IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Няколко нелепи случки решиха битката за победата в легендарното състезание

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Отпадането на прототипа с №7 на Toyota, който беше начело със сериозен аванс след първата третина на „24 часа на Льо Ман” се дължи на нелепа случайност и отговорност за това носи звездата на тима Камуи Кобаяши. Това потвърдиха от тима на Toyota в деня, в който официално стана ясно, че японците и догодина ще се борят за победата в Льо Ман.

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Амбициите на Toyota понесоха тежък удар в хода на 10-я час от надпреварата, когато Кобаяши спря на трасето заради повреда в съединителя и прототипът TS050 Hybrid отказа да помръдне въпреки усилията, които положи японският пилот. Сега стана ясно, че съединителят е прегрял докато пред колоната е имало кола на сигурността, а тогава Кобаяши смени Майк Конуей зад волана на №7.

Точно тогава обаче заради инцидент Камуи все още чакаше в края на алеята пред боксовете, за да се върне на пистата. А това може да стане, само след като колата на сигурността мине през стартфиналната права и Кобаяши да се включи в колоната зад нея. Докато чака в края на алеята пред боксовете, Камуи вижда до колата човек, който му маха да тръгва.

Японецът помислил, че това е един от маршалите в бокса, но после стана ясно, че това е бил един от пилотите от клас LMP2, който незнайно защо е решил да дава указания на Кобаяши. Японецът тръгва, но от бокса веднага му нареждат по радиото да спре. Кобаяши спира, а после, когато вече може да се върне на трасето, отново тръгва и това се оказва твърде много за съединителя на неговия прототип. При първата обиколка в състезателно темпо минути по-късно съединителят дефектира и Кобаяши е принуден да спре.

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

„Камуи беше в ситуация, в която трябваше да използва съединителя заедно с двигателя с вътрешно горене, за да потегли – потвърди техническият директор на Toyota Паскал Васелон пред списание Autosport. – Но в TS050 Hybrid съединителят има доста по-различна роля и не е предвиден точно за такова потегляне. При Камуи имаше поредица от два-три неуспешни старта и това беше достатъчно да повреди съединителя.”

По-късно стана ясно, че човекът, който е давал знаци на Кобаяши е Венсан Капияр, който кара за Algarve Pro Racing в LMP2. Венсан разказа на страницата си във Facebook, че цялата история с Кобаяши се е оказала едно голямо недоразумение.

„Нашият бокс беше в края на алеята, точно преди връщането на пистата, аз чаках да дойде нашата кола, за да седна зад волана, бях с каска, напълно готов – написа Капияр. – Видях, че прототипът, който води в състезанието е спрял пред нашия бокс и чака червена светлина на светофара, за да се върне на пистата. Реших, че трябва да помахам на пилота, за да го окуража. И той след малко тръгна, после спря. По-късно директорът на състезанието ме глоби за жеста ми. Съжалявам за това.”

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Друг пилот от LMP2 – Роман Русинов, който катастрофира рано в хода на състезанието, пък разказа, че в квалификацията и на него му се е случило нещо подобно на това, което е преживял Кобаяши.

„Ако някой застане до колата и ти даде знак OK с ръка, значи можеш да тръгваш – обясни руснакът. – От кокпита на прототипа пилотът има много ограничена видимост навън, особено настрани, когато някой е застанал до колата, може изобщо да не видиш лицето му. Когато мислиш за състезанието, може много лесно да се объркаш от детайлите около теб, както е станало с Камуи.”

Тагове: toyota
0 от 500
  • #3
    13 rate up comment 32 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Kakvo da o4akva6 ot iaponski pilot v iaponska karuca:Samo i edinstveno PROVAL.Te sa absolutni nedostijivi legendi v tazi disciplina.Na svetlinni hodini pred konkurenciata
  • #2
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Егати глупостите , ако до сега не се бяха изложили сега вече го направиха....
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    man ( преди 6 години )
    Малко неясно е обяснено, но общо взето ситуацията е, че тръгва първо на ел. задвижване, обаче като е чакал колата не е имала заряд. Затва почва с мотора с вътрешно горене, който е претоварил съединителя, щото последния не е предвиден за такова натоварване. Доста глокиозно звучи!