IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Властите в Германия искат сервизна акция за 12 милиона дизели

Това може да струва на местните производители до 2,5 милиарда евро

Властите в Германия искат сервизна акция за 12 милиона дизели

Германското министерство на транспорта иска от автомобилните производители, присъстващи на местния пазар, да осъвременят софтуера на до 12 милиона дизелови автомобила, които се движат по пътищата на страната. Информацията е на агенция Reuters, която обаче цитира само анонимни източници.

Берлин иска сервизна акция за 12 милиона дизели

С оглед на приближаващите избори в Германия замърсяването, идващо от дизеловите двигатели се превръща в политически проблем и властите се опитват да притиснат производителите да намалят емисиите азотни окиси, отделяни от дизелите.

През септември 2015 г. избухна глобалният скандал Дизелгейт на Volkswagen и марките под шапката на VW Group и оттогава насам вниманието към дизеловите двигатели в цял свят е повече от повишено, като периодично избухва по някой по-скромен скандал, свързан с отделен производител.

През април 2016 най-големите автомобилни производители в Германия доброволно повикаха в сервизите 630 000 дизелови автомобили, за да оправят софтуера, който отговаря за вредните емисии, но това не убеди регулаторните органи, че ситуацията е под контрол.

Няколко европейски града, сред които са Щутгарт и Мюнхен, са пред забрана на дизеловите автомобили, тъй като вредните емисии, които те отделят, са сред причините за увеличаване на дихателните и белодробни заболявания.

Вчера, на среща при закрити врата, между представители на правителството и автомобилните компании, натискът е бил засилен, като компаниите са били уведомени, че от тях се очаква да намалят нивата на вредни емисии с 25%.

Според най-семплите изчисления, акция, обхващаща 12 милиона коли ще струва между 1,5 и 2,5 милиарда евро, като от министерството искат в нея да попаднат и автомобилите, отговарящи на изискванията на Евро 4, Евро 5 и дори Евро 6.

Решението от страна на компаниите трябва да бъде представено на министерството преди изборите, които са на 24 септември.

0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Доста смехотворна статия на база на другата, в която всеки български Ганьо реве, че нямало вече как да си кара трошката, закупена за 1000 лева от Горубляне, без катализатор!
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    ЗДРАВЕЙТЕ ЦИРКАДЖИИ ( преди 2 години )
    A Porsche tries to follow the acceleration of a Tesla https://www.youtube.com/watch?v=6n4_EMGdRZg Ще хване на баба си шортите - говорете ми пак за германски варели муахахахахахаха!!!!!
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 2 години )
    Каде са нападките срещу САЩ че целяли да раздробят ВАГ !? По скоро германците трябва да са благодарни на американските студенти че ги разобличиха !
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Сетила се Мара да се побара! Немски лъжливи *** пак хвърляте прах в очите на хората.
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ахаааа сетили се те чак сега за азотните окиси, като до сега облъчваха хората да си купуват дизели, защото имали ниско со2 и това видите ли било екологично. Да облъчиха пр0стата част от населението, която не е ходила на училище и е проспала урока за зелените растения на които им трябва со2, за да произвеждат кислород. Сега същ3те тез3 деб.или ни убеждават за 2лектромобилите, че не били екологични и се правят на ущипани за пол2тически дивиденти уж мислейки за 2кология. А акциза на дизела кога?
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Само със смяна на софтуера няма да стане. В случая с ФВ, има спестяване основно от хардуер ;)))