Много сериозен недостиг на батерии се очертава в съвсем близко бъдеще, предупреждава анализ на Volkswagen Group. За да бъде предотвратен, са необходими не една, а поне 40 "Гигафабрики" с мащабите на тази, която построиха Tesla и Panasonic, се казва в анализа.
I.D. Cross е само един от 25-те нови модела с електрическо задвижване, които подготвя VW
Прогнозата е направена на база собствените планове на VW за развитие на електромобили. Концернът планира до 2025 година поне четвърт от продажбите му да се падат на модели без двигател с вътрешно горене.
"Ще са ни необходими повече от 200 гигаватчаса", подчертана Улрих Айхорн, шефът на развойния отдел на VW. Такъв капацитет би стигнал да захрани една осветителна крушка за 285 000 години.
Ако и останалите водещи автомобилни производители си поставят подобни цели за 2025 година, общата нужда от батерии ще достигне 1.5 тераватчаса годишно. Когато достигне пълния си производствен капацитет, Гигафабриката на Илон Мъск ще произвежда по 35 гигаватчаса.
Капацитетът на Гигафабриката на Tesla изобщо няма да е достатъчен за търсенето след 7-8 години
Подобни прогнози обясняват и защо много производители на автомобилни компоненти обмислят дали също да не се насочат към батериите. В Robert Bosch се интересуват от новаторската технология на т. нар. "твърди" батерии, при които няма течен електролит и теглото и обемът се намаляват чувствително.
Инженерите на Volkswagen пък работят върху литиево-въздушните батерии, които биха могли да предложат по-дълготрайно и по-безопасно решение. Айхорн обаче предупреждава, че вероятно ще отнеме 15 години, преди и двете технологии да бъдат готови за масово приложение.