IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Няколко нелепи случки решиха битката за победата в легендарното състезание

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Отпадането на прототипа с №7 на Toyota, който беше начело със сериозен аванс след първата третина на „24 часа на Льо Ман” се дължи на нелепа случайност и отговорност за това носи звездата на тима Камуи Кобаяши. Това потвърдиха от тима на Toyota в деня, в който официално стана ясно, че японците и догодина ще се борят за победата в Льо Ман.

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Амбициите на Toyota понесоха тежък удар в хода на 10-я час от надпреварата, когато Кобаяши спря на трасето заради повреда в съединителя и прототипът TS050 Hybrid отказа да помръдне въпреки усилията, които положи японският пилот. Сега стана ясно, че съединителят е прегрял докато пред колоната е имало кола на сигурността, а тогава Кобаяши смени Майк Конуей зад волана на №7.

Точно тогава обаче заради инцидент Камуи все още чакаше в края на алеята пред боксовете, за да се върне на пистата. А това може да стане, само след като колата на сигурността мине през стартфиналната права и Кобаяши да се включи в колоната зад нея. Докато чака в края на алеята пред боксовете, Камуи вижда до колата човек, който му маха да тръгва.

Японецът помислил, че това е един от маршалите в бокса, но после стана ясно, че това е бил един от пилотите от клас LMP2, който незнайно защо е решил да дава указания на Кобаяши. Японецът тръгва, но от бокса веднага му нареждат по радиото да спре. Кобаяши спира, а после, когато вече може да се върне на трасето, отново тръгва и това се оказва твърде много за съединителя на неговия прототип. При първата обиколка в състезателно темпо минути по-късно съединителят дефектира и Кобаяши е принуден да спре.

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

„Камуи беше в ситуация, в която трябваше да използва съединителя заедно с двигателя с вътрешно горене, за да потегли – потвърди техническият директор на Toyota Паскал Васелон пред списание Autosport. – Но в TS050 Hybrid съединителят има доста по-различна роля и не е предвиден точно за такова потегляне. При Камуи имаше поредица от два-три неуспешни старта и това беше достатъчно да повреди съединителя.”

По-късно стана ясно, че човекът, който е давал знаци на Кобаяши е Венсан Капияр, който кара за Algarve Pro Racing в LMP2. Венсан разказа на страницата си във Facebook, че цялата история с Кобаяши се е оказала едно голямо недоразумение.

„Нашият бокс беше в края на алеята, точно преди връщането на пистата, аз чаках да дойде нашата кола, за да седна зад волана, бях с каска, напълно готов – написа Капияр. – Видях, че прототипът, който води в състезанието е спрял пред нашия бокс и чака червена светлина на светофара, за да се върне на пистата. Реших, че трябва да помахам на пилота, за да го окуража. И той след малко тръгна, после спря. По-късно директорът на състезанието ме глоби за жеста ми. Съжалявам за това.”

Как Кобаяши претовари съединителя, който провали Toyota в Льо Ман

Друг пилот от LMP2 – Роман Русинов, който катастрофира рано в хода на състезанието, пък разказа, че в квалификацията и на него му се е случило нещо подобно на това, което е преживял Кобаяши.

„Ако някой застане до колата и ти даде знак OK с ръка, значи можеш да тръгваш – обясни руснакът. – От кокпита на прототипа пилотът има много ограничена видимост навън, особено настрани, когато някой е застанал до колата, може изобщо да не видиш лицето му. Когато мислиш за състезанието, може много лесно да се объркаш от детайлите около теб, както е станало с Камуи.”

Тагове: toyota
0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Az se sabujdam na jenevskoto ezero,a ti v lulin.Jiveem v razli4ni svetove,no tova niama da mi popre4i da razkrasia ple6ivata ti tikva
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти кажи като се събудиш къде си? Бикини и сутиени хврчали...:)))) ! Кой те знае какъв чи*ки*джия си! ***!
  • #21
    2 rate up comment 7 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Samo 4e az karam bmw to si v 6veicaria.A tuk za takava kola e rai.Planinski pati6a.Minimum 5 meseca sas svalen pokriv na godina.A kato iskam da karam s 250 hodia do Germania na 300 kl ot tuk i cepia autobana.A samo na 60 kilometra ot men ima pista kadeto ve4e 2 komplecta pireli zaminaha ot drift
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    samuil ( преди 6 години )
    Всеки един отбор според мен си заслужава уважението... Обаче долните коментари за туй бмв казват всичко... Да изтрескаш 150 бона за такава кола (има и далеч по-добри), която за бг пътищата не е най-добрият избор. Един ленд круизър или вранглер сахара би бил далеч по-доходящ. И ква е разликата? Че те няма да пристигнат толкова бързо до желаната дестинация, ама пак ще стигнат. А ще стигнат и на много повече места, където такава кола не може. П.С.- ярисът си е добра кола за парите.
  • #19
    6 rate up comment 13 rate down comment
    bmw435i ( преди 6 години )
    Ne moga da otreka 4e obojavam kato horata si 4upiat vratovete kato mi vidiat kolata.Posle vijdat men i ve4e stava stra6no.Bikini i sutieni hvar4at directno v kupeto mi I za desert burbal saunda na 6 cilindrovoto mi 4udovi6te gi kara da treperiat ot kef mezdu krakata
  • #18
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до до хейтарите ( преди 6 години )
    Абе колега, много си неграмотен. Имаш по 5 правописни грешки на изречение. По-добре недей да пишеш коментари.
  • #17
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ш'си купиш... Да бе. Маай филии с маргарин и продължавай да мечтаеш.
  • #16
    11 rate up comment 10 rate down comment
    до хейтарите ( преди 6 години )
    Нз кво толкова спорите, като че ли имате акцйи в тия компаний. Порше са класа и това е безспорно, в какъвто и да е шампйонат ,да са участвали са били винаги топ....Тойота също са влика копания и трябва да си голям тъпир, да умаловажаваш, постиженията на който и да е големи авто производители, без значение от коя държава идват. Спрете се че се излагате !!!
  • #15
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ох, олекна ми. Сега вече мога да си купя Порш. Че тея с поршовете били фиешьн :) Вьрвелки, един вид.
  • #14
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Във Формула 1 бяха същите некадърници.1 полпозишън и 2 втори места за 8 години участие.Набутаха Уилямс с калпавия си двигател и се изнизаха по терлички от състезанието,но още си носят срама от неудачната авантюра.В общи линии Тойота са посредствени участници в големите автомобилни състезания.Не са родени победители като Порше,Ауди,Ферари,Форд и редица други марки.Според изложените факти само едно може да се каже за Тойота на Ле Ман-големи претенции,никакво покритие.