IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Край на фиктивните цени при покупката на кола

НАП започна да проследява автомобилните обяви, за да предотврати измамите

Край на фиктивните цени при покупката на кола

Националната агенция по приходите се е захванала старателно да проверява вносителите и търговците на употребявани автомобили в България, научи Automedia.bg.

Данъчните инспектори изпращат до сайтове и издания с автомобилни обяви официални писма, с които изискват проследяване на цялата история на отделни търговци - публикувани обяви, обявени цени и така нататък.

Край на фиктивните цени при покупката на кола
Подобни искания за проследяване на стари автообяви се изпращат все по-често напоследък

Целта е да се открият както възможни укривания на доходи от страна на търговците, така и да се прекрати обявяването на фиктивни цени при изповядването на сделките, коментират запознати. От години е масова практика продавач и купувач да декларират значително по-ниска цена от реалната, за да спестят от дължимия местен данък. В България той се начислява като процент от цената или от застрахователната стойност - което от двете е по-високо. Всяка община сама определя процента.

От НАП засега няма коментар по темата. Агенцията обяви само, че започва проверки на автомобили, които се карат в България с чуждестранна регистрация. Мярката е насочена най-вече към луксозни модели с германска регистрация, които официално се водят отдадени под наем. Публична тайна е, че схемата се използва от българи, за да не плащат данъци върху по правило мощните и скъпи машини.

Край на фиктивните цени при покупката на кола
Жителите на Швебиш Хал едва ли подозират, че повечето луксозни автомобили в България са регистрирани в тяхното китно градче

Най-популярната подобна схема използва номера, започващи с SHA. Те са от Швебиш Хал - град и едноименна област в южната германска провинция Баден-Вюртемберг. Живописното средновековно градче има 38 000 жители, които едва ли подозират, че почти всеки Mercedes G-клас с потъмнени стъкла в България всъщност е регистриран при тях.

 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    не мисля, че някой ще се задейства от едиин коментар в някъв форум, но да знаете. Далеч от такива. Ако имате пари вземете си от магазина, ако нямате като мен отиди навънка. Лично я вземи от собственика. Ще излезе по - скъпо отколкото при тия, но поне в крайна сметка спестените ти пари, няма да отидат на вятъра. Аз успях да спестя за 206 бензин 1.1 и накрая нищо.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    п.с. става въпрос за едно Пежо 206 с пренабити номера на рамата, следователно в кат не ми дават да я регистрирам. Запознават те с някъв(кара старо черно БМВ 7-ца) в кат - варна, казват да му дадеш пари, след това някво момиче ти оправя документите. И си готов. И новообранец като мен не може да се чатне за цялата схема.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Предлагам да започнат от Варна, кв. Владиславово, като се движиш към летището преди щракалките вдясно има едни. Единия по - едър, а другия по - дребен. Едрия му викат Оги, дребния се представя за Пламен, но се казва Киро, ако не се лъжа. Така ме завъртяха, че с нищо не мога да докажа, че съм купил колата от тях.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Смешно е как хора дали 100к за кола не могат да си позволят после 6-700лв данък и правят чудеса да го избегнат. Но и повечето коли са на фирми та са и без ддс. А като е на фирма можеш да до кажеш че можеш да си позволиш да направиш подобна инвестиция като вземеш едни 1000 лв и сутрин обед и вечер ги внасяш в един клон и теглиш от друг - и като теглиш чертата оборота на фирмата за месеца е милион.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А тия англичанки кога ще ги подхванат те изобщо данък не плащат
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 2 години )
    Защото с товарната кола уж извършаш нещо смислено и положително. Но там те гърбят по друг начин. Винетка - 800 лева или нещо от сорта. Нищо, че буса - БУСА, не кво да е ти е над 1800 кг. товароподем и хайде, минаваш в Це-категория и 800 кинта винетката. А ти с буса караш примерно безалкохолно или кисело мляко в съседното село. И нямаш избор. Едва ли ще ти е по-евтино да купиш специално баничарка за целта... Днес точно си говорихме с 1 приятле, който живее в Лондон. Тук всичко е наопаки!
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ми може да има лобита дето си плащат за промени в закон. Примерно. И после саво лапат. Доооста лааапат!
  • #7
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А докога ще позволявате луксозни коли регистрирани като товарни да плащат по 6 лв. годишен данък?!!? Защо за товарните автомобили данъкът е символичен, някой може ли да ми обясни логиката?
  • #6
    19 rate up comment 0 rate down comment
    данъчен експерт ( преди 2 години )
    Само пушек. До като не напише в ЗМДТ че застрахователна стойност трябва да се определя по шваке като при аетокаско все ще е тая
  • #5
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    доста скъпи коли ги регистрират като трактории , селскостопанска техника , то ясно че селяни ги карат ама поне да си плащат данъците