Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Daimler ще се бори за дизела до последно

Вървим към електрификация, но още е рано за нея, коментира шефът на концерна

Daimler ще се бори за дизела до последно

Концернът Daimler прровежда задълбочено разследване на отправените към него обвинения за имама с дизеловите двигатели, като ще направи всичко възможно за изчисти репутацията на този вид гориво. Това заяви изпълнителният директор на германския производител Дитер Цетше, цитиран от Bloomberg.

Daimler ще се бори за дизела до последно

От думите му става ясно, че концернът ще продължи да залага на дизела като основен източник на гориво за двигателите си. Основната причина, че подобен тип мотори се поставят на големите SUV-модели и лимузини, както и на ванове, камиони и автобуси. Именно тези превозни средства носят и най-големи печалби на производителя.

В същото време Daimler ще инвестира и по-големи средства в разработката на модели на ток и най-вече в техните батерии, за да може да се постигне по-ниска цена. Наличието на подобни автомобили в гамата е единственият начин за покриване на все по-строгите екологични разпоредби.

"Дизелът заслужава да се борим за него", категорично заяви Цетше веднага, след като разкри, че през второто тримесечие на годината печалбата на Daimler е скочила с 15% - до 3,75 млрд. евро. Част от тази сума - 220 млн. евро, ще бъде изразходвана за сервизната акция на автомобилите Mercedes, оборудвани именно с дизелови мотори. Техните софтуери трябва да бъдат препрограмирани.

"Ние сме убедени, че пътят на автомобилната индустрия е към електрическата мобилност. Другите производители също са на това мнение, но докато достигнем до голямо електрифициране на автомобилите, намаляването на вредните емисии (CO2) може да бъде постигнато единствено чрез двигателите с вътрешно горене. А дизелът играе основно роля при тях", каза още Цетше.

Топ-мениджърът отказа, поне на този етап, да коментира твърденията за тайни споразумение с BMW и Volkswagen Group. Цетше е на мнение, че подобни спекулации влияят зле на автомобилна индустрия, която в наши дни се нуждае от повече "добри" новини.

Снимка: Daimler

Тагове: daimler
0 от 500
  • #20
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    "Основната причина, че подобен тип мотори се поставят на големите SUV-модели и лимузини, както и на ванове, камиони и автобуси." Всъщност основната причина е, че не разполагат с развити и внедрени алтернативи и нямат избор. Попарата дето си я надробиха последните 20 години тепърва ще я сърбат...
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Единствения който виждам да вие, това си ти! Аз съм си ок
  • #18
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тея са се хванали за дизела, както навремето Фолк с Ваген се бяха хванали за Помпа-дюзата. Цял свят разбра, че тези технологии са отдавна в небитието, само напития, пр0Зд и 0граничен шваба не може да го проумее. Фенчетата на немското само не ми е ясно на какво се надявате и защо непрекъснато виете на умряло? Защото немската автоиндустрия умира ли. Ама тя сие умряла отдавана. Не го ли разбирате все още? Закостенелите ви, като на дойчовците мозъчета, кога ще го осъзнаят? Цял свят го разбра!!!
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, а до 2-3 години ще достави още цели 4к Нема такава пародия. София - Виена 3 дни път с Тесла, че нещо зарядните липсват. Пено ти си страотна!
  • #16
    8 rate up comment 11 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Момчета, Тесла утре ще направи първите доставки на Модел 3. След това цялата немска автомобилна индустрия ще стане напълно излишна и безинтересна за цивилизования свят. Както ги дрънкат техните мантри за "чист дизел", ще си изчезнат без на никой да му дреме за тях...
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Българските стоки са много по-добри! Факт. " Къде бре. Едно качествено просто масло не можем да направим. Всичко българско е ***, при това скъп. Навън в почти всички държави храната е по-качествена и по евтина. Хората правят нашенско бяло саламурено сирене в пъти по добро. Нещо си спал здраво на течение "А членския внос на България?" Членския ни внос е малък в сравнение какво взимаме "А фалираните заводи от немски фирми?" Кои? Пак Химко, мъртвородения... Ако не сме в ЕС, сме умрели
  • #14
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Kron ( преди 1 година )
    Това пък колко евтин излизал дизелът е най-смешният аргумент. Като искате евтино, взимате бензин и му слагате газово. Хем екологично, хем евтино. Ако само цената определяше нещата, дайте да заменим месото с химии и да вкараме токсичните китайски пластмаси без контрол. И за да не си помислите, аз имам 2 коли - бензин и дизел. Но съжалявам за дизела, няма да се повтори.
  • #13
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ако имаш пари да платиш на българин - специалист/майстор, ще ти направи всичко по-добре от немеца. Това е доказано през годините многократно. Просто жалкярите, като теб не плащат за качество и се чудят, защо немеца има, а ние не. Защото се плаща качеството. Същото е с магистралите - ако платиш за качествена технология и материали, ще стане много по-добре, като не плащаш достатъчно получаваш нещо с ниско качество.
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя па Немците ни били давали парите за магистралите. А членския внос на България? А вноса на храни от ЕС, който уби нашето производство, защото квотите на сбсидиите са раздадени на франция, германия, полша, гърция и холандия??? А АЕЦ-а ? А фалираните заводи от немски фирми? А нелоялната конкУренция, която убива чуждите компании за сметка на немските? Много прости хора сте! Немска прецизност няма, нито немско качество - всичко е фалш. Българските стоки са много по-добри! Факт.
  • #11
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Pepi ( преди 1 година )
    Едно умно изказване от дълго време. Като го нарочиха този ДИЗЕЛ за всички проблеми на света !?!? Добре, че е панацеята -Илон МЪСК- да оправи света с електриката.