IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Цената може да достигне до 1/2 от стойността на модела

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Какво се случва, ако на собственика на електромобил му се наложи да замени батерията, а производителят откаже да признае (по една или друга причина) нейната гаранция? Изданието Motorauthority се опита да отговори на този въпрос, като някои от данните са шокиращи.

Колко струва смяна на батерията на електромобил?

Трябва да се започне от факта, че съвременните батериите имат сравнително дълъг живот. В зависимост от техния вид и начин на експлоатация срокът им на служба е 8-10 години или 160 000 – 240 000 км. Известен е случай, когато произведен през 2012 г. Chevrolet Volt успява да измине 482 000 км, без да се налага батериите му да бъдат заменени.

Какво се случва обаче при повреда или изчерпване на ресурса на акумулаторите? Новата батерия с капацитет 24 кВт/ч на Nissan Leaf струва 5500 щатски долара, като към тази сума трябва да прибавим разходите за нейната замяна, които трябва да се платят в сервиза. Това е близо 1/5 от цената на нов Leaf, който струва около 29 500 долара.

Още по-шокираща е цената на нова батерия с капацитет 60 кВт/ч при електрическия хечбек Chevrolet Bolt – 15 374 щатски долара. Самият електромобил в САЩ се продава за 37 495 долара, като благодарение на компенсацията от щатски власти тази сума може да падне до 29 995 долара. Тоест, нова батерия струва повече от половин автомобил.

Ако прибавим и разходите по смяната на акумулаторите в сервиза на Chevrolet цената става още по-сериозна. Което на свой ред показва, че експлоатацията на електромобил продължава да бъде едно прекалено скъпо удоволствие.

Снимка: Chevrolet

Тагове: nissan leaf chevrolet bolt
0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    fan. ( преди 3 години )
    Тук четох , но не помня за каква марка кола беше - някакъв беше платил в САЩ почти 70 % от стойността на колата за смяна на двигател!!!
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    къде ги намирате тия коли с разход 5/100?!?!!!? кой клас деца пишат тука?
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Включете и данъците и безплатното паркиране + еко зони в европа и света и сметката излиза мноооого добре :) Тия нали щяха да ни обучават за ел. автомобилите, а не да ги плюят? Или обучението им е до толкова, че да правят реклама на талигите на VW?
  • #3
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Чшшшшшт, тиииихо, че ей сега ще дойде *** фен на нафтовите печки да ти обясни, че неговия Гоуф нов внос е на милиони километри и нищо не е сменял. Само налива и кара. Даже понякога и гориво му връща немският кош. Абе не е ли да го изрежеш и да видиш облаците с черен дим и да ти трака, като ярмомелка и поне веднъж в месеца да си в бокса не е никаква кола. Ако не вярвате питайте феновете на немското, които по принцип са нафтаджии.
  • #2
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Много скъпа таз батерия на Шевролета ве!От злато ли са е правили, че такава да и е цената. На Нисана цената на батерията е просто супер. Дори и на 200К да е смениш пак си на далавера. Избил си е многократно. Интересно защо на хибридите не са дали цените. На Приус батерията е около $3500. Обаче цялата о принцип не се сменя. Разделена е на модули и ако някой модул даде фира само той се сменя за $100-150. Цената на батериите не са проблема на електричките а автономията на движение с 1 заряд.
  • #1
    30 rate up comment 1 rate down comment
    нововнос ( преди 3 години )
    Скъпо удоволствие е само за източно европееца, който я купува на 200К км и трябва да я сменя тъкмо. За западно европееца, който я е карал първите 200К км си е супер :)