IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да пестим пари по време на пътуване

Грижата за гумите води до по-малък разход на гориво

Как да пестим пари по време на пътуване

Използването на автомобил за придвижване замърсява околната среда, но човечеството вече е станало силно зависимо от конвенционалните превозни средства. Все пак ние, шофьорите, можем да намалим вредното влияние на автомобила си върху околната среда с няколко прости начина. А освен да направим добро за природата, можем и да спестим някой лев.

Как да пестим пари по време на пътуване

Добре поддържаните гуми от клас А спестяват пари и подобряват безопасността, категорични се от компанията Nokian Tyres, откъдето дават и няколко съвета за по-евтнино и съответно по-екологично чисто пътуване. Експертите от производителя на гуми са категорични, че именно продуктите от тази категория  имат най-ниско ниво на съпротивление и съответно изискват най-малко енергия за движението си, от което пък идва и по-малкия разход на гориво.

„Съпротивлението при търкаляне зависи от моментното сцепление на гумата с повърхността. Гумите с ниско ниво на съпротивление с пътната настилка спестяват енергия и гориво и по този начин щадят природата. По-ниското ниво на съпротивление може да намали консумацията на гориво с до 20 процента,“ обясняват от компанията.

Как да пестим пари по време на пътуване

Икономията на гориво е означена върху етикета на гумата и варира от А за най-високоефективните гуми по отношение на горивната ефективност до G, което съответства на гуми с високо ниво на съпротивление. Етикетите на гумите са от важно значение и те трябва да бъдат гледани преди покупка, тъй като разликите при съпротивлението на гумите с пътя могат да бъдат съществени. Разлика от 40 процента средно отговаря на разлика от 5-6 процента при консумацията на гориво. Например летни гуми клас А спестяват около 0,6 литра на 100 км при средна цена на бензин и дизел в България около 2 лв, това прави икономия на 240 литра и 480 лв при пробег от 40 000 км.

След като веднъж сложите високоефективни гуми трябва и да ги поддържате в оптимална кондиция. Например - като редувате гумите върху предния и задния мост при смяна, осигурявате равномерно износване на грайфера и удължавате живота на целия комплект. Освен това, правилното налягане в гумите намалява вредните емисии. Затова то трябва да бъде проверявано редовно - поне веднъж на 3 седмици и задължително преди потегляне на път.

Как да пестим пари по време на пътуване

Много потребители забелязват, че щадящите околната среда гуми често пъти са по-скъпи, но скоро след закупуването им те се изплащат под формата на спестено гориво. Премиум производителите инвестират в екологични суровини и оптимизират производствения процес, за да направят възможно най-екологичен продукт. Освен в спестяването на гориво, голяма част от новите технологии имат за цел да намалят замърсяването от гумите по време на техния цялостен жизнен цикъл.

Снимки: Niokian Tyres
 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Де да знам...все си мисля, че са намерили начин, освен да пестят гориво да имат и добро сцепление! Нали за това говорят за премиум производители с модерни материали и т.н.! То ако няма разлика значи ни дерат яко!
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тц,тц,тц...всички ни е яд,че селския кара кола с различни гуми.Я погледни дали и 4-те не са различни ве село.Знаем,че са регенерат,но поне гледай да са 2х2 еднакви,а не като при теб всяка за себе си.Дано поне размера им да са го улучили и поне той да е 2х2.Я кажи как е новия внос.Знаем,че си им фен.Къде сега са най-ефтините коли нов внос? Светни ни в далаверата.Знаем,че си играч,като полски свирач...
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 2 години )
    До вторият - яд ли те е, завиждаш ли? Предполагам, че си автора на статията. То пък да не ти напише някой крив коментар под смешният сайт и веднага подскачаш. Дишай спокойно! Да има коментари, хората да си цъкат, да си печелиш парички и не се притеснявай!! И като си купиш кола с 2х2 различни гуми, да се похвалиш. Ще видиш, че не е лошо да имаш такава кола.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    То за емисиите също важи, че ти ги мерят с базовия модел който е с най-тесните гуми и естествено с най-нисък разход. Всеки обаче гледа да е с по-широките и стабилни гуми и в един момент нещата стават съвсем, съвсем други. С малък размер гуми с понижено съпротивление нещата може да стигнат и до литър разлика в разхода на гориво спрямо нормалните гуми. Никой обаче не говори за сигурността, което е най-важното.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    При гумите с ниско съпротивление има и друг аспект- те са много удобни на автокомпаниите да пишат разходи и вредни емисии, които обаче с дребен шрифт обясняват че са само с такива гуми. Така на билборда и в ТВ рекламата цифрите стоят добре, а дребните букви отдолу никой не ги чете както знаем ;)
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Гумите са последното нещо от което бих пестил пари. Всеки с елементарни познания по физика знае, че колкото по-малко е съпротивлението на гумата, толкова по-малко енергия се иска, за да се търкаля и толкова по-малко е сигурна при спиране и по-нестабилна. Няма как производителите да променят физичните закони. Като са толкова отворени що не предлагат и зимни г,ми с ниско съпротивление? Е тогава ще се види що за лудница ще стане с колите обути в тези гуми и ще им лъснат кирливите ризи
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Това с пестенето на гориво е като с вредните емисии и консумацията на гориво което дават производителите - в лабораторни условия е супер, но в реалността нищо общо. Виж наляганато си е от значение, но трябва да си имаш собствен манометър, защото масово по бензиностанциите мерят едно към гьотере.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Та смених ги Michelin energy saver с други нормални гуми Йокохама и се родих. Нищо общо нямаше поведението на колата. Все едно съм залепен на пътя. Разхода почти незабележимо се покачи, но за 200-300мл/100 бензин не бих си рискувал повече живота и този на семейството. За мен тези гуми с ниско сцепление са ОПАСНИ. Трябва да го има в брошурата написано, като ви ги продават. Иначе това за въртенето на предните и задните гуми е много правилно. На всеки 10 000 км. го правя и ги износвам равномерно.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Енергийно ефективните гуми действително пестят гориво, но изобщо не е вярно това 0.6/100, а по-скоро 0.2 до 0.3/100. Колата ми фабрично е купих с Michelin energy saver. Водят ги най-добрите в този клас и с тях най-много се пестяло гориво. Първата год. горе-долу добре. После пълна скръб. На сухо биват, но на мокро са трагедия. Пълна трагедия ви казвам. Все едно съм на лед. Никакво сцепление няма. На светофарите не мога да потегля. Върти гуми, като замаяна. На втората година ги смених.
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Еее ти си гАзар и няма да ги разменяш естествено, защото болида ти от Ф1 не го позволява. Ей, аман от селтаци тука. Хората ти пишат по принцип как е. Масовите автомобили са с комплекто 4 еднакви гуми. Успя да се похвалиш, че твоите не са. Още нещо друго да кажеш?