IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-велики двигателя на BMW

От култов 4-цилиндров мотор с десетки успехи на пистата, до гигантски V12, който никога не е монтиран в BMW

10-те най-велики двигателя на BMW

Със сигурност сте чували група запалени автомобилни фенове да разговарят разгорещено помежду си, използвайки странни комбинации от букви и цифри. Ако оставим на страна стандартните марки, модели и спецификации на автомобилите, тук става въпрос за горното ниво. Голяма е вероятността тези хора да обсъждат двигателите на любимата си марка, използвайки техните заводски обозначения. Колко луд трябва да си, за да помниш всички тези кодове? Ами, достатъчно. В тази връзка, долният списък е препълнен с такива кодове. Представяме ви десетте най-добри двигателя на BMW според феновете на баварската марка. В първата част е кодът на двигателя, посредата е конкретният модел, в който се вгражда, а накрая е неговата мощност.

10-те най-велики двигателя на BMW

1. S85B50 V10 – E63 M6 – 507 к.с.

Представете си елегантен Coupe автомобил, който си мисли, че е пистов състезателен автомобил, и ще получите добра представа за това какво точно представлява BMW E63 M6 или седана E60 M5, който използва същия двигател. Въпреки че е гигантски V10 и страда от липса на достатъчно мощност в ниския оборотен диапазон, този мотор знае как да ви се отблагодари по-нагоре в скалата на оборотомера, който достига до неприлични висоти. Този мотор има лошата репутация на неособено надежден, но все пак S85 се слави като епичен двигател, който за съжаление никога повече няма да видим на борда на сериен автомобил.

10-те най-велики двигателя на BMW

2. M30 редови с 6 цилиндъра – Е9 – CSL – 200 к.с.

Този легендарен двигател доминира както на пистата, така и в най-лявата лента на германските аутобани. Успешната му състезателна и цивилна кариера продължава близо три десетилетия, през които задвижва и оригиналния CSL, който се смята за един от най-впечатляващите модели в историята на BMW. Ранните версии на автомобила разполагат с около 200 к.с. от 3003 куб. см работен обем, а по-късните модели вече разполагали с 3.2-литрови мотори и мощност от 206 к.с.

10-те най-велики двигателя на BMW

3. S65 V8 – E92 M3 GTS – 450 к.с.

Този двигател произхожда от S85 V10, но има само 8 цилиндъра и 4.0 литра работен обем. Въпреки това, двигателят споделя голяма част от характера си с по-големия мотор, а в това число и червената зона на 9000 об/мин. С плюсовете неизменно обаче вървят и минусите, като това, че в ниските обороти двигателят е доста „спънат“, което прави достигането на червената зона не само възможно, но и препоръчително. Ключовата разлика се крие в това, че когато на пазара излиза Е92, моторът вече може да бъде поръчан с по-прецизната DCT трансмисия, а не само с остарялото SMG. S65 достига своя пиков момент през 2009, когато на пазара излиза неговата еволюирала версия S65B44, монтирана под капака на M3 GTS – последният атмосферен M автомобил, разполагащ с 4.4 литра работен обем.

10-те най-велики двигателя на BMW

4. M57D30 редови 6-цилиндров дизел – E46 330D – 184 к.с.

BMW прави дизелови автомобили и преди 1999, като някои от тях – например 325tds – са доста добри за времето си. Така или иначе, оригиналният 330d е на съвсем друго ниво, ускорявайки 3-а Серия до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди. В същото време той е и много икономичен със среден разход от около 7.1 л/100 км. Днес, малкият 4-цилиндров 2.0-литров турбо дизел на BMW генерира по-висока мощност, но с 50% по-малко цилиндри той е доста по-скучен от оригиналния 330d.

10-те най-велики двигателя на BMW

5. M10 редови 4-цилиндров – 2002 Turbo – 170 к.с.

Ако говорим за гъвкави двигателни архитектури, BMW обикновено са лидери в областта. Такъв е случаят и с малкия 4-цилиндров двигател на баварците, който разполага само с един разпределителен вал и започва своя живот с версия с едва 72 к.с. Впоследствие той е подложен на сериозни модификации и получава инжекционно впръскване на гориво във версията 2000tii, а впоследствие блокът се превръща в главно действащо лице в популяризирането на принудителното пълнене с модела 2002 turbo, който разполага със 170 к.с.

10-те най-велики двигателя на BMW

6. S62B50 V8 – Z8 – 400 к.с.

Разработен от солидния M62 V8, който по това време задвижва върховите версии на 5-а Серия и X5, S62 надгражда постигнатото с двойна ангренажна верига и индивидуални дросели на всеки цилиндър от рафтовете на M Power. Този двигател е монтиран в спортиста Z8 и луксозния спортен седан E39 M5, където генерира точно 400 к.с. Това е и последният от големите двигатели на BMW, който се предлага само и единствено с 6-скоростна механична трансмисия.

10-те най-велики двигателя на BMW

7. M88 редови с 6-цилиндъра и два разпределителни вала – Е26 M1 – 277 к.с.

Класическият М30 с един разпределителен вал е известен като супер издръжлив двигател, който с лекота развива над 200 к.с., но монтирането на нова глава с четири клапана на цилиндър трансформирала напълно тази архитектура и направила мотора достоен за използване в истински суперавтомобил от ранга на BMW M1. Същият двигател се е слага и в първия суперседан M5, макар и с малко модификации. Инженерите отстранили сухия картер и го заменили с конвенционален, а електронната инжекция била сменена с Bosch Motronic. Впоследствие този култов двигател еволюира в S88 с 3.6 и 3.8 литра работен обем, които се монтират в E34 M5.

