Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Лимузината от Инголщат успява да е едновременно консервативна и футуристична

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Audi представи новата генерация на своята лимузина A8. Трябва да признаем, че автомобилът не изглежда много по-различно от преди, но въпреки това документите показват, че е наедрял на размери, получил е много нови технологии и се предлага в 12 екстериорни цвята, като три от тях са изцяло нови. Консервативен подход, който за някои може да се стори скучен, но повечето от истинските фенове на компанията най-вероятно биха одобрили.

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Разбира се, всичко това не означава, че автомобилът не е изпълнен с футуристични елементи. Най-голямата разлика във външността е новата монолитна решетка, акцентирана с няколко козметични промени по осветителните тела отпред и отзад. Освен това, предните HD Matrix LED фарове са получили нови лазерни дълги светлини. От компанията уточняват, че новите светлинни снопове са с двойно по-голям обсег от предишните дълги светлини, което се усеща най-много при скорости над 70 км/ч, когато системата се активира.

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Интериорът също се придържа към футуристичната линия. Там, новият флагман на Audi впечатлява с нов виртуален кокпит с дигитално табло, което изобразява ключови показатели на автомобила в Full HD резолюция от 1920 х 720 пиксела. От друга страна, мултимедийната система разчита на 10.5-инчов дисплей, който се слива с централната конзола.

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Една от най-големите разлики спрямо сегашната A8-ца e забележителната липса на бутони и превключватели в интериора. Това се дължи на новия Multi Media Interface на Audi, който разчита предимно на сензорни дисплеи и гласови команди, за да осигурява достъп до различни функции на електронната система на колата. Така или иначе, по-консервативните клиенти ще могат да извършват базови операции чрез бутоните на волана. Шофьорите ще знаят, че командите им са приети/изпълнени коректно от системата чрез звукова или тактилна обратна връзка.

А командите са много. От Audi казват, че новото A8 има 41 различни системи за асистенция на водача, докато мултимедийната система може да бъде конфигурирана с 6 различни шофьорски профила и повече от 400 различни функции. Те включват интелигентна навигационна система с адаптивна функция, настройки на опционалния head-up дисплей, възможност за безжична връзка на всякакви външни устройства, конфигурирана на радарите, камерите и датчиците, настройка на аудио системата, която може да бъде поръчана с триизмерна технология, която за пръв път ще се предлага както за предната, така и за задната част на купето, както и много други.

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Оборудването на дългата база A8 L включва релаксиращи задни кресла, които се наклоняват силно, за да увеличат комфорта на седящия при дълги пътувания. Същите имат функции за охлаждане, отопление и масаж, както и степенка с вградена масажна функция за ходилата.

Сред системите не бива да изпускаме и дълго обсъждания автопилот. Audi е първият производител, който използва лазерен скенер заедно с радар и други сензори, за да се ориентира в пространството. Като такъв, германският концерн твърди, че силно автоматизираната му система ще позволи на шофьорите да пуснат волана напълно, когато се движат в зони със слаб трафик на магистрала. Стига скоростта да не надхвърля 60 км/ч, новият Audi A8 може да се управлява и сам.

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

По време на паркиране, автономната система може да маневрира и паркира колата сама в гараж или паркомьсто, без шофьорът дори да е зад волана. Системата може да бъде активирана чрез смартфон и наблюдавана от шофьора в реално време от разстояние.

Големи новини има и по отношение на механиката на колата, тъй като всяко ново Audi A8 ще бъде хибрид. Автомобилът излиза на пазара с два турбо V6 двигателя – 3.0-литров TFSI с 340 к.с. и 3.0-литров TDI с 286 к.с. Всеки един от тях ще работи в кооперация с деликатна хибридна система, която ще позволява на лимузината да се движи до 40 секунди с изключен двигател с вътрешно горене при скорости от 55 до 160 км/ч. От Audi уточняват, че в близко бъдеще моделът ще се предлага и с 4.0-литров бензинови и дизелови V8 двигатели, както и W12 мотор. Очаква се появата и на e-tron plug-in hybrid, който ще може да се зарежда директно от контакта.

Новото Audi A8 дебютира с куп лазери и иновативни технологии

Независимо от конкретната задвижваща система, новото Audi A8 има задвижване на четирите колела и чисто нова 8-степенна tiptronic автоматична скоростна кутия. 

Снимки: Audi

Тагове: audi a8
0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    И пак и пак ... ( преди 1 година )
    мотора монтиран чак на предната решетка, съответно огромен надвес отпред и недозавиване като за световно! "Ауди завива все едно има вързано умряло магаре на предния капак" - Дж. Кларксън
  • #17
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Sклас и 7серия са класи над това ауди. Ауди винаги ще са след Бмв и Мерцедес.
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ss ( преди 1 година )
    И защо трябва да се натиска по някакъв дисплей, вместо бутони ?..И кое е по-скъпо и готино, електронните часовници или швейцарската механика?Оляха се с тези дисплеи..Иначе, обичайното, като при всички марки..Формата си е една и съща, само фарове, стопове и предните решетки променят.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    A8 Fan ( преди 1 година )
    Анонимен, кое не прилича на старата? Предните седалки, погледнати отзад са същите, но с по-голям екран. Вртатите, колонките по тях и т.н. са същите, като старите. Таблото(или както там се казва) със скоростния лост, мини жабка до подлакътника е същата. Само скоростния лост е с по-друга форма. Седалките на тая снимка ми приличат на А8 Д3. Единствените различими разлики в интериора са двата нови дисплея, различния волан(който на всяка кола можеш да смениш) и скоростния лост.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Брандо ( преди 1 година )
    Отвън явно феновете им си ги различават, но аз не виждам нищо интересно. Вътре не знам как ще се възприемат 2 дисплея и дали няма да са объркващи. Лично мен би ме дразнил воланът, с четири опорни точки. Новото всъщност са светлините и лазерният скенер-недостатъчно за пазарен успех.
  • #13
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Д ( преди 1 година )
    Разбира се, че повечето Аудита не могат да завиват... С предно предаване и двигател пред предната ос какво завиване искате? Ето един нагледен пример - едно от най-спортните Ауди-та при това: https://www.youtube.com/watch?v=Q8plO4AeKNU
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ауто комедя кое ви изглежда познато между този и стария модел маи само емблемата преди да напишете нещо сравнете двата модела ако сте далтонисти извикайте някой да ве помогне аиде с здраве
  • #11
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Айдеее на шкодатаааа. Не останахааааа Кола мечта за комплексари
  • #10
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Котоошан ( преди 1 година )
    ЕЙ, църули , ко коментирате като сте съдрани чували и никога няма да се докоснете до това изящество.
  • #9
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Старата не се продаваше добре. Тая ще е още по зле, хващам се на бас. Само мега фенове биха купили тоя сандък. Мерцедес и БМВ са класи отгоре.