Китайския прозводитeл Chery представи нова семейство бензинови двигатели, които използват най-новите технологии в автомобилостроенето. Сред тях е 1,2-литров турбо-мотор с мощност 150 к.с.
Това е третото поколение агрегати на производителя от град Вуху. Първото излезе през 2003 г., като бе използвано за всички автомобили на компанията. Второто се появи 6 години по-късно под името Acteco, като бе разработено с помощта на австрийците от AVL и включваше както атмосферни, така и турбомотори. Новата генерация носи същото име и се състои изцяло от агрегати с турбокомпресори.
В разработката на моторите са участвали компании като Bosch, Valeo и Honeywell. Те са предимно от алуминий, като имат система за директно впръскване на горивото, турбокомпресор и интеркулер с течно охлаждане.
От Chery са гордеят с най-високия термичен КПД сред китайските двигатели - 37%, въпреки че той все още е далеч от най-добрите в бранша. В момента дори атмосферните мотори на Toyota и Hyundai, работещи по цикъла на Аткинсон, предлагат по-висок показател - 40%.
В компанията залагат най-вече на 4-цилиндровия 1,6 TGDI, който ще се предлага в два варианта. Базовият ще развива 190 к.с. и 275 Нм, а форсираният - 218 к.с. и 320 Нм. Така китайците ще успеят да постигнат мощност от 136 к.с. на литър обем. Двигателите ще дебютират при нов кросоувър със средни размери, който засега е известен под името Chery M31T. Те ще се комбинират със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя, като разходът ще бъде около 6,3 /100 км.
Що се касае до 3-цилиндровия 1,2 TGDI със 150 к.с., за него подробности не се съобщават. Знае се само, че той ще бъде използван и за основата на още по-малък мотор - 1,0-литров, който в момента се разработва. Идеята на китайците е цялото семейство агрегати да бъде готово през 2019 г., когато да замени използваните в момента от моделите на Chery атмосферни двигатели.
Снимки: Autohome