IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW: Китай e с 10 години пред Европа в технологиите

В ресторантите вече не можеш да видиш хора да разговарят, казва шефът на BMW China

BMW: Китай e с 10 години пред Европа в технологиите

Китайският автомобилен пазар е с цяло десетилетие пред европейския, що се отнася до новите технологии, обяви изпълнителният директор на BMW China Олаф Кастнер, цитиран от AN-Europe.

По-младите шофьори в големите китайски градове разчитат на мобилни услуги като WeChat за всичко - от комуникацията с приятели до плащането за паркинг, уточнява Кастнер.

BMW: Китай e с 10 години пред Европа в технологиите
С WeChat можеш да правиш почти всичко - включително да платиш хотелската си стая

Търговията в Китай също все повече се случва през мобилни устройства - през миналата година този вид покупки са надхвърлили 600 милиарда долара, или над половината от цялата онлайн търговия.

Доста по-голяма популярност в сравнение с Европа има и наемането на автомобили като алтернатива на притежаването им. Лидерът на този пазар Didi вече осъществява над 20 милиона пътувания дневно, като плащанията също стават основно чрез мобилни устройства и приложения като WeChat или AliPay.

Докато Европа тепърва умува какви ще са ефектите от масовизацията на тези технологии в следващите години, в Китай те вече са факт, подчертана Кастнер. "В ресторантите вече е почти невъзможно да видиш хора да разговарят един с друг - всеки е в WeChat. Никъде другате по света не можеш да видиш подобно нещо. Според мен китайците са с 4-5 години пред американците и поне десет пред европейците".

BMW: Китай e с 10 години пред Европа в технологиите
Според Олаф Кастнер, шефа на BMW за Китай, азиатците са 5 години пред Америка и 10 пред Европа, що се отнася до въвеждането на нови технологии

Част от обяснението е, че купувачите на автомобили в Китай са чувствително по-млади хора, отколкото в Европа. Средната възраст на клиентите на BMW в страната е едва 35 години, срещу 53 години на Стария континент. Германската компания прогнозира, че през 2025 половината от всички купувачи на нови коли ще са родени след 1990.

Единствената област, в която китайците все още не са склонни да пазаруват през мобилния телефон, е покупката на нов автомобил, макар че BMW отдавна предлага моделите си и чрез Tmall, виртуалния магазин на Alibaba.
 

Тагове: bmw alibaba wechat didi
0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не кой да е, а германец го казва и то не какъв германец, а шеф на един от най-големите пазари на немска марка. Значи и немците като ви го кажат пак не сте съгласни и сте заклети германофилчета с розови очила. Вече всички са пред Германците. Не ви ли е станало ясно. Добре, че нищо не е казал за японците, защото те са поне 20 г. пред немците, които уж са локомотиват на Европа"Развитите" немци които напълниха континента с инженери, лекари и студенти дето в момента искат да ги пробутат на други.
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Добра реклама им е направил на китайците, хубавото е че не е съвсем вярна. Имахме "удоволствието" да работим с китайски компании по един проект, и даже представихме наш продукт в Китай, та имам впечатления от първа ръка ... Та по-голям копи-пейст през живота си не съм виждал. Обикновено избират водещ продукт на пазара и го копират 1:1, като качеството на копието няма нищо общо с оригинала. Ако продукта е софтуерен и няма тестова версия, канят доставчика за представяне и крадат на място ...
  • #2
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами японците са 25 години пред германчетата в хибридните технологии и водородните такива,тоест в модерните автомобилни технологии. А и в ел.колите са сред най-добрите заедно с американците.
  • #1
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те и сеха така го практикуват. Пък ние старомодните .. бе нека сме старомодни ;)