През 2016 г. Mercedes-Benz откровено се заяде със своя основен конкурент BMW, който празнуваше своя вековен юбилей. Тогава производителят от Щутгарт поздрави съперника си с посланието: „Благодарим ви за 100-годишната конкуренция. Предишните 30 години бяха скучни”, явно намеквайки за по-дългата си история.
Сега дойде ред на баварците да си го върнат, като използваха 50-годишния юбилей на спортното подразделение на Mercedes-Benz – компанията AMG. През уикенда на пистата „Нюрбургринг” от BMW поставиха огромен транспарант с надпис: „You ordered cake, we made donuts”.
Това се превежда като „Вие поръчахте торта, а ние правим понички”. Общо взето, напълно невинно послание, в което обаче се крие игра на думи. В английския език думата „donuts” се използва за следите, които автомобилите оставят по асфалта по време на въртене на място.
Очевидно баварците с този надпис намекват за по-спортния характер на своите автомобили, поне това бе разпознато като послание от феновете на марката и от експертите. Отбелязва се обаче, че именно конкурентцията между BMW M и Mercedes-AMG е причината за появята на все повече впечатляващи спортни модели на двата производителя на луксозни коли.
Снимки: BMW