IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики

Германците предупреждават за катастрофален недостиг на батерии още през 2025

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики

Много сериозен недостиг на батерии се очертава в съвсем близко бъдеще, предупреждава анализ на Volkswagen Group. За да бъде предотвратен, са необходими не една, а поне 40 "Гигафабрики" с мащабите на тази, която построиха Tesla и Panasonic, се казва в анализа.

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики
I.D. Cross е само един от 25-те нови модела с електрическо задвижване, които подготвя VW

Прогнозата е направена на база собствените планове на VW за развитие на електромобили. Концернът планира до 2025 година поне четвърт от продажбите му да се падат на модели без двигател с вътрешно горене.

"Ще са ни необходими повече от 200 гигаватчаса", подчертана Улрих Айхорн, шефът на развойния отдел на VW. Такъв капацитет би стигнал да захрани една осветителна крушка за 285 000 години.

Ако и останалите водещи автомобилни производители си поставят подобни цели за 2025 година, общата нужда от батерии ще достигне 1.5 тераватчаса годишно. Когато достигне пълния си производствен капацитет, Гигафабриката на Илон Мъск ще произвежда по 35 гигаватчаса.

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики
Капацитетът на Гигафабриката на Tesla изобщо няма да е достатъчен за търсенето след 7-8 години

Подобни прогнози обясняват и защо много производители на автомобилни компоненти обмислят дали също да не се насочат към батериите. В Robert Bosch се интересуват от новаторската технология на т. нар. "твърди" батерии, при които няма течен електролит и теглото и обемът се намаляват чувствително.

Инженерите на Volkswagen пък работят върху литиево-въздушните батерии, които биха могли да предложат по-дълготрайно и по-безопасно решение. Айхорн обаче предупреждава, че вероятно ще отнеме 15 години, преди и двете технологии да бъдат готови за масово приложение.

 

Тагове: tesla volkswagen robert bosch
0 от 500
  • #2
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    тез см0тльовци да си гледат "чистите дизели" и да не се занимават с неща, които не са им в компетенцията. Имат там някакви на хартия електрически модели, които никой не купува, защото са със смешни характеристики на висока цена.. Така, че ВАГонетките изобщо не ги касаят батериите и въобще да не се мъчат да манипулират хората, защото вече никой уважаващ себе си човек не им вярва.
  • #1
    22 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тези са полдедните, които могат да казват какво трябва и какво не. Видяхме ги, като казваха, че бъдещето е в дизелите до къде стигнаха. Пълни *** и мошеници. Сега пущат партенките за нидостиг на батерии, ако могат да откажат хората да не си купуват електромолили, понеже няма да има батерии. Накрая е трябвало само да добавят: купете си clean diesel за да си дойдат нещата на мястото.