е убийствена. Напълно екипиран драгстер от клас Top Fuel струва 500 000 долара. Да предположим, че луксът и допълнителни модификации ще прибавят още 250 000 долара и пак се получава сума, която е 4 пъти по-ниска от тази на Chiron!

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

Разбира се, тук също ще има сериозен проблем, тъй като двигателят на драгстера ще трябва да се ремонтира след всяко пълно натоварване. Но пък той може да се използва само с 1% от потенциала му и така ще бъде сърханен за по-дълго време. Така, че ако сте се насочили към купуването на Chiron, все още не е късно да размислите. Защото, като цяло хиперколите са една огромна яма, в която се наливат пари. И е напълно логично те да еволюират в някаква посока. Защо пък тя да не бъде именно в драгстери?”

Само наивниците си купуват Bugatti Chiron

Снимки: Jalopnik
 

Тагове: bugatti chiron
0 от 500
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Някой си ( преди 1 година )
    Това сравнение е абсолютно безмислено. Драгстера каквото и да му сложиш не става за каране по обществени пътища за разлика от Широна. Бугатитата си ги вземат хора за да покажат, че имат пари. Колко могат да ги карат е отделен въпрос.
  • #11
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя гений на мисълта можеше да предложи и друго: Ми да за какво ви е Широн и Драгстер като може да си купите самолен за същите пари и вдига още по-голяма скорост и има повече конски сили.
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Току що прочетох тази напълно безмислена статия в стил "логорея". Някакъв "гении" се опитва да влага практичност и логика при избора за покупка на Широн?!? Ако купуваш Голф, Корола, Астра, Фокус - това върви, но когато купуваш "светия граал" на колите по определението на автора, това изобщо не играе. Свръхбогатите купуват Широн, защото това автоматично ги причислява към един специален клуб на малцина, които могат да си го позволят. И изобщо не ги интересуват ТТ данни, практичност и т.н. Точка!
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Пак задокеанска пропаганда, като с Тислата!Кой нормален кара само напред и то за 15 секунди в права писта?? Тия великите разбирачи да пуснат Широн, Тислата и това нещо на Нюрбургринг на състезание - 500км. Дори тия дето пишат тия простотии няма да сложат и една стотинка за електричката и Годзила.
  • #8
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вземаш една Годзила, правиш и един зверски туниг и си не само по-бърз, но и ти излиза доста по-евтино. Ама то как ще гАзарееш с Годзила. не става нали. Трябва да си избиеш комплексите с нещо особено скъпо, което не си струва парите, за да покажеш, че си нещо. Нали така комплексарчета. колата ви определя какви сте, а не вие самите да го покажете. Да, комплексарско е да имаш такава кола, ако ще всичките пари на земята да са твои. Стойностните хора с акъл и пари не карат такива коли.
  • #7
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На тоя дето е стигнал до това неворятно умозаключение - вземи драгстер сложи му 2 седалки и два фара и пак ще е по евтин е с мисленоето на някъкъв тероретик недорасляк, все едно е второкласник, че даже и нещо като Дошо. На бас че е някакъв Tъп американец тоя Джейсън-мейсън който никой не го знае.
  • #6
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Купуват си го тези които могат да си го позволят, останалите тръбят как не става за нищо...
  • #5
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да
  • #4
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А ако си вземеш Audi примерно на 10 години са 15 бона и след това имаш 1000 лева за нови гуми, също още 1000 за stage 1 и още 300-400 за масла и 400 за данъци и т.н. пак ли си комплексар?
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    xaaxaxaxxaxaaxxaxa