10-те най-велики двигателя на BMW

8. S13 редови с 4 цилиндъра – Е30 M3 EVO III – 238 к.с.

Какво се получава, когато комбинирате седмата и осмата позиция в нашата класация? Получава се S14 двигателят на BMW, който използва блока на M10 и две трети от сложната глава на M88. По този начин баварците създали двигател, който впоследствие доминира шампионатите за туристически автомобили. Ранните версии разполагали с 2.3 литра работен обем и развивали 195 к.с., но впоследствие се появила по-мощна 2.5-литрова версия в модификацията Sport Evo, която със своите 238 к.с. се превърнала в най-добрата M3-ка, базирана на модела E30. Всичко това обаче не било достатъчно, тъй като през същата 92-а година Mercedes печели шампионската титла в Германския шампионат за туристически автомобили.

10-те най-велики двигателя на BMW

9. S54B32HP редови с 6-цилиндъра – Е46 M3 CSL – 360 к.с.

S54 от M3 CSL попада в тази класация, тъй като е последният и най-сложен 6-цилиндров двигател на спортното подразделение на BMW – M. Двигателят на Е46 CSL разполага с модифицирана изпускателна система, по-агресивни фази на газоразпределение, както и нова карбонова всмукателна система, които карат звука му да отива по-скоро на суперавтомобил.

10-те най-велики двигателя на BMW

10. S70/3 V12 – McLaren F1 – 627 к.с.

Малко са хората, които биха оспорили, че това е най-добрият двигател на BMW в историята. Тези, които биха възроптали срещу това твърдение, също биха имали право, най-малкото защото този мотор никога не е бил монтиран в модел на BMW. Според легендата, от McLaren искали Honda да им построи двигател, който да задвижва техния нов суперавтомобил F1, базирайки се на дългогодишното си успешно партньорство с японската компания във Формула 1. От Honda обаче така и не посмели да обещаят, че агрегатът ще успее да покрие норматива, заложен от McLaren, а именно 550 к.с. Баварците от BMW се нагърбили обаче със задачата и дори успели да конструират двигател със 70 к.с. над очакванията на McLaren. След това всичко е история и дългогодишен рекорд за скорост при серийните автомобили. 

10-те най-велики двигателя на BMW

 

0 от 500
  • #12
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Знаещ ( преди 2 години )
    МитЮ и Илиев555, изписали сте един куп глупости, особено дрънканиците на МитЮ нямат нищо общо с истината.
  • #11
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Илиев555 ( преди 2 години )
    По въпроса за двигателя Хонда определено не са били готови за подобна изява. Бмв-то, са имали готова разработка. Пол роше обаче си е разбирал от работата и резултата е налице. За двигателя от формула 1 , с обем 1.5л един от най бруталните мотори на всички времена според авто билд технически шедьовър в най висша форма.
  • #10
    23 rate up comment 5 rate down comment
    МитЮ ( преди 2 години )
    Въпросният двигател монтиран на МакЛарън е бил разработен от BMW доста преди създаването на MacLaren F1. Демек, от BMW са имали планове да създадат собствен супер автомобил и разработват въпросният двг, и го монтират като за начало на X5 което прави неверотни обиколки на ринга в последствие проекта е спрян а от МаК са заинтересувани от подобен двигател и BMW го доразвиват и слагат на F1 колата...
  • #9
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    1,5 с 1500к.с., е бил с ресурс 1 обиколка. За позициите. После слагат друг мотор за старта.
  • #8
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Знаещ ( преди 2 години )
    По онова време в двигателя на NSX вече е имало части от титан докато в BMW още не са имали такива технологии.Вярно, и те са били още тогава много напред, но все пак една идея след японците.Това не променя факта, че Мак Ларън Ф1(един култов автомобил) е с двигател( и то адски добър) на BMW.
  • #7
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Знаещ ( преди 2 години )
    Ами много просто бе приятел.Нали тоя двигател трябва да има определен ресурс.Това не е Ф1 да изкара 300км и да го хвърлят.Имало е и зададено тегло, което допълнително усложнява нещата.Както писах по-долу крайния резултат е 36кг по-тежък двигател, но Гордън Мъри е нямало къде да ходи.Вариантите са били само два.Хонда са отказали и друг освен БМВ не се е наел със задачата.
  • #6
    30 rate up comment 7 rate down comment
    .................... ( преди 2 години )
    Ало "Знаещия" царул как BMW могат да извадят от 1.5 1000 к.с. а от 4.5 немогат 550 ти уби коня с коментар
  • #5
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Гнидата ( преди 2 години )
    Проста и бедна е тиквата на този, който така и не се научи да пише на кирилица! Форумен палячо! Все пак без теб нямаше да е толкова весело! Направо кандидатствай за хумористичната част на сайта! Имаш заложби за това, най-добрия си!:)))
  • #4
    24 rate up comment 26 rate down comment
    bmw435i ( преди 2 години )
    Gnido ne trii 6toto 6te iztia ot zemiata groznata ti ple6iva i bedna tikva nasrana
  • #3
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Знаещ ( преди 2 години )
    Сега да не ме обвините, че съм Хондаджия защото имам Z4 3.0 231к.с. Е имам и Хонда, но все пак мога да оценя достойнствата и на двете марки.Бих карал и Е92 335i, но за сега не предвиждам такава покупка.Зетката прекалено много ме кефи, нищо че не върви като 335.