В обръщение до медиите групата BMW категорично отхвърли обвиненията в картелни договорки с останалите германски производители и в преувеличаване на ефекта от системите за пречистване на отработилите газове.
Според BMW системата за добавяне на AdBlue в комбинация с катализатора е напълно достатъчна, за да отговарят дизеловите й двигатели на нормите. Разговорите с други производители за нея били свързани само с инфраструктурата за зареждане.
Авторитетното Der Spiegel писа миналия петък, че BMW, Audi, Volkswagen и Porsche може да са договаряли помежду си и цените, и дизайна на пречистващите системи за дизеловите двигатели. Ден по-късно Еврокомисията потвърди, че антимонополните й органи проучват случая.
"Автомобилите на BMW Group не са манипулирани и напълно съответстват на законовите изисквания", се казва в заявлението на компанията. Според едно от обвиненията дизеловите двигатели на BMW не осигурявали достатъчно пречистване на отработилите газове, понеже резервоарите с разтвор на урея (т. нар. AdBlue) били твърде малки. Според компанията обаче при нейните дизели системата за добавяне на AdBlue е комбинирана с каталитични конвертори, което намалява в достатъчна степен отделяните азотни съединения и напълно покрива изискванията на Euro 6.
От BMW потвърджават разговори с други производители за системата AdBlue, но настояват, че те се отнасяли единствено до развиването на инфраструктурата за зареждането й из цяла Европа.