IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики

Германците предупреждават за катастрофален недостиг на батерии още през 2025

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики

Много сериозен недостиг на батерии се очертава в съвсем близко бъдеще, предупреждава анализ на Volkswagen Group. За да бъде предотвратен, са необходими не една, а поне 40 "Гигафабрики" с мащабите на тази, която построиха Tesla и Panasonic, се казва в анализа.

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики
I.D. Cross е само един от 25-те нови модела с електрическо задвижване, които подготвя VW

Прогнозата е направена на база собствените планове на VW за развитие на електромобили. Концернът планира до 2025 година поне четвърт от продажбите му да се падат на модели без двигател с вътрешно горене.

"Ще са ни необходими повече от 200 гигаватчаса", подчертана Улрих Айхорн, шефът на развойния отдел на VW. Такъв капацитет би стигнал да захрани една осветителна крушка за 285 000 години.

Ако и останалите водещи автомобилни производители си поставят подобни цели за 2025 година, общата нужда от батерии ще достигне 1.5 тераватчаса годишно. Когато достигне пълния си производствен капацитет, Гигафабриката на Илон Мъск ще произвежда по 35 гигаватчаса.

Volkswagen: Трябват ни не една, а 40 Гигафабрики
Капацитетът на Гигафабриката на Tesla изобщо няма да е достатъчен за търсенето след 7-8 години

Подобни прогнози обясняват и защо много производители на автомобилни компоненти обмислят дали също да не се насочат към батериите. В Robert Bosch се интересуват от новаторската технология на т. нар. "твърди" батерии, при които няма течен електролит и теглото и обемът се намаляват чувствително.

Инженерите на Volkswagen пък работят върху литиево-въздушните батерии, които биха могли да предложат по-дълготрайно и по-безопасно решение. Айхорн обаче предупреждава, че вероятно ще отнеме 15 години, преди и двете технологии да бъдат готови за масово приложение.

 

Тагове: tesla volkswagen robert bosch
0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Най ( преди 6 години )
    много лае ***-балкански, поглежда към кошника си, и се почесва зад ухото!
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    " със сигурност до 10 години немска компания ще продава най-много електромобили."Хахахаха, със батерии направени от вустове ли?
  • #9
    14 rate up comment 8 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "Ще фалират дедовия...това са хората създали тази индустрия" Ко? Швабите са създали дръжки! Тая индустрия я е създал Хенри Форд! Това няма как да го отречете дори и пернишките гоуфърчета тука!
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Азиатците ще се погрижат.
  • #7
    14 rate up comment 11 rate down comment
    trb ( преди 6 години )
    Ще фалират дедовия...това са хората създали тази индустрия и със сигурност до 10 години немска компания ще продава най-много електромобили.
  • #6
    12 rate up comment 12 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "Електрификацията се отлага - това може само да ни радва!"Точно в деня, в който е произведен първия Тесла Модел 3 ли трябваше да се изложиш така. Нищо не се отлага, само едни Шваби ще фалират след 10 години. Но тогава на никой няма да му дреме за тях.
  • #5
    13 rate up comment 9 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    Тия неща Мъск ги говори от 10 години но Швабите до скоро се правеха на ударени. Е сега Мъск има почти готова гигафабрика и планира още 4. А Швабите се тюхкат и се прищят и продължават да не правят нищо
  • #4
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Електрификацията се отлага - това може само да ни радва!
  • #3
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Така е, но иначе за очаквания недостиг са прави. Това само покзва колко изостават традиционните автомобилни производители и колко закъснели са анализите им.
  • #2
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    тез см0тльовци да си гледат "чистите дизели" и да не се занимават с неща, които не са им в компетенцията. Имат там някакви на хартия електрически модели, които никой не купува, защото са със смешни характеристики на висока цена.. Така, че ВАГонетките изобщо не ги касаят батериите и въобще да не се мъчат да манипулират хората, защото вече никой уважаващ себе си човек не им вярва.