Звездата на Toyota в „24 часа на Льо Ман” Камуи Кобаяши призна, че тазгодишната загуба в битката за победата е „по-болезнена” в сравнение с 2016 г., когато Казуки Накаджима спря заради повреда в началото на последната обиколка на състезанието.
Сега Кобаяши спечели квалификацията с нов рекорд на трасето в Льо Ман, но отпадна в пода на 10-я час на надпреварата, докато водеше със сериозен аванс пред съперниците си. Повреда в съединителя извади от състезанието прототипа на Кобаяши TS050 Hybrid с №7.
„Много е тежко да се понесе това отпадане, тъй като имахме страхотно темпо – обясни бившият пилот във Формула 1. – През цялата седмица бяхме много бързи, не става въпрос само за квалификацията или състезанието.
„Продължавам да смятам, че ако бях успял да стигна до бокса, щяхме да сменим съединителя и след това да спечелим състезанието. Видяхме, че Porsche-то с №2 прекара два часа в бокса и накрая спечели, а ние можехме да сме пред тях.
„Много съжалявам, че не успях да стигна до бокса, за да останем в състезанието.”
Прототипът на Кобаяши спря малко като японецът пресече стартфиналната права в ранните утринни часове в неделя, а това беше второто му сядане зад волана на TS050 Hybrid с №7.
„Преди повредата нямаше никакви индикации, че съединителят ще дефектира – допълни японецът. – Досега не сме имали такива проблеми. Нямаше какво да направя, опитах всичко, но колата отказа да потегли.
„Догодина ще пробваме отново, ще сме още по-силни, сега загубата е по-болезнена, защото категорично бяхме най-бързи. Трябва да спечелим това състезание.”
От трите прототипа на Toyota до финала стигна само един, и то на 9-о място в генералното класиране, на 9 обиколки от победителя. Прототипът с №8 престоя много време в бокса още в първата част на състезанието, защото се наложи смяна на електромотора на предния мост. Другият прототип на японците пък отпадна след като се удари с автомобил от клас LMP2.