IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Аеродинамика на хот-хеч и лукс като S-класа: този автобус ще ви скрие шапката

При създаването на машината на Setra са използвани технологии от спортни коли

Аеродинамика на хот-хеч и лукс като S-класа: този автобус ще ви скрие шапката

Марката Setra, принадлежаща на концерна Daimler, представи нов двуетажен автобус S 531 DT. Една от главните особености на машината е подобрената аеродинамика – коефициентът на челно съпротивление е едва 0.35. С такъв показател може да се похвали хот-хечът Ford Focus RS.

Daimler направи автобус с аеродинамика на хот-хеч и лукс на S-Class

От Setra съобщават, че за постигането на подобен резутат са използвани специални елементи в предната и задната части на автбуса. Това са, например, стъклата и задните стойки със специална форма. Системата на чистачките на предното стъкло е взаимствана от съзтезателни автомобили, а като цяло подобрената аеродинамика позволява намаляване на разхода на гориво с 10% в сравнение с предшественика на модела – S 431 DT.

Двуетажният автобус е дълъг 14 метра, като побира 83 пътници. Обемът на багажника е 8,4 кубически метра. В климатика на превозното средство се използва същата система за ароматизация на въздуха, с каквато разполага и Mercedes-Benz S-Class. Тя може да се активира при включен двигател и затворени врати, като разполага с 6 различни аромата.

Машината е оборудвана с богат комплекс системи за безопасност и асистенти на водача. Setra S 531 DT е първият автобус в света с технология Active Brake Assist 4, която разпознава пешеходците. Тя не само предупреждава шофьора за опасност, но и започва автоматично екстренно спиране при нужда.

Технологията може да различава обекти на пътя на дистанция до 240 метра. Пешеходците се разпознават на до 80 метра, моторите, велосипедите и скутерите – до 160 метра. Има и система за следене на мъртвите зони.

Двуетажнит модел се задвижва от 12,8-литров дизелов двигател с 6 цилиндъра, развиваш мощност от 510 к.с. Максималният въртящ момент от 2500 Нм е достъпен при 1100 об/мин. Резервоарът побира 540 литра гориво, а срещу доплащане се предлага допълнителен резервоар със 170 или 240 литра.

Снимки: Daimler

Тагове: setra s 531 dt
0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до рейсаджията ( преди 2 години )
    Че на хората може да им е кеф и влак да карат бе. А, че писва писва. То всичко писва
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    имахте в предвид аеродинамика на билборд ли?
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 2 години )
    Анонимен, припомни си какво значи "коефициент"
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "коефициентът на челно съпротивление е едва 0.35."" Това няма как да има челно съпротивление 0,35. говорим за ЧЕЛНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, ТОЕСТ ТОВА ОГРОМНО КОРАБНО ПЛАТНО НЯМА КАК да има същото съпротивление като на ниска кола. Когато преписвате статии поне обмисляйте нещата дали реално могат да са така. Вчера четох в научна статия че спътника Титан имал с 1,5 пъти по-голяма гравитация от Земната. А Реално титан има около 7 пъти по-слаба гравитация от Земната. Ми мислете ги малко нещата.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    рейсаджията ( преди 2 години )
    И кое му е кефа бе тираджио? Кажи, че нещо не мога да се сетя. Комфортно е, удобно е, таблото е като на космически кораб, управлението е страхотно, но точно кефа го няма. Кеф е да караш нещо, което ще ти направи наистина кеф. Да за теб, ако от камиона слезеш и се качиш на това може и да е кеф, но не и за други, които не слизат от камион. 8 г. карах автобус и мога да ти кажа, че колкото и да е луксозен и удобен не е кеф. Писва ти в един момент...
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    тираджия ( преди 2 години )
    страшен кеф е да караш такава голяма машина.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 2 години )
    До съмняващите се в аеродинамиката - няма какво да се съмнявате, това, че коефициентът е колкото на Focus не значи, че съпротивлението (драгът) е същия, тъй като то зависи от коефициента на челно съпротивление, но и от челната площ на превозното средство. Иначе при автобуса са редуцирали завихрянията с някои елементи и са го постигнали. Само като пример, болидите във F1 например имат коефициент на челно съпротивление около и над Cd=1.0 - значително по-висок от този на "тухлата" от статията
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ааоо ( преди 2 години )
    едно метанче и е муцка
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Това за аеродинамиката беше най-смешното нещо. От тухла четворка са е подобрили, като на батал. Абе тея защо така нагло лъжат? Ок, хипер, мега, гига е автобуса, но можеше и без лъжи.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А режим дрифт има ли като Фокус РС, като давате форда за сравнение по някой показател, щото автобуса няма ли дрифт режим ич не ми го фалете, няма да го взема! Това за аеродинамиката хич, ама хич не го вярвам, просто няма начин да е реално, може би при определени условия да е възможно, но не и реално!