Китайският автомобилен пазар е с цяло десетилетие пред европейския, що се отнася до новите технологии, обяви изпълнителният директор на BMW China Олаф Кастнер, цитиран от AN-Europe.
По-младите шофьори в големите китайски градове разчитат на мобилни услуги като WeChat за всичко - от комуникацията с приятели до плащането за паркинг, уточнява Кастнер.
С WeChat можеш да правиш почти всичко - включително да платиш хотелската си стая
Търговията в Китай също все повече се случва през мобилни устройства - през миналата година този вид покупки са надхвърлили 600 милиарда долара, или над половината от цялата онлайн търговия.
Доста по-голяма популярност в сравнение с Европа има и наемането на автомобили като алтернатива на притежаването им. Лидерът на този пазар Didi вече осъществява над 20 милиона пътувания дневно, като плащанията също стават основно чрез мобилни устройства и приложения като WeChat или AliPay.
Докато Европа тепърва умува какви ще са ефектите от масовизацията на тези технологии в следващите години, в Китай те вече са факт, подчертана Кастнер. "В ресторантите вече е почти невъзможно да видиш хора да разговарят един с друг - всеки е в WeChat. Никъде другате по света не можеш да видиш подобно нещо. Според мен китайците са с 4-5 години пред американците и поне десет пред европейците".
Според Олаф Кастнер, шефа на BMW за Китай, азиатците са 5 години пред Америка и 10 пред Европа, що се отнася до въвеждането на нови технологии
Част от обяснението е, че купувачите на автомобили в Китай са чувствително по-млади хора, отколкото в Европа. Средната възраст на клиентите на BMW в страната е едва 35 години, срещу 53 години на Стария континент. Германската компания прогнозира, че през 2025 половината от всички купувачи на нови коли ще са родени след 1990.
Единствената област, в която китайците все още не са склонни да пазаруват през мобилния телефон, е покупката на нов автомобил, макар че BMW отдавна предлага моделите си и чрез Tmall, виртуалния магазин на Alibaba.