Японският производител Toyota си остава най-скъпата автомобилна марка в света. Това показва изследването на английската компания Millward Brown и на рекламната агенция WPP, което включва над 100 бранда от различни браншове.
Компанията запазва позицията си от 2016 г. сред автомобилните марки, но пада с 2 места в общото класиране, където вече е на 30-а позиция. С 3% от намаляла и пазарната стойност на Toyota, което според експертите тя вече е 28,6 млрд. долара.
На второ място сред автомобилните брандове е BMW, чиято стойност се оценява на 24,5 мрд. (-2% в сравнение с 2016 г.). В общата класация баварците са се смъкнали от 33-а на 35-а позиция. След тях е Mercedes-Benz (23,3 млрд., +1%), като марката се катери нагоре и от 44-о място е на 40-о сред всички компании.
Четвъртата позиция при автомобилите е за Ford, който е на 88-о място в общата класация. Брандът е оценен на 13 млрд. долара. Следва Honda – 12,1 млрд. и 91-о място общо. В първата стотица е и Nissan, който е оценен на 11,3 млрд. долара, като при японците спадът е с 1%.
Извън Топ 100 остават Audi – 9,4 млрд., Tesla – 5,9 млрд., Land Rover – 5,5 млрд.и Porsche – 5,1 млрд. Трябва обаче да се отбележи, че Tesla се е придвижила с цели 32 места напред в сравнение с миналата година.
Най-скъпите марки в света отново са свързани с компютри и високи технологии. На първа позиция е Google – 245,5 млрд., следвана от Apple – 234,6 млрд. и Microsoft – 143,2 млрд..
Снимка: Toyota