IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Daimler ще се бори за дизела до последно

Вървим към електрификация, но още е рано за нея, коментира шефът на концерна

Daimler ще се бори за дизела до последно

Концернът Daimler прровежда задълбочено разследване на отправените към него обвинения за имама с дизеловите двигатели, като ще направи всичко възможно за изчисти репутацията на този вид гориво. Това заяви изпълнителният директор на германския производител Дитер Цетше, цитиран от Bloomberg.

Daimler ще се бори за дизела до последно

От думите му става ясно, че концернът ще продължи да залага на дизела като основен източник на гориво за двигателите си. Основната причина, че подобен тип мотори се поставят на големите SUV-модели и лимузини, както и на ванове, камиони и автобуси. Именно тези превозни средства носят и най-големи печалби на производителя.

В същото време Daimler ще инвестира и по-големи средства в разработката на модели на ток и най-вече в техните батерии, за да може да се постигне по-ниска цена. Наличието на подобни автомобили в гамата е единственият начин за покриване на все по-строгите екологични разпоредби.

"Дизелът заслужава да се борим за него", категорично заяви Цетше веднага, след като разкри, че през второто тримесечие на годината печалбата на Daimler е скочила с 15% - до 3,75 млрд. евро. Част от тази сума - 220 млн. евро, ще бъде изразходвана за сервизната акция на автомобилите Mercedes, оборудвани именно с дизелови мотори. Техните софтуери трябва да бъдат препрограмирани.

"Ние сме убедени, че пътят на автомобилната индустрия е към електрическата мобилност. Другите производители също са на това мнение, но докато достигнем до голямо електрифициране на автомобилите, намаляването на вредните емисии (CO2) може да бъде постигнато единствено чрез двигателите с вътрешно горене. А дизелът играе основно роля при тях", каза още Цетше.

Топ-мениджърът отказа, поне на този етап, да коментира твърденията за тайни споразумение с BMW и Volkswagen Group. Цетше е на мнение, че подобни спекулации влияят зле на автомобилна индустрия, която в наши дни се нуждае от повече "добри" новини.

Снимка: Daimler

Тагове: daimler
0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Killacycle ( преди 2 години )
    Е, нека си се бори швабата - за фенове от 3-та възраст...
  • #9
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тоя дето са го питали не е бил химик, а глyпак, като теб. Всеки човек с поне малко мозък в главата знае, че има отрови. Има толкова силни, които дори са невидими за окото, но са смъртоносни. ФПЧ също са невидими и са жива отрова, която действа бавно, но най-страшното е, че променя ДНК на човека и истинските страшни проявления ще се видят следващите поколения. Ако не ми вярваш питай СЗО! Има множество доклади и изследвания по темата.
  • #8
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Jimo ( преди 2 години )
    Ке живее и то доста години,няма как камиони,бусове и изобщо едрогабаритни МПС-та да минат на батерии.Решението е по ниския клас да се електрифицират или хибридизират,защото те основно щъкат в градовете.Аз лично съм ЗА хибрида,градско 30 40км на ток извън не,но личен избор
  • #7
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Софа Фило ( преди 2 години )
    Попитали най-добрия химик кое вещество е най-отровно на този свят? Той отговорил, че не съществуват отровни вещества на този свят, а има отровни дози и ако изпиете наведнъж две кофи чиства вода ~ 20 л., също ще умрете, това означава ли, че водата е отровна.
  • #6
    12 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Аз също карам дизел много години. Сменил съм четери дизелови коли, едната дори беше корейска. С нито една нямах проблеми.
  • #5
    11 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    От 25 години всеки ден карам дизел и досега не съм имал никакви проблеми, много надежни и здрави мотори. И маса пари съм спестил от цената на дизела.
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А бе, като ти харчи бензиновата Лагуна 12-13/100, и това ти излиза от джоба, право се на противник на дизела. Да намалят цената на бензина и ще караме бензиновите им дръгни.
  • #3
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "Швабските каски" са най-големия донор в ЕС. Новите пътища по които караш са построени с техни пари. Въпреки, че половината пари са откраднати от нашите правителства за некачествен асвалт. Виж това видео как германеца изпипва нещата и после се сещай къде са те и къде сме ние:https://www.youtube.com/watch?v=kv1tauqUxBI
  • #2
    20 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Немски тикви, какво да ги правиш. Заслужава да се борим за живота на стотиците хиляди, които убивате с развитието и налагането на тази "технология" през годините. Скапаните шваби, като немогат да покрият еко стандартите с хибриди и по-добри бензинови двигатели скочиха в ла*ната и се набалбукаха, ама покрай тях сумати хора умряха...
  • #1
    25 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "изчисти репутацията на този вид гориво"Това е наглата ръждясала швабска каска.Дизела е доказано канцерогенен за човека.За него е по-важно да продава комплексарските катафалки,с пластмасов "махагон"вътре